Kuumacalle ei käynnisty??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
calle67
'Agila'

Viesti Kirjoittaja calle67 »

Tuli tuotua -92 Calibra 2 l 16 v Saksasta. Kovin olen ollut tyytyväinen,virheettömän oloinen peli sisältä ja päältä. Nyt kuitenkin tarvittaisiin apuja. Syö hivenen ajonautintoa kun joka kerta kun starttaa kone lämpimänä täytyy pelätä että kuinkahan tällä kertaa käy. Ongelmatapauksissa pyörittää hyvin muttei aiokaan käynnistyä. Jonkun ajan kuluttua (5 min-2 h) kone taas hurahtaa iloisesti käyntiin. Miten olette asiaa selvittäneet, en liene ainut ongelman kanssa paininut. Puhdas hakuammunta tulee usein pahuksen kalliiksi.
Miksi, oi miksi??
mfsniper
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mfsniper »

Itse tutkisin ensin perusjutut, saako bensaa ja pelaako sytytys. Jos ei saa bensaa, niin tutkisin, toimiiko bensapumpun/moottorinohjauksen rele.

Jos ei toimi sytytys, niin vika vois olla esim. maadoitusjohdoissa tai sytytysmoduulissa tms.
Astra G -98 Hatchback 5D CDX, X20XEV, 165 tkm
rasmus
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rasmus »

itellä 16v kadetissa vika oli moottorinohjauksen releessä.. teki tuota samaa..
Vectra B2 caravan
kalikka
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kalikka »

Mulla ihan vastaava vika -92 16V Calibrassa johtui siitä että kampiakselin asentotunnistin oli sökö. Toisinaan toimi/toisinaan ei ja ongelma ilmeni juuri tuolla tavoin kuin asian kuvailit.

Vahvasti epäilen että myös sun tapauskessa kyse on juuri tästä seikasta. Anturin hinta oli n. 140€ ooppelin huollossa.

Anturin vaihdon jälkeen myös 'yleistä pirteyttä' löytyi koneesta lisää..
calle67
'Agila'

Viesti Kirjoittaja calle67 »

Puhdistettiin lämpötunnistimen liitäntöjä sekä väänneltiin ja käänneltiin johtoja. Kaks päivää on toiminut kuin enkeli ilman pienintäkään ryttyilyä (sitä ennen ei enää tankkaamaan uskaltanu lähteä) Hieman olen kuitenkin skeptinen, voisiko tuo todella olla noin pienestä kiinni. Korjatkaa jos olen väärässä: mikäli tunnistin ei saa kosketusta, kone luulee kuumanakin olevansa kylmä ja syöttää liikaa polttoainetta -> ei käynnisty. Jos kaasun painaa silloin pohjaan, pitäisi auton hörähtää käyntiin. Vai käykö siinä niin että polttoainetta pääsee p-putkeen ja katti pamahtaa paskaks. Sori maalaisuuteni, oon viimeks rassannu 12 v sitten -83 asconaa (ei ollu ruiskuja ja päästöistäkään ei oltu niin tarkkoja)
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Jos lämpötunnistin ei anna minkäänlaista tietoa ts.täysin mykkä tai johdot poikki, kun autoa yritetään startata, se ei lähde käyntiin.Joten ongelmasi saattoi hyvinkin olla siinä.Mutta jos tuo kyseinen tunnistin menee sököksi kesken ajon, niin vikavalo syttyy ja matka jatkuu varaohjelman turvin.
i_kone
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja i_kone »

On 2003-07-02 11:13, tiiikeri wrote:
Jos lämpötunnistin ei anna minkäänlaista tietoa ts.täysin mykkä tai johdot poikki, kun autoa yritetään startata, se ei lähde käyntiin.Joten ongelmasi saattoi hyvinkin olla siinä.Mutta jos tuo kyseinen tunnistin menee sököksi kesken ajon, niin vikavalo syttyy ja matka jatkuu varaohjelman turvin.
Kyllä sen pitäisi käyntiin lähteä. Muistaakseni varaohjelma käyttää lämpötilana 70 astetta. Näin oli ainakin c20ne koneessa.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Ei ainakaan omani lähde käyntiin,olen testannut sen.Ja varaohjelma käyttää ainakin LET-moottoreissa säätöarvona 40 astetta.
Vastaa Viestiin