omega b sedan takaiskarin yläpää?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
pihlajamäki
'Kadett'
'Kadett'

omega b sedan takaiskarin yläpää?

Viesti Kirjoittaja pihlajamäki »

Kuva

kertokaas saako mistään varaosaliikkeestä tuota peltiläpyskää mihin iskarin yläpää tulee kiinni. vai pitääkö itse taiteilla
ja autohan on omega b1
step
'Admiral'
'Admiral'

Re: takaiskarin yläpää?

Viesti Kirjoittaja step »

Löytyi vanha kysymys aiheesta joten käytetään sitä. Eli, miten olette korjanneet noita b-omegan takaiskarien ruostevaurioita, tuohan on ollut aika yleinen ongelma? Tuo kuva on näköjään oikeanpuolisesta takaiskarista. Mun mielestä tuo iskarin kiinnitys on sellainen, että siinä on kumipuslatyyppinen ratkaisu prässättynä tai pistehitsattuna runkoon ja iskari tulee kiinni siihen.

Silloin tuota on vaikea hitsata koska kumi alkaa käryämään tuosta puslasta ja puslakin on yleensä tuossa vaiheessa jo valmiiksi entinen. Voisi olla helpointa, että vetää riittävän jäykkää peltilootua tuohon hitsaamalla kinni ja poraa siihen reiän ja iskarin yläpää kiinni siihen ja kumiholkit pellin molemmin puolin ja mutteri päähän?

Hitsattavaa varaosaa en ole tuohon löytänyt, moniin merkkeeihin sellainen löytyy mutta ei näköjään omegaan.
Ari-S
OCF Member 2019

Re: omega b sedan takaiskarin yläpää?

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

kyllä ne kaikki kumit on ihan irtonaisia. romikselta käy ettimässä ehjän ja leikkaa mieleisen palan siitä itelleen.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
step
'Admiral'
'Admiral'

Re: omega b sedan takaiskarin yläpää?

Viesti Kirjoittaja step »

Jos noin on, että kumiosat ovat irtonaisia niin aina parempi, pitää tutkia asia tarkemmin kun otan iskarin irti kokonaan. Alapuoliset kumiosat, millainen paketti siellä lieneekään, ovat ilmeisesti juuttuneet jotenkin runkoon kiinni, siltä se päällisin puolin ainakin näyttää.

Luulen, että homma onnistuu, että otan ruostuneet pellit pois ja uutta peltiä tilalle, tuo iskarin kiinnityksen reiänympärys kun on kovan näköinen ja uskon, että sitä voi käyttää edelleen.

Kiitos tiedosta, se helpottaa asennoitumista projektia kohtaan merkittävästi!
Vastaa Viestiin