Opel astra 2.2 Sport
Opel astra 2.2 Sport
Elikkä kyseisen 2.2 sportti mallin omistajat risuja ja ruusuja, oon kuullu jonkin verran puhetta noista, et susi ostos, jotenkin kuitenkin tekis mieli kopasta tuotakin lohkoa..
Ostin oman vm -01 laitteeni vuonna 2003.
Noin 42 tkm kohdalla nokkaketju katksei ja korjattiin jonkun muun laskuun.
Sen jälkeen ajoa ongelmitta, nyt mittarissa n. 179 tkm.
Alavääntöä, alle 3000 1/min, voisi olla enemmän, vääntökäyrässä
muistaakseni kuoppa jossain 2500 kohdalla.
Vuoden keskikulutus 7,7 l/100, http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=6876
Jos jakopääremppa tehty, niin pitäisin ihan hyvänä ostoksena.
Lisää tietoa löytyy vaikkapa haulla z22se.
Lisäys: Muistaakseni ongelmia esiintyi pääasiassa vm 2001 koneissa.
Noin 42 tkm kohdalla nokkaketju katksei ja korjattiin jonkun muun laskuun.
Sen jälkeen ajoa ongelmitta, nyt mittarissa n. 179 tkm.
Alavääntöä, alle 3000 1/min, voisi olla enemmän, vääntökäyrässä
muistaakseni kuoppa jossain 2500 kohdalla.
Vuoden keskikulutus 7,7 l/100, http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=6876
Jos jakopääremppa tehty, niin pitäisin ihan hyvänä ostoksena.
Lisää tietoa löytyy vaikkapa haulla z22se.
Lisäys: Muistaakseni ongelmia esiintyi pääasiassa vm 2001 koneissa.
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
- Asco-vainaa
- 'Senator'

-
AussiVectra
- 'Senator'

Likalla on 2003 malinen manuaali, kivasti vaantoo mutta sais olla enemman rivakkampi kaasu uskon etta koneessa on tehoo mutta antaa sita ulos hitaasti. jaa viela just V6 vectralle.
ei mitaan vikaa ollut, jaa, peilin saatokatkaisija hajos kuskin ovessa. ajalen silla usein, kiva ajaa manuaalilla ja se on nokkela mutkissa.
Hanski
ei mitaan vikaa ollut, jaa, peilin saatokatkaisija hajos kuskin ovessa. ajalen silla usein, kiva ajaa manuaalilla ja se on nokkela mutkissa.
Hanski
Vectra-B2 V6 CD Hatch, Astra-H Turbo Coupe
Kokemuksia on '02-mallisesta Astrasta ko. koneella ja mitään isompaa ongelmaa ei (vielä) ole ollut. Ketjuongelmat kuuleman mukaan johtuvat pääosin öljyn vähyydestä koneessa. Kiristys kun käsittääkseni pelaa öljynpaineella. Asiantuntijat korjatkoot jos olen väärässä (miten on ata?). Ihan mukava kone päivittäisessä käytössä. Vääntöä riittää normaaliajoon kohtuullisesti (ei tarvitse koko aikaa olla vaihteistoöljyjä sekoittamassa) ja kulutus on pyörinyt 7,4-7,8 litran huitteilla noin suunnilleen.
Opel - miehille jotka eivät tarvitse jatketta...
---Viitanen Racing---
---Pussihousu Fan Club---
---Viitanen Racing---
Itse olen taas kuullut, että kiristinongelmat johtuvat liian pitkästä vaihtovälistä. (Öljykanava tukkeutuu)barbou kirjoitti:Kokemuksia on '02-mallisesta Astrasta ko. koneella ja mitään isompaa ongelmaa ei (vielä) ole ollut. Ketjuongelmat kuuleman mukaan johtuvat pääosin öljyn vähyydestä koneessa. Kiristys kun käsittääkseni pelaa öljynpaineella. Asiantuntijat korjatkoot jos olen väärässä (miten on ata?).
Mulle taas Länsi-auton merkkihuoltaja kertoi, että orkkisputsarista on irronnu nöyhtää ja se on tukkinu kiristimen kanavat tjsp.ascona_c kirjoitti:Itse olen taas kuullut, että kiristinongelmat johtuvat liian pitkästä vaihtovälistä. (Öljykanava tukkeutuu)barbou kirjoitti:Kokemuksia on '02-mallisesta Astrasta ko. koneella ja mitään isompaa ongelmaa ei (vielä) ole ollut. Ketjuongelmat kuuleman mukaan johtuvat pääosin öljyn vähyydestä koneessa. Kiristys kun käsittääkseni pelaa öljynpaineella. Asiantuntijat korjatkoot jos olen väärässä (miten on ata?).
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Näyttää siltä, että TODELLINEN syy ongelmiin on edelleen selvittämättä tai sitten se kiristin on äärimmäisen vaurioherkkä kohta koneessa...B-Na kirjoitti:Mulle taas Länsi-auton merkkihuoltaja kertoi, että orkkisputsarista on irronnu nöyhtää ja se on tukkinu kiristimen kanavat tjsp.ascona_c kirjoitti:Itse olen taas kuullut, että kiristinongelmat johtuvat liian pitkästä vaihtovälistä. (Öljykanava tukkeutuu)barbou kirjoitti:Kokemuksia on '02-mallisesta Astrasta ko. koneella ja mitään isompaa ongelmaa ei (vielä) ole ollut. Ketjuongelmat kuuleman mukaan johtuvat pääosin öljyn vähyydestä koneessa. Kiristys kun käsittääkseni pelaa öljynpaineella. Asiantuntijat korjatkoot jos olen väärässä (miten on ata?).
Opel - miehille jotka eivät tarvitse jatketta...
---Viitanen Racing---
---Viitanen Racing---
jos tuo "kuoppa" häiritsee niin sen saa poistettua vaihtamalla bensapaineensäätimenalipaineletkun paikkaa.
kyllä sillä öljynvaihtovälillä on suora yhteys jakopään/kiristäjän kestoon
30tkm on tod pitkä vaihtoväli ja monesti se öljynpinta ei ole enään lähelläkään ylämerkkiä ton ajon jälkeen ja parhaassa tapauksessa vedetään se vaihtoväli tarkistamatta edes öljynmäärää.
näitä pari kolme huoltoväliä putkeen niin se on siinä.
silloin kun sielä kiristimessä ei ole ö-painetta ja se pääsee pohjaamaan niin sieltä irtoaa pikkuhiljaa metallisirua mikä menee kiristäjän väliin ja tekee naarmua ja sit lopuksi se on jumissa.useamman nähnyt ja kaikki mennyt samalla lailla.
Eli jos epäilyttää esim ostaessa tolla motilla olevan auton niin vaihtaa sinne sen 87€ kiristimen,ei huolta sen jälkeen.
itellä on nyt 10W-60 valvolinet VR1:set Z20NET moottorissa,ei ole öljynpaine huolia
(vastaava jakopää)
30tkm on tod pitkä vaihtoväli ja monesti se öljynpinta ei ole enään lähelläkään ylämerkkiä ton ajon jälkeen ja parhaassa tapauksessa vedetään se vaihtoväli tarkistamatta edes öljynmäärää.
silloin kun sielä kiristimessä ei ole ö-painetta ja se pääsee pohjaamaan niin sieltä irtoaa pikkuhiljaa metallisirua mikä menee kiristäjän väliin ja tekee naarmua ja sit lopuksi se on jumissa.useamman nähnyt ja kaikki mennyt samalla lailla.
Eli jos epäilyttää esim ostaessa tolla motilla olevan auton niin vaihtaa sinne sen 87€ kiristimen,ei huolta sen jälkeen.
itellä on nyt 10W-60 valvolinet VR1:set Z20NET moottorissa,ei ole öljynpaine huolia
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
tässäpä tuli kullan arvoista tietoa ..Jartsa kirjoitti:jos tuo "kuoppa" häiritsee niin sen saa poistettua vaihtamalla bensapaineensäätimenalipaineletkun paikkaa.
itellä on nyt 10W-60 valvolinet VR1:set Z20NET moottorissa,ei ole öljynpaine huolia(vastaava jakopää)
Kerroppa lisää tästä...Jartsa kirjoitti:jos tuo "kuoppa" häiritsee niin sen saa poistettua vaihtamalla bensapaineensäätimenalipaineletkun paikkaa.
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Eli tuossa kuvassa näkyy mihin se kannattaa siirtää,jompaan kumpaan noista tuteilla tukituista reiistä.saa tasaisemman paineen kun on kaasuläpän toisella puolella.Jaku kirjoitti:Kerroppa lisää tästä...Jartsa kirjoitti:jos tuo "kuoppa" häiritsee niin sen saa poistettua vaihtamalla bensapaineensäätimenalipaineletkun paikkaa.

öljynsuodattimen läheisyydessä.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
Itsellä -01 ketju ja kistimet vaihdettiin 127tkm kohdalla muistaakseni, nyt 180km kohta mittarissa. Mulla vie ainakin jonkin verran öljyä että jos meinaa 30tkm pitää vaihtovälinä niin pitää lisätä. olen vaihdellu 15tkm välein, silti 1litran saa lyyä välillä koneesee että pysyy merkeissä.
Mut tyytyväinen oon ollu, vääntöö ja tehoo on pikkukoneisiin verrattuna ihan kivasti, ei mikää hullu tykki kuitenkaa. Mut autona ei niin kova pommi (opel) mitä kaikki kaverit manas
edit: tätä nykyä 230tkm mittarissa, eikä ongelmia ole jakopäässä näkynyt. Kulutus ollu vähän reilu 8L/100km
Vaihtoon lähtenee pikapuoliin, pitää saada isompi perheauto, turbo vectra varmaankin. Vaparivekkulit on varmaan liian lussuja.
Mut tyytyväinen oon ollu, vääntöö ja tehoo on pikkukoneisiin verrattuna ihan kivasti, ei mikää hullu tykki kuitenkaa. Mut autona ei niin kova pommi (opel) mitä kaikki kaverit manas
edit: tätä nykyä 230tkm mittarissa, eikä ongelmia ole jakopäässä näkynyt. Kulutus ollu vähän reilu 8L/100km
Vaihtoon lähtenee pikapuoliin, pitää saada isompi perheauto, turbo vectra varmaankin. Vaparivekkulit on varmaan liian lussuja.
Zafira Tourer 2.0cdti