ipa kirjoitti:mitä tekisit jos tililläsi olisi 80000€ liikaa rahaa?
(pankkivirkailijan moka)
Virhe huomattaisiin kuitenkin joten ilmoittaisin asian.
Todellisuudessa ilmottaisin kyllä varmastikin vaikka olisikin mahdollisuus ettei virhettä huomattaisi. Omatunto soisi sen verran, kuitenkin perusrehellinen olen.
(pankkivirkailijan moka)
Virhe huomattaisiin kuitenkin joten ilmoittaisin asian.
Todellisuudessa ilmottaisin kyllä varmastikin vaikka olisikin mahdollisuus ettei virhettä huomattaisi. Omatunto soisi sen verran, kuitenkin perusrehellinen olen.
Aika heikot mahdollisuudet kyllä siihen että jäis huomaamatta. Joskus 90-luvun alussakohan se mahtoi olla, kun Helsingin kaupunki oli vaatimattomasti siirtänyt 8 000 000 markkaa väärälle tilille. No, tuo virheellisen suorituksen saaja oli sitten kerennyt neljä miljoonaa hassaamaan ennen kun virhe huomattiin, ja varmaan arvaatte että nehän maksetaan takaisin korkoineen. Eli ei välttämättä se paras idea tuhlata. Sitä oon kyllä miettiny että jos joku nakkais vahingossa satasen mun tilille niin sitä ei välttämättä heti huomais, ja tympäsis kyllä maksella takasin...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Mulle tuli Nordealta kirje kotiin jossa luki että Tapiola Henkivakuutusyhtiö on maksanut vahingossa tililleni 28,17€ ja se tulee palauttaa Nordean selvittelytilille. Kysessä oli vasta muutama kuukausi sitten avattu etutili ja niin pieni summa etten ollut edes huomannut tapahtunutta, mutta kyllä se summa sieltä sitten löytyi kun selailin tilitietoja. Palautin summan samantien tilisiirtona.
Vaihtoehtona olisi ollut täyttää valtakirja rahan palauttamiseksi ja lähettää se Nordeaan, tai jos en olisi palauttanut rahoja niin Nordea olisi joutunut luovuttamaan yhteystietoni Tapiolalle ja ne olisivat laittaneet luultavasti palkkatappajat perääni kun kyseessä oli noinkin iso summa.
ipa kirjoitti:kieltämättä hetken kävi mielessä että nostan tilin tyhjäksi ja katoan jonnekkin lämpimään.. mutta minne sitä nyt omasta kodistaan lähtis.
Täh, onko sulla ollut noin paljon tilillä rahaa, pankki virheen takia, voi vidu kun kävis tuommonen tuuri ,kyllä muuten tämä jätkä pistäisi ranttaliksi .
Tuota tuota.....
Jos auton rekkari on vaikka SEI-500 myytäessä, ja vähän ajan päästä se onkin vaikka FGI-234, niin onko auto silloin kolaroitu ja rekisteröity uudestaan, jolloin uudet kilvet ja tunnus, vai huvikseenko joku vaihtais tavallisen tunnuksen toiseen tavalliseen tunnukseen ???
Jos auton rekkari on vaikka SEI-500 myytäessä, ja vähän ajan päästä se onkin vaikka FGI-234, niin onko auto silloin kolaroitu ja rekisteröity uudestaan, jolloin uudet kilvet ja tunnus, vai huvikseenko joku vaihtais tavallisen tunnuksen toiseen tavalliseen tunnukseen ???
Epäilen että tuo SEI-500 (lue SEISOO ) on haluttu ihan tuon sanaleikin takia vaihtaa ns. normaaliin kilpeen.
Epäilen että tuo SEI-500 (lue SEISOO ) on haluttu ihan tuon sanaleikin takia vaihtaa ns. normaaliin kilpeen.
No tuo nyt oli vaan esimerkki
No sanotaan että se rekkari on ollut vaikka myynti aikaan UIC - 498 joka on sitten muutettu uuden omistajan toimesta vaikka GXA - 698.
Mikä ajaa tälläiseen toimenpiteeseen ?? kolaroitu ??
(pankkivirkailijan moka)
Elämältä pohja pois! Varmuuden vuoksi nostaisin tilin tyhjäksi, ettei joku tietokone hakkeri joka minun pankkitililläni aina käy, ni sais niitä itelleen. Sit soittaisin pomolle et loppuviikko on sit pekkasia, ja menisin parin kaverin kaa pohtimaan paikalliseen oluen ääreen että mikä nyt olis viisainta. Ja sit huomenissa ehken menisin pankkiin selvittelemään asiaa....
Ja siihen rekisteritunnuksen muuttumiseen voipi olla esim. sellanen syy, et tekee samoin ku meän ukko kuudenkympin villityksen kourissa. Halus autoon eu kilvet eikä ottanu niitä samalle tunnukselle.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
^Kolarointi, kilvistä poisto vakuutusmaksujen välttämikseksi (siis jos auto seisonnassa) tai esim. edellisen omistajan liian tuttavalliset ystävät. Tuollaisenkin tapauksen tiedän että piti vaihtaa rekkarit ku alko edellisen omistajan kaverit kaveeraamaan liikaa autolla..
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05