Bensalämmitin kysymys.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
rad
'Kapitän'
'Kapitän'

Bensalämmitin kysymys.

Viesti Kirjoittaja rad »

Olen hankimassa B-Vectraan bensalämmitintä ja siihen liittyen kysymys kuuluu: Minkälaisia lämmittimiä teillä on kyseisessä Vectrassa? Käyttökokemuksia ja mahdollisia hintatietoja asennuksineen? Mahdolliset vastaukset joko tänne tai sitten alla olevaan sähköpostiosoitteeseeni.
rad@kolumbus.fi
0400-431665 (No sms message)
Vectra -97 2.0i 16V CD Voyage
opeltuning
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opeltuning »

ei ole b vectran kanssa kokemuksia mutta lämmittimenä pienikokoinen ja varteenotettava vaihtoehto olis tämä:

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... osted_by=D

vectraan kyllä riittäisi 4kw:n lämmitinkin mutta kyllä ite ottaisin ennemmin tuon 5kw:n lämmittimen+että tuo kaukokäynnistys on hyvä!

Lappeenrannassa oli joku heppu joka myi muistaakseni samaa pakettia alle tonnilla, se ilmottelee yleensä eri autofoorumeilla myyntipuolella.
Slx
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Slx »

Omassa Vectrassa 1998 1.8 on Webasto ThermoTop E tai C en muista kumpi malli mutta 4.2kw on teho.
Laite on kyllä mukava maksoi tuolla Preheat finlandilla 700€ + asennuksesta täällä maksoin 400€ eli 1100€ mutta kun pakkaset taitaa hävitä niin ei viime talvena paljoa ollut hyötyä (toki mukava mennä lämpimään autoon mutta ei ollut oikeaa tarvetta...)
Yksi webastoon & eberin asennukseen muka erikoistunut asentaja (T Savolainen mikkelistä, en suosittele äijää) kahteen kertaan väitti asentavansa mutta tällä ei taito riittänyt saamaan laitetta paikalleen -liian ahdasta ilmastoidussa mallissa- mutta toinen asentaja laittoi paikalleen ongelmitta.
Ford Mondeo 2011
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
rad
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja rad »

Kiitoksia tähän asti vastanneille. Tuon lämmittimen hankita tuli ajankohtaiseksi minulle sen vuoksi, kun olen tällähetkellä vaikeasti liikunta rajoitteinen, ja ns. tolppalämmitystä en voi käyttää, kun en pääse liikkumaan tolpalle enkä irrottamaan sitä liitinntä auton keulasta ilman että olen " turvallani" auton edessä :-? . Myös lasien ja mahdollisen lumen putsaaminen on lähes mahdotonta tällähetkellä.
rad@kolumbus.fi
0400-431665 (No sms message)
Vectra -97 2.0i 16V CD Voyage
opeltuning
'Senator'
'Senator'

rad kirjoitti:Kiitoksia tähän asti vastanneille. Tuon lämmittimen hankita tuli ajankohtaiseksi minulle sen vuoksi, kun olen tällähetkellä vaikeasti liikunta rajoitteinen, ja ns. tolppalämmitystä en voi käyttää, kun en pääse liikkumaan tolpalle enkä irrottamaan sitä liitinntä auton keulasta ilman että olen " turvallani" auton edessä :-? . Myös lasien ja mahdollisen lumen putsaaminen on lähes mahdotonta tällähetkellä.
tuo kaukokäynnistys olisikin sitten tosi hyvä!Ei tarvitse autolle lähteä kellosta ajastamaan vaan painaa/ajastaa kaukosäätimestä lämmittimen. Kakesta pystyy myös seuraamaan auton sisälämpötilaa. Tietty onhan se toimintasäde rajattu siihen n.1000m:iin.
Slx
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Slx »

Toi olisi kieltämättä kätevä, mutta täällä maksaa webastoon noin 400€ enkä ole netistäkään juuri halvemmalla nähnyt, joten jaksan kävellä sen 50m autolle ja painaa nappia ellei ole ajastin päällä

Tuolla olisi ohjeet kuinka Webastoa/Eberiä voi ohjata kännykällä
ohjeet kuinka tehdä laite tai ostaa valmiina
http://sfnet.fi/group.php?id=17802&news ... &sid=&bf=4
Ford Mondeo 2011
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
opeltuning
'Senator'
'Senator'

Slx kirjoitti:Toi olisi kieltämättä kätevä, mutta täällä maksaa webastoon noin 400€ enkä ole netistäkään juuri halvemmalla nähnyt, joten jaksan kävellä sen 50m autolle ja painaa nappia ellei ole ajastin päällä

Tuolla olisi ohjeet kuinka Webastoa/Eberiä voi ohjata kännykällä
ohjeet kuinka tehdä laite tai ostaa valmiina
http://sfnet.fi/group.php?id=17802&news ... &sid=&bf=4
joo eihän mikään ilmasta oo... on se vaan monesti aamulla paska herätä ja miettiä että muistikohan sitä laittaa ajastimen illalla vai ei..... olis se kake niin vois tarkastaa asian siitä....menipäs jo off topicin puolelle....

tuossa se lappeenrannan pulju mistä saa webastoa ja eberiä aika kilpailukykyseen hintaan:

http://www.eeperi.com/sivut_eeperi/webasto.htm
Vastaa Viestiin