Vetonivel purkautui...
Vetonivel purkautui...
Niinpä niin, vetarithan tulee lootasta ulos kun nykäsee, eikö niin? No tämä prkl ei sitten halunnut tulla ulos vaan leves koko homma. Siis sisempi nivel purkautui, mitenkä kummassa sen hässäkän saa takasin kasaan? Toista tuntia tuossa ähistelin sen kanssa, pesin ja puunasin ja koitin näperrellä sitä läjään, mutta ei...
ois helpompi puhistaa irtonaisena.ja kasata suoja kumit.harza kirjoitti:terokimmo kirjoitti:ota se nivelpohja sieltä laatikosta irti.kahella kiilalla molemmin puolin.
Ja jos sen auton mallin laittasit.
No ei se ongelma ole se enään se nivelen irrotus, vaan nivelen kasaaminen.![]()
Kyseessä siis sama 97 2.0 vectra josta tarinoitiin tuossa jokin aikaa sitten...
terokimmo kirjoitti:ois helpompi puhistaa irtonaisena.ja kasata suoja kumit.harza kirjoitti:terokimmo kirjoitti:ota se nivelpohja sieltä laatikosta irti.kahella kiilalla molemmin puolin.
Mitä nä oot ottanu? Puhut ihan mitä sattuu...
Siis nivelet on laatikosta irti, mutta kun se nivel meni kahteen osaa. Ja nyt minä olen kaikki osat puhdistanut ja koittanut kasata sitä niveltä, mutta en osaa läjätä sitä, joten kysyn neuvoa nivelen kasaamiseen, en mihnkään suojakumin kasaamiseen...
no kun taot tolla lekalla päähän koko ajan.harza kirjoitti:terokimmo kirjoitti:ois helpompi puhistaa irtonaisena.ja kasata suoja kumit.harza kirjoitti:terokimmo kirjoitti:ota se nivelpohja sieltä laatikosta irti.kahella kiilalla molemmin puolin.
Mitä nä oot ottanu? Puhut ihan mitä sattuu...
Siis nivelet on laatikosta irti, mutta kun se nivel meni kahteen osaa. Ja nyt minä olen kaikki osat puhdistanut ja koittanut kasata sitä niveltä, mutta en osaa läjätä sitä, joten kysyn neuvoa nivelen kasaamiseen, en mihnkään suojakumin kasaamiseen...
eikös sen saa kasaan kun kuulat laittelet paikalleen ja muljautat sen sinne pesään.siis jos se nyt on samanlainen kun ulommainen nivel.eli sokalla kiinni akselissa.
Onko se nivel tehty kahdesta osasta? Eli saako sitä niveltä halkaistua esim. siitä prässäyksen kohdalta?
Mulla aikoinaan kadetista levisi juuri sama sisempi nivel siten että ne kuulat tuli yksi tellen pois. Aikani väsättyä ja kokeiltua laittaa niitä kuulia sinne nivel kokonaisena totesin että ei kannata. Nivel piti halkaista siitä prässäyksen kohdalta ja tadaa, kasaus onnistui huomattavasti paremmin. Lopuksi "kansi" kiinni ja kovaa ajoa...
Mulla aikoinaan kadetista levisi juuri sama sisempi nivel siten että ne kuulat tuli yksi tellen pois. Aikani väsättyä ja kokeiltua laittaa niitä kuulia sinne nivel kokonaisena totesin että ei kannata. Nivel piti halkaista siitä prässäyksen kohdalta ja tadaa, kasaus onnistui huomattavasti paremmin. Lopuksi "kansi" kiinni ja kovaa ajoa...
Epäonnistumisen riski on suuri, kun kokematon neuvoo taitamatonta
Voi terokimmo kun se menis vaan, mutta kun ei mene, niin siksi täällä kyselen. Enkä nyt mitenkään pahalla tarkoittanut sua vasaralla kopsia...
Ei ole ko. kirjaa. Kirjastossa ei sitä ollut.:J:J kirjoitti:Alfameerin kirjassa on kyl melko asiallisesti se selitetty. Kait sulla se opus on olemassa?
Tätä suunniteltiin tuossa kaverinkin kanssa. Ei vaan alettu sitä vielä purkamaan. Mitenkä olet näplännyt sen prässäyksen auki? Entä miten sait sen pitävästi takaisin kasaan?Heze kirjoitti:Onko se nivel tehty kahdesta osasta? Eli saako sitä niveltä halkaistua esim. siitä prässäyksen kohdalta?
Vectrasta ei sitten mulla oo mitään tietoa. Tämä konsti kävi ainakin kadetin niveleen, eli siihen prässäyksen saumakohtaa vaan varovasti alkaa lyömään kiilaa ja kampeamaan auki. Ei muistaakseni edes kovin paljoa tarvinnut levittää sitä saumaa. Kiinni laitossa vaan vasaralla naputetaan se levitetty kaulus takas läjään (muistetaan aluksi läjätä se sisusTätä suunniteltiin tuossa kaverinkin kanssa. Ei vaan alettu sitä vielä purkamaan. Mitenkä olet näplännyt sen prässäyksen auki? Entä miten sait sen pitävästi takaisin kasaan?
Jospa noi tiedot auttas...
Epäonnistumisen riski on suuri, kun kokematon neuvoo taitamatonta
No en kyllä oo kadetin enkä muittenkaan niveliä alkanut halkomaan.Paitsi toyotassa rälläkällä.mutta se nyt eri asia,kun se niistä ei irtoo akselista nivel.jos nyt yleensä purkanut oon.sen periaatteessa pitäi saada vielä samaan asentoon ja kuulat omiin koloihin,missä tottuneet olemaan..milläköhän tota nyt osais neuvoa.mutta sen oot pois sieltä muljauttanut ,niin samasta asennosta sen sinne takaisin saa.harza kirjoitti:Kiitti vinkeistä, tämä nivel on varmaan justiin samanlainen kuin mikä sullakin on ollut. Pitää tuota konstia vielä testata...
Tossa on juttua B1 vectran nivelen suojakumin vaihdosta:
http://vectra.desteem.org
Projektit -> Vetonivelen kumi
En tiedä onko hyötyä...
http://vectra.desteem.org
Projektit -> Vetonivelen kumi
En tiedä onko hyötyä...