opel vectra b venttiilikopan kansi halki!
[quote="Boah"]Niitä katkenneita pultteja voi yrittää vastakierretapilla irrottaa kannesta. Kun itellä oli tuollainen X20XEV niin oli pakosarjan halkeamisen lisäksi 2 pulttia poikki jakopään puolelta (mistäs muualtakaan).
No saatiin isäukon kanssa toinen pulteista ihan näppärästi pois vastakierretapilla, kun katkenneeseen pulttiin porattu reikä meni juuri suoraan. Toisen poraus meni penkin alle eikä irronnut pultti. Lyötiin kiinni lopuilla uusilla pinnapulteilla ja muttereilla+tiivisteellä sekä ehjällä orkkis pakosarjalla eikä säksättänyt enää.
Niin ja pulttien irrotuksessa tarvitaan sellainen ihan 'lyhyt' pora, että mahtuu siihen ohjaustehostajan ja syylärin välimaastoon operoimaan.[/quote]
kiitosta vaan kovasti! itelllä kävi sama vastakierretappi teoria mielessä mut jäi vähän arveluttamaan et jos ei mee poraukset suoraan! tarvitseeko niitä pultteja edes välttämättä porata tai yleensä irroittaa jos laittaa tilalle uuden paksin+tiivisteet?
olen vähän aloittelija vielä tässä koneremppa hommassa! älkää olko ankaria,koittakaa ymmärtää

No saatiin isäukon kanssa toinen pulteista ihan näppärästi pois vastakierretapilla, kun katkenneeseen pulttiin porattu reikä meni juuri suoraan. Toisen poraus meni penkin alle eikä irronnut pultti. Lyötiin kiinni lopuilla uusilla pinnapulteilla ja muttereilla+tiivisteellä sekä ehjällä orkkis pakosarjalla eikä säksättänyt enää.
Niin ja pulttien irrotuksessa tarvitaan sellainen ihan 'lyhyt' pora, että mahtuu siihen ohjaustehostajan ja syylärin välimaastoon operoimaan.[/quote]
kiitosta vaan kovasti! itelllä kävi sama vastakierretappi teoria mielessä mut jäi vähän arveluttamaan et jos ei mee poraukset suoraan! tarvitseeko niitä pultteja edes välttämättä porata tai yleensä irroittaa jos laittaa tilalle uuden paksin+tiivisteet?
olen vähän aloittelija vielä tässä koneremppa hommassa! älkää olko ankaria,koittakaa ymmärtää
Onnellisen Pojan Eka Lelu=Opel?!?
Opel Vectra B 1.8 16v
Opel Vectra B 1.8 16v
TJT ;n neuvoa vaan apuna käyttäen.hitsaamalla mutterin,kunnolla liipasin pohjassa et punaseks lämpee mutterikin.kierteet palaa puhtaaks ja sit ku vettä selkään ni lämpöero irrottaa loput.muuta ku pyörittää pois.saattaa se tiiviste aikansa pitää,mut ei niitä pultteja turhaan oo laitettu,et kyllä se kaikilla kii sais olla. 
[quote="Juho M-P"]Eräästä firmasta saa katkenneen pultin irroituspuikkoja(siis puikkohitsiin). On muuten päteviä. Just otettiin 5cm syvälle katkennut M20 pultti irti. Ja oli lujassa.[/quote]
ja firman nimi oli?
missäpäin tämä kyseinen firma on ja onko sillä postimyyntiä? itse olen kuopiosta!
ja firman nimi oli?
Onnellisen Pojan Eka Lelu=Opel?!?
Opel Vectra B 1.8 16v
Opel Vectra B 1.8 16v
Tavallisella puikollakin saa pultteja irti,mutta ei juuri kovassa olevia,eli tuota turha yrittääkkään.siis kun laittaa puikon pulttiin kii ja sen jälkeen virta koneeseen,antaa olla vähän aikaa niin sulaa kii.vecculi-A kirjoitti:ja firman nimi oli?Juho M-P kirjoitti:Eräästä firmasta saa katkenneen pultin irroituspuikkoja(siis puikkohitsiin). On muuten päteviä. Just otettiin 5cm syvälle katkennut M20 pultti irti. Ja oli lujassa.missäpäin tämä kyseinen firma on ja onko sillä postimyyntiä? itse olen kuopiosta!
micillä vaan korottaa pultin päätä ja sitten se mutteri siihen, naputtelua ja noita vesi jäähytyksiä voi koittaa.
Yleensä kannattaa siihen ekaan yritykseen panostaa aikaa,saattaa hyvillä valmisteluilla lähtee kovassakin olevat pultit.kun taas nopeesti suhasee ,niin menee vaan huonommaks.mulla itellä sarjasta puuttuu 2 kantaa.loput ootan et löystyy itestään ja sit korjaan kaikki.pari jo löystynyt ja cerssit saanu väliin.alkaa lämpöjä nosteleen ni tiiä vaikka kannen otatuttaa kohta kokonaan.