Jarrukilven vaihto omegaan
-
Omega 2.5td -97
- 'Kadett'

Jarrukilven vaihto omegaan
Omassa omegassa ei saa enää toista käsijarrun palaa kiinni, koska jarrukilvessä oleva reikä on ruostunut liian suureksi. Nyt pitäs vaihtaa joko jarrukilpi tai hitsailla ko. reikään lisää peltiä.
Ensin kysymyksiä jarrukilven vaihtoon liittyen. Olen lukenut tältä forumilta, että kilpi kannattaa halkasta, kun ottaa pois. Mahtuuko sen hyvin rälläkällä halkaseen vai miten se pitäs halkasta? Tuleeko uudesta kilvestä hyvä, kun sekin pitää asennusta varten halkasta (siis kestääkö se käytössä halkaistuna)?
Toinen vaihtoehto korjaukseen olis asentaa jokin prikka tai hitsata reikää pienemmäksi. Miten olette tehneet korjauksen vaihtamatta jarrukilpeä?
-kiitos
Ensin kysymyksiä jarrukilven vaihtoon liittyen. Olen lukenut tältä forumilta, että kilpi kannattaa halkasta, kun ottaa pois. Mahtuuko sen hyvin rälläkällä halkaseen vai miten se pitäs halkasta? Tuleeko uudesta kilvestä hyvä, kun sekin pitää asennusta varten halkasta (siis kestääkö se käytössä halkaistuna)?
Toinen vaihtoehto korjaukseen olis asentaa jokin prikka tai hitsata reikää pienemmäksi. Miten olette tehneet korjauksen vaihtamatta jarrukilpeä?
-kiitos
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Vanha on sen verran ruostunut monesti että sen saa murjottua ilman rälläkkääkin pois. Mutta kyllä jos nuo pultit saa ensin auki niin jarrukilpi sopii kyllä liikkumaan sen verran että sen jostakin päin saa poikki.
Kyllä uusi kilpikin kestää hitsaamatta kun vähän miettii mistä kohtaa sen katkaisee, eikä mielellään kokonaan kahteen palaan vaan niin että saa sen taivuttamalla paikalleen. Suositeltavaa tosin olisi hitsata sen parista paikkaa yhteen sitten kun on paikallaan.
Kyllä uusi kilpikin kestää hitsaamatta kun vähän miettii mistä kohtaa sen katkaisee, eikä mielellään kokonaan kahteen palaan vaan niin että saa sen taivuttamalla paikalleen. Suositeltavaa tosin olisi hitsata sen parista paikkaa yhteen sitten kun on paikallaan.
Itse Calibrasta(samat,kuin omegassa) vaihdoin jarrukilvet taannoin ja varmaan löytyy topiccikin aiheesta vielä jostain foorumin syövereistä.
Leikkasin uudet jarrukilvet dremelillä, niin ei tullut turhan leveää leikkuujälkeä.
Hyvin nuo kilvet ovat tuolla mukana pysyneet
Leikkasin uudet jarrukilvet dremelillä, niin ei tullut turhan leveää leikkuujälkeä.
Hyvin nuo kilvet ovat tuolla mukana pysyneet
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Tuolta löytyy juttua noista prikoista -> http://koti.mbnet.fi/digibox/biilini.htm
Itse hitsasin ne tapit kilven takaata kiinni, kun ei jaksanut alkamaan kikkailemaan, hyvin ovat pysyneet...
Itse hitsasin ne tapit kilven takaata kiinni, kun ei jaksanut alkamaan kikkailemaan, hyvin ovat pysyneet...
Opel Omega B2 2,5 V6
Ex:Opel Omega Stw MV6
Ex:Opel Omega Stw MV6
-
Omega 2.5td -97
- 'Kadett'

-
Omega 2.5td -97
- 'Kadett'

Re: Jarrukilven vaihto omegaan
Otetaanpas tämä ongelma uudestaan selvittelyn alle.
Omassa Omegassani on juurikin tämä samainen jarrukilpi-ongelma, entinen on jo niin riekaleiksi ruostunut, ettei siitä ole mitään järkeä koittaa ehostaa enää toimivaa.
Entäs sitten kun on äärettömän kovan ja tosi turhan pitkäkestoisen v...tuksen saattelemana vihdoin ja viimein, sormet verillä, hitsannut, porannut, viilannut, kiroillut ja peppuroinut, saadakseen ne pultit, -ne pultit joista on kannatkin ruostuneet lähes olemattomiin-, irti, niin herää mieleen sarja outoja kysymyksiä...
-Mistä saan uuden kilven.
-Mistä löydän uudet M10x1,25 pultit.
ym. ym.
Omassa Omegassani on juurikin tämä samainen jarrukilpi-ongelma, entinen on jo niin riekaleiksi ruostunut, ettei siitä ole mitään järkeä koittaa ehostaa enää toimivaa.
Entäs sitten kun on äärettömän kovan ja tosi turhan pitkäkestoisen v...tuksen saattelemana vihdoin ja viimein, sormet verillä, hitsannut, porannut, viilannut, kiroillut ja peppuroinut, saadakseen ne pultit, -ne pultit joista on kannatkin ruostuneet lähes olemattomiin-, irti, niin herää mieleen sarja outoja kysymyksiä...
-Mistä saan uuden kilven.
-Mistä löydän uudet M10x1,25 pultit.
ym. ym.
Kummatkin tarvittavat osa löytyy Automuovi Oy:ltä. Sieltä mä ainakin sellaisen pultin hain.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Mahtoikohan olla miten kalliita?Nalen kirjoitti:Kummatkin tarvittavat osa löytyy Automuovi Oy:ltä. Sieltä mä ainakin sellaisen pultin hain.
Olikohan noin 50e/kpl jarrukilvet automuovilla ainakin calibraan. Ja eikös ne ole samat ?Kuupakko kirjoitti:Mahtoikohan olla miten kalliita?Nalen kirjoitti:Kummatkin tarvittavat osa löytyy Automuovi Oy:ltä. Sieltä mä ainakin sellaisen pultin hain.
Evo 500
Passat 1.9 TDI 4motion
Passat 1.9 TDI 4motion
Kuulemma ovat, itsellä ei tietoa siitä.ITR-500 kirjoitti:Olikohan noin 50e/kpl jarrukilvet automuovilla ainakin calibraan. Ja eikös ne ole samat ?Kuupakko kirjoitti:Mahtoikohan olla miten kalliita?Nalen kirjoitti:Kummatkin tarvittavat osa löytyy Automuovi Oy:ltä. Sieltä mä ainakin sellaisen pultin hain.
Oliskohan jarrukilpi ollu jopa vain vajaa 40€ ja pultit muistaakseni 2,50€/kpl. Ne on sit niitä alkuperäisiä tähtikantapultteja.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
-
Riisikippo
- Minut on bannattu!
hienoo olla opelin omistaja..?
japseissa poistaa vaan molemmi puolin niin ei tartte moisista murehtii..

japseissa poistaa vaan molemmi puolin niin ei tartte moisista murehtii..