Ikkunat huurtuu ja puhaltimesta pukkaa pahhaa hajjuu

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Freelancer85
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Ikkunat huurtuu ja puhaltimesta pukkaa pahhaa hajjuu

Viesti Kirjoittaja Freelancer85 »

Elikkäs puhallin on alkanut varsinkin lämpimälle pistettäessä pukkaamaan tosia pahanhajuista ilmaa. kuin ummehtunut sukka ois unohtunut puhallinkoteloon. Samalla alkanut tekeen sitä et ikkunat menee umpihuuruun kun laittaa puhalluksen päälle. Raitisilmasuodattimen vaihoin ja katsoin samalla näkyykö kosteutta. Ei näkynyt. Voisiko tuosta olla kenno menny vai onko tuossa joku tyyppivika?
Auto F Astra -92
Opel Astra F
Mörökölli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Mörökölli »

Voisi johtua lämmityslaitteen kennon vuotamisesta. Kun kennoon tulee hiushalkeamia, niin glykoli pääsee tihkumaan läpi ja se on tehokas ikkunoiden huurruttaja. Tuoksuuko ilma glykolilta?
Toinen vaihtoehto on, että sadevettä on päässyt sisään ja kastellut matot, jotka sitten helposti homehtuvat.
Freelancer85
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Kyllä se glykoolia muistuttaapi. Alampa tarkistaan ne matot...
. Onkohan tuo F Astraan paha homma vaihtaa se kenno?
Opel Astra F
Mörökölli
'Kadett'
'Kadett'

Minä laittaisin paikkausnesteen jäähdytysveden sekaan. Se toimii hyvin tällaisissa tapauksissa.
Mörökölli
'Kadett'
'Kadett'

Kun vuotokohta on pieni hiushalkeama tms, niin siitä tulee ulos vain paineen alaisena klykoooli. Vesi isompimolekyylisenä ei välttämättä pääse läpi, joten jäähdytysveden määrä ei välttämättä vähene eikä matot kastu.
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Mörökölli kirjoitti:Minä laittaisin paikkausnesteen jäähdytysveden sekaan. Se toimii hyvin tällaisissa tapauksissa.
itse taasen jättäsin suosiolla hyllyyn enkä edes harkitsisi tuon tökötin käyttöä.. :roll:
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Mörökölli
'Kadett'
'Kadett'

ZuGu kirjoitti:
Mörökölli kirjoitti:Minä laittaisin paikkausnesteen jäähdytysveden sekaan. Se toimii hyvin tällaisissa tapauksissa.
itse taasen jättäsin suosiolla hyllyyn enkä edes harkitsisi tuon tökötin käyttöä.. :roll:
Nykyiset "tökötit" toimivat hyvin. Ne muuttuvat paikkaavaksi "tökötiksi" vasta silloin kun ne joutuvat tekemisiin vuotopaikassa hapen kanssa. Ne eivät tuki jäähdytysjästelmän muita osia kuten kuulee joskus varoiteltavan.
Itse olen käyttänyt niitä usein ilman sivuvaikutuksia.
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Nuo Opelin lämppärikennot on sisältä aika ahtaita kun niissä menee semmoisía muovikierukoita ja sementti tukkii ne kyllä nopeaan. Nuo syylärisementit on aivan tuomiopäivän keksintöjä. Tarkasta nyt kuitenkin ensin miten ne konepellin takana/alla olevat muovit on asennettu. Kun sen raitisilmasuodattimen vaihdoit niin aika moni asentaa sen konehuoneeseen lasinpyyhkimen mekanismin eteen tulevan muovin niin että se ei ole siinä urassaan vaan heitetään siihen päälle. lopputulos on se että kaikki sadevedet on suoraan lämmityslaitteessa ja paikat huurussa.
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Paikkausmömmöjä ei saa päästää normaaliin jäähdytysjärjestelmä kiertoon. Aineet on kaadettava sisään joko syylärin korkista tai vaihtoehtoisesti ylävesiletkusta, eikä missään nimessä paisuntasäiliöön. Lämppärin kennoon joutuessaan tukkivat sen aika nopeasti. Nämä ohjeet löytyvät kyllä jokaisen paikka-ainepullon kyljestä. On vain tullut huomattua, että ihmiset ovat harvinaisen huonoja lukemaan ohjeita...
Kuva
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Mullaki tuo astra on ku turkkilainen höyrysauna. Tai ainaki sillon ku vähänki on kovempi sade ja talvella ihan vain siksi kun autossa on enemmän kuin kaksi henkilöä.. Eli se on iha normaalia kait
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Wlle kirjoitti:Mullaki tuo astra on ku turkkilainen höyrysauna. Tai ainaki sillon ku vähänki on kovempi sade ja talvella ihan vain siksi kun autossa on enemmän kuin kaksi henkilöä.. Eli se on iha normaalia kait
Ei se ole normaalia...
Kuva
ryynanen
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ryynanen »

Mörökölli kirjoitti:
ZuGu kirjoitti:
Nykyiset "tökötit" toimivat hyvin. Ne muuttuvat paikkaavaksi "tökötiksi" vasta silloin kun ne joutuvat tekemisiin vuotopaikassa hapen kanssa. Ne eivät tuki jäähdytysjästelmän muita osia kuten kuulee joskus varoiteltavan.
itellä vuoti syyläri pikkasen toisesta kulmasta, pitkään arvoin uuden syylärin ostoo / paikkaus aineen käyttöö.. Soitin jäähdytin korjaaamoon ja sanovat et jos jotain paikkausmömmöö käytät, ni käytä FORTEN ainetta, kaikki halpis "betonit" voi tukkia lämppärin kennon jne. Eivät kyl meinanneet myydä tota fortee ad varaosamaailmassa, ku sanovat et se on vaan ns. yritysten käyttöön. Jostain syystä myivät kuitenkin sen, ku sanoin et jäähdytin korjaamo suositteli.. kallishan se oli jotain 50€ pikku purkki, mut eipä vuotanu syyläri enää sen jälk. eikä oo ollu ongelmia puhaltimissa eikä missään..laitosta kuitenkin jo vuosi. Käsittääkseni toi forte on just sellanen hapen kans reagoiva aine, et tukkii vaan sen ns. "vuotokohdan" mistä ilmaa pääsee pulputtaan.. et en tyrmäis aineiden käyttöökään..noin niinku yleensä..
Freelancer85
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Samoja vikoja ku Wllellakin. Mut nyt on päällä viel tuo haju. Tarkastan matot ja sen että vuotaako se kenno vai letkut. Sen raitis-ilmasuodattimen suojuksen kul laittelin huolella takas paikalleen uriinsa.
Opel Astra F
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

ryynanen kirjoitti:
Mörökölli kirjoitti:
ZuGu kirjoitti:
itellä vuoti syyläri pikkasen toisesta kulmasta, pitkään arvoin uuden syylärin ostoo / paikkaus aineen käyttöö.. Soitin jäähdytin korjaaamoon ja sanovat et jos jotain paikkausmömmöö käytät, ni käytä FORTEN ainetta, kaikki halpis "betonit" voi tukkia lämppärin kennon jne. Eivät kyl meinanneet myydä tota fortee ad varaosamaailmassa, ku sanovat et se on vaan ns. yritysten käyttöön. Jostain syystä myivät kuitenkin sen, ku sanoin et jäähdytin korjaamo suositteli.. kallishan se oli jotain 50€ pikku purkki, mut eipä vuotanu syyläri enää sen jälk. eikä oo ollu ongelmia puhaltimissa eikä missään..laitosta kuitenkin jo vuosi. Käsittääkseni toi forte on just sellanen hapen kans reagoiva aine, et tukkii vaan sen ns. "vuotokohdan" mistä ilmaa pääsee pulputtaan.. et en tyrmäis aineiden käyttöökään..noin niinku yleensä..
Bar's merkkinen aine on myös hyvä ja sitä uskaltaa hyvin käyttää. Ei tee mitään kuivaa kakkua mihinkään vaan nostaa nesteen pintajännityksen niin korkeaksi ettei se pääse kovin pienistä raoista (0,9mm) karkaamaan. Hyvällä menestyksellä tuota on parissa pelissä kokeiltu ja jotkut jopa välttyneet kansipahvin vaihdolta tuon kanssa...
Vastaa Viestiin