Apua!! Calibra vie älyttömästi bensaa.
Apua!! Calibra vie älyttömästi bensaa.
Kyseessä on tommonen calibra 8v (C20NE) v.1990. Vie tossa kaupunkiajossa 11.3L/100Km. Normaalisti ajettu ei monotettu. matka ajossa vie n. 9L/100Km. joutokäynillä (huuta vähän) vie n.1,7L/H. Ei varmaan oo normaalia. Mikäköhän avuksi kallis ajaa kun syö tota besaa noin kamalasti ? kaverilla samanlainen masiina vie sekalaisessa n.8,7l/100km
Mulla ei saa millään viemään sekalaisessa ajossa alle 10L/100km. kaverikin ihmetteli miten toi mun kulutus on mahdollinen???
Apua en keksi missä ois vikaa tai ogelmia??
onko kenelläkään ollut moista vikaa??
Mulla ei saa millään viemään sekalaisessa ajossa alle 10L/100km. kaverikin ihmetteli miten toi mun kulutus on mahdollinen???
onko tää kulutus nyt lueskeltu jostaki ajotietokoneesta vai sitten sillä luotettavalla menetelmällä että tankki täyteen ja ajelua ja tankki täyteen ja laskea kulutus sitten?
mitenkäs se vehje muuten käy ja kukkuu??
jos se tyhjäkäynnillä käy epänormaalin korkeilla kierroksilla
niin siellähän saattas olla vaikka imuvuoto...
mitenkäs se vehje muuten käy ja kukkuu??
jos se tyhjäkäynnillä käy epänormaalin korkeilla kierroksilla
niin siellähän saattas olla vaikka imuvuoto...
Re: Apua!! Calibra vie älyttömästi bensaa.
Saattaa jättää tyhjäkäyntilisäilmaventtiilin auki.koita onko vaikutusta käyntiin kun sen johdon irrottaa.ja samalla niitä letkuja heiluttele ja tarkasta ettei halkeemaa tai muuten vuoda.siis se mikä kiertää kaasuläpän ja metalli mötikkä välissä,missä liitin.juti88 kirjoitti:Kyseessä on tommonen calibra 8v (C20NE) v.1990. Vie tossa kaupunkiajossa 11.3L/100Km. Normaalisti ajettu ei monotettu. matka ajossa vie n. 9L/100Km. joutokäynillä (huuta vähän) vie n.1,7L/H. Ei varmaan oo normaalia. Mikäköhän avuksi kallis ajaa kun syö tota besaa noin kamalasti ? kaverilla samanlainen masiina vie sekalaisessa n.8,7l/100km
Ja missä kunnossa on perushilkkeet eli tulpat ja niiden johdot sekä ilman- ja pa-suodattimet? Ja virranjakajan kansi ja pyörijä?
Eli millon nuo on viimeksi vaihdettu?
Eli millon nuo on viimeksi vaihdettu?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Sitä kutsutaa tyhjäkäyntimoottoriksi näissä uusissa ja vanhoissa virallinen nimi varaosalla AuxiliarAirValve ja suomessa varaosa tiskillä lisäilmaluistinterokimmo kirjoitti:Saattaa jättää tyhjäkäyntilisäilmaventtiilin auki.koita onko vaikutusta käyntiin kun sen johdon irrottaa.ja samalla niitä letkuja heiluttele ja tarkasta ettei halkeemaa tai muuten vuoda.siis se mikä kiertää kaasuläpän ja metalli mötikkä välissä,missä liitin.juti88 kirjoitti:Kyseessä on tommonen calibra 8v (C20NE) v.1990. Vie tossa kaupunkiajossa 11.3L/100Km. Normaalisti ajettu ei monotettu. matka ajossa vie n. 9L/100Km. joutokäynillä (huuta vähän) vie n.1,7L/H. Ei varmaan oo normaalia. Mikäköhän avuksi kallis ajaa kun syö tota besaa noin kamalasti ? kaverilla samanlainen masiina vie sekalaisessa n.8,7l/100km
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Se on saanut nimikkeen "satanimee"osa.kun kaikki käyttää eri nimeä,ja vielä kun se on muutettu joihinkin tyhjäkäynti moottoriksi,mikä on taas eri osa kun tässä topicissa kirjoittamani osa,minkä oletin ainakinRealsanta kirjoitti:Sitä kutsutaa tyhjäkäyntimoottoriksi näissä uusissa ja vanhoissa virallinen nimi varaosalla AuxiliarAirValve ja suomessa varaosa tiskillä lisäilmaluistinterokimmo kirjoitti:Saattaa jättää tyhjäkäyntilisäilmaventtiilin auki.koita onko vaikutusta käyntiin kun sen johdon irrottaa.ja samalla niitä letkuja heiluttele ja tarkasta ettei halkeemaa tai muuten vuoda.siis se mikä kiertää kaasuläpän ja metalli mötikkä välissä,missä liitin.juti88 kirjoitti:Kyseessä on tommonen calibra 8v (C20NE) v.1990. Vie tossa kaupunkiajossa 11.3L/100Km. Normaalisti ajettu ei monotettu. matka ajossa vie n. 9L/100Km. joutokäynillä (huuta vähän) vie n.1,7L/H. Ei varmaan oo normaalia. Mikäköhän avuksi kallis ajaa kun syö tota besaa noin kamalasti ? kaverilla samanlainen masiina vie sekalaisessa n.8,7l/100km
tossa mallissa olevan lisäilmatyhjäkäyntiventtiili,jos motro m 1,5. (2.5:ssa/2.8:ssa, en tiiä onko millä tyhjäkäynti toteutettu.)
Jetrossa se on pelkkänä kylmäkäynnin ilman lisääjänä(lisäilmaluisti)ja eri mallinenkinhan se on.kun siinä saa säädettyä läpän ohituskanavasta tyhjäkäynnin,mutta käsittääkseni motrossa sen kautta myös tyhjäkäynti käy.
joku siitä huomautti,kun itse opastin jossain viestissä,että se saa tietoa myös moottorin lämpö anturista.sain vastauksen"ei ole mitään tekemistä lämpöanturin kanssa ja toimii omana yksikkönä,eli kylmänä mangneetti venttiili avautuu ja ilmaa kulkee kylmäkäynnin tarvittava määrä,lämmetessä mötikkä itse säätää männän takaisin".sillä opilla olen sitä omaksunut.se vielä epä selvää että jääkö se lämpösenä mekanisesti nojaamaan niin että sopiva rako jää auki.vai pitääkö virta sitä raollaan.?
mulla tyhjäkäynti on 740,mikä jossain oli "kirjan mukainen".hieman alkanut siitä välillä alenemaan turhan alas.millä aineella sitä voisi puhdistaa ja miten herkkä se on.? ja tyhjäkäyntiä pidän samana kun joutokäynti,mikä linee oikea nimike kyseiseen käyntiin.
Jatketaan OT:ta senverran, että mm. EPC tuntee kikkulan nimellä joutokäyntisäädin, joten sitä itse käyttäisin jos esmes marmoritiskiltä pitäisi osa hakea.terokimmo kirjoitti:kun kaikki käyttää eri nimeä,ja vielä kun se on muutettu joihinkin tyhjäkäynti moottoriksi,mikä on taas eri osa kun tässä topicissa kirjoittamani osa,minkä oletin ainakin
tossa mallissa olevan lisäilmatyhjäkäyntiventtiili,jos motro m 1,5. (2.5:ssa/2.8:ssa, en tiiä onko millä tyhjäkäynti toteutettu.)
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
No se nyt ainakin toiminnan suhteen ois järkevä käyttönimi osalle,kun se sen säätää kylmänä tai lämpösenä.se on sen verran kallis purkki motonetissakin että ei kyllä uutta raaskis ostaa.siks kysyinki et miten vois puhistaa ja kärsiikö serssiä sumuttaa sisään,kun yks jemmassa.(Tyynyn alla).TJT kirjoitti:Jatketaan OT:ta senverran, että mm. EPC tuntee kikkulan nimellä joutokäyntisäädin, joten sitä itse käyttäisin jos esmes marmoritiskiltä pitäisi osa hakea.terokimmo kirjoitti:kun kaikki käyttää eri nimeä,ja vielä kun se on muutettu joihinkin tyhjäkäynti moottoriksi,mikä on taas eri osa kun tässä topicissa kirjoittamani osa,minkä oletin ainakin
Itse ainakin suihkuttelin reippaalla kädellä crc:tä sisään ja ravistelin ylimääräiset pihalleterokimmo kirjoitti:se on sen verran kallis purkki motonetissakin että ei kyllä uutta raaskis ostaa.siks kysyinki et miten vois puhistaa ja kärsiikö serssiä sumuttaa sisään,kun yks jemmassa.(Tyynyn alla).
Tämän tein pari kertaa, jotta sai kaiken skeidan irtoamaan.
Hyvin on pelannut sen jälkeen
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Niin sitä tässä oon kysellyt itekin.että pitääkö sen kylmä käynniltä(milloon auki enemmän)palautuessa jäädä raolleen mekaanisesti,vai avautuuko se boxin ohjauksella tyhjäkäynti kohtaan.juti88 kirjoitti:Tutkailin sitä tossa ja huomasin että lisäilmaventtiili ei mene kiinni eli on limeisesti lahonnu siihen kohtaan missä on varmaan rikki. Muuten käy erinomaisesti. Pitää kokeilla vaihtaa toi lisäilmaventtiili jos auttais.
Muistaakseni C20NE/XE sama palikka molemmissa.terokimmo kirjoitti:Niin sitä tässä oon kysellyt itekin.että pitääkö sen kylmä käynniltä(milloon auki enemmän)palautuessa jäädä raolleen mekaanisesti,vai avautuuko se boxin ohjauksella tyhjäkäynti kohtaan.
Ainakin XE:n joutokäyntisäädin on jännitteettömänä kiinni ja +12v syötettäessä täysin auki.
Muistaakseni boksi katkoo maita vaihtuvalla taajuudella, jolloin saadaan säädintä pidettyä halutun verran auki.