1990 Vectran huoltaminen pääkaupunkiseudulla

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ARavila
'Kadett'
'Kadett'

1990 Vectran huoltaminen pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja ARavila »

Kärryni on vuoden 1990 Vectra 2.0 GLS, jolla on ajettu 300 000 km. Katsastusaseman tyttö löysi alustasta neljä ruostereikää, jotka kaipaisivat nyt hitsausta.

Myös tyhjäkäynnin kanssa on ongelmia. Tyhjäkäyntikierrokset laskevat ensin alle 500:n, sitten lähelle "nollaa", ja sitten moottori jo sammuukin. Em. ongelma esiintyy ajoittain, ts. voi kulua pitkäkin aika, jolloin tyhjäkäyntiongelma ei kiusaa lainkaan.

En itse osaa huoltaa/korjata autoa, joten vastaanotan mieluusti vinkkejä siitä, missä pääkaupunkiseudulla kannattaisi edellä kuvattuja vanhan auton vaivoja korjauttaa. Eli kertokaapa kokemuksianne luotettavista ja kohtuuhintaisista autokorjaamoista. (Ellette sitten kaikki ole tee-se-itse -miehiä ja -naisia :D )
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Re: 1990 Vectran huoltaminen pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

ARavila kirjoitti:Kärryni on vuoden 1990 Vectra 2.0 GLS, jolla on ajettu 300 000 km. Katsastusaseman tyttö löysi alustasta neljä ruostereikää, jotka kaipaisivat nyt hitsausta.

Myös tyhjäkäynnin kanssa on ongelmia. Tyhjäkäyntikierrokset laskevat ensin alle 500:n, sitten lähelle "nollaa", ja sitten moottori jo sammuukin. Em. ongelma esiintyy ajoittain, ts. voi kulua pitkäkin aika, jolloin tyhjäkäyntiongelma ei kiusaa lainkaan.

En itse osaa huoltaa/korjata autoa, joten vastaanotan mieluusti vinkkejä siitä, missä pääkaupunkiseudulla kannattaisi edellä kuvattuja vanhan auton vaivoja korjauttaa. Eli kertokaapa kokemuksianne luotettavista ja kohtuuhintaisista autokorjaamoista. (Ellette sitten kaikki ole tee-se-itse -miehiä ja -naisia :D )
vaihda otsikkoon.Nainen pulassa(vapaa). :wink:
Nuo hitsailut on vähän uusille korjaamoille turhaa ees pyytää.
kannattas katella jostain joku yksityisen ilmotus joka tekee halvalla justiin katsastus remontteja.siis jostain lehdistä.myydään,ostetaan,palveluja tarjotaan.
tuohon tyhjäkäyntiin oma järjestelmä.riippuen moottori tyypistä.mutta turha kai siitä yrittää tässä selittää ees.mutta korjattavissa uskoisin puhdistuksilla.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Ainakin sellainen firma on kuin Helsingin Ruostehitsaus tuossa Pitäjänmäen juna-aseman lähellä. Nimestä päätellen ainakin suorittavat ruostekorjauksia hitsaamalla. Itse olen siellä vaihdattanut kerran vetoakselin suojakumin ja ei pahaa sanottavaa.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Vastaa Viestiin