Astra G:n kytkinprobleemi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Metro-Sport
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Metro-Sport »

Elikkäs nyt tarvittaisiin tietoa moisesta asiasta:
on astran kytkin ruvennut välillä "rääkäisemään"/"vinkaisemaan" luistovaiheessa, siis liikkeelle lähdettäessä. Kysymys kuuluukin, että mikä mahtaa olla vialla tai mahdollisesti menossa..? Muuten kytkin toimii normaalisti, ei luista tms. Niin ja autohan oli 2.0 astra g, ajettu 66tkm... Ja tuo ääni on varsin kuuluva, ei mikään "pieni vinkaisu". Remontti ei liene kovin pieni jos niikseen tulee...
SAP
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja SAP »

Ihan tuli vain mieleen tarkista pitääkö kytkin poljin sitä rääkäisyä. Ainakin vectrassa ja Astrassa on poljin pitänyt paljon ääntä, ei itse kytkin.
Metro-Sport
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Metro-Sport »

Juu, ei se itse polkimesta kuulu vaan konehuoneen puolelta. Eli itse poljin yms. systeemit ei pidä mitään ääntä jos kytkintä poljeksii esim. vaikka auto sammutettuna.
pine
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pine »

Kytkin ongelmakysymyksiä lisää..mulla naputtaa kytkin eli juuri kun kytkin ottaa kiinni niin kuuluu metallinen naputus. Painelaakeri? Asetelma? Auto on 2.0 DI.

EDIT: Siis vaikka vapaalla polkee kytkintä niin kuuluu juuri siinä puolivälissä kytkinmen liikettä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: pine on 2003-06-26 15:15 ]</font>
Vastaa Viestiin