Ovi saranat (mitä tehdä?)

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Jortsu23
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Jortsu23 »

Ovensaranan tapit kuluu parissa viikossa. Ovi roikkuu vähän ja se rupeaa natisemaan. Vain kuljettajan puolen ovi. Olen vaihtanut ne jo neljä kertaa. Autoni on Astra -95, joten saranat on hitsattu sekä runkoon että oveen. Ennen kuin asennan uudet tapit, hion (hienoa hiekkapaperia) ja rasvaan saranan reijät. Mitä tehdä?
mfsniper
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mfsniper »

Itse yritin päästä saranoiden välyksestä eroon (ovi roikkui liian alhaalla) siten, että porasin oven saranassa olevaa reikää isommaksi, akkuporalla mahtu just tekemään. Sitten naputtelin sinne reikään en-nyt-muista-mitä putkea, mutta siis semmoista, jonka sisähalkaisija on uuden saranan reiän kokoinen. Sitten vaan rasvaa ja uus saranatappi sisään. Kunhan tuota muistaa rasvailla niin hyvin pelittää.
Astra G -98 Hatchback 5D CDX, X20XEV, 165 tkm
nooppeli98
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja nooppeli98 »

Sain korjattua tuon saranan rasahtelun niin että otin uuden alkuperäisen kokoisen saranatapin jota hiukan suurensin ja sen sisään kampesin toisen tapin joka on hiukan pienempi. Tämä auttaa ja sarana on taas äänetön riittävän pitkään.

-M
Jortsu23
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Jortsu23 »

Kiitos nopeista vastauksista!
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Kumma juttu mulla. Ovi roikkui pari milliä liian alhaalla takareunasta ja saranatapit oli reippaasti väljät. No, vaihdoin uudet tapit (ei Opel, vaan wurthin putkisokat niin kestää!) Mutta ovi jäi silti samaan kohtaan vaikka välystä ei ole lainkaan.

Mietin että oisko vika saranoissa itsessään, vaan ei sekään ihan täsmää kun oven saranapuolisko kiertää sen tapin ympäri, niin senhän pitäis kulua jo reilusti että ovi tulee alaspäin (ääh ei tätä kukaan tajua :smile: ). Ja toisekseen ne alkup. tapit on PALJON pehmeämpiä kuin itse sarana.

Taitaapa olla tuo pari milliä tullut jo Opelin tehtaalla tarpeeksi hyviin "toleransseihin". Ovi ei muuten enää nykyään roiku kiinni ollessaan alempana, kun siirsin lukon vastakappaletta ylöspäin. Vähän kolahtaa sulkiessa mutta aivan sama :razz:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Wesku79 on 2003-07-01 17:21 ]</font>
Vastaa Viestiin