Omega 2.5L V6 vesiventtiilin alipaineletku....?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
/opel
'Agila'

Omega 2.5L V6 vesiventtiilin alipaineletku....?

Viesti Kirjoittaja /opel »

Oli äsken auto huollossa kun vesiventtiili vuoti ja huollossa vaihtoivat sen. Sanoivat sit huollon jälkeen että yksi alipaineletku oli irti jo valmiiksi siitä venttiililtä.

Eli nytkin vesiventtiilistä lähtee alipaineletku mutta huollossakaan eivät tienneet minne se mahtaa kuulua. Ne olivat soittaneet paikalliseen Opel huoltoon ja siellä ei ollut semmosta huoltomiestä enää paikalla mikä olis ilmeisesti tiennyt mihin letku tulee.

Mitä tos itse olen katsonut näyttäis olevan valmis tommonen kumi juttu hanttipuolen tulipellissä mis on muovitutti ja siihen menee jo nyt kaks alipaineletkua ja kolmaskin sopii ihan letkun kokoinen jälki siinä.

Mut meneekö se letku jonnekkin koetaulun sisään automaattiilmastointiin kiinni vai mihin mahtaa kuulua......?

Ilmeisesti ei semmotti tärkeä letku et auto toimii ilman sitäkin. Mut se tekee ilmeisesti sen et kun on automaattiilmastointi niin se ei ihan niin äkkiä säädä sitä lämpö juttua. Eli tulee ilmiö et kun se nousee lämpö liikaa tekee se laitos liian äkkiä säätöjä ja hetkellisesti voi tuntua et tulee kuuma tai kylmä ennen kuin asettuu jonkun sekunnin päästä lämpö taas. Et sen alipaine jutun olis tarkoitus ilmeisesti pitää kokoajan tasaisena sen kennon vesikierto ja hiukan vaan päästää lämpöä sisään nyt se ei toimi ihan semmotti.
janecky1
'Agila'

Viesti Kirjoittaja janecky1 »

juu mulla olis kans just sama auto ja just sama vika että tarvis kans jotain vinkkiä?
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

Tuossa alipaineletkujen kaaviot. Lontooksi tosin.
http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1152565204
Zafira B 2.0T Sport
e91
/opel
'Agila'

Viesti Kirjoittaja /opel »

Kiitoksia paljon linkistä eiköhän tuolta löydy vinkki mihin menee letkut.
Vastaa Viestiin