Olettaisin että tyhjäkänti häiriö johtuu melko varmasti tyhjäkäynti moottorista
tyhjäkäynti moottoriin on päässyt epäpuhtauksia ja se ei pääse säätelemään sitä oikein. tämän korjaaminen on helppo homma kotikonstein. pitää purkaa kuminen ilmanottoletku edestä pois että pääsee irroitamaan tyhjäkäynti moottorin joka on imusarjan /kaasu läpän kyljessä oleva pyöreä mötikkä kahdella ruuvilla. sitten aukaistaan tyhjäkäynti moottori sieltä puolen minne tuli johto liitin. se on ilmeisesti jolllain prässillä kasattu mutta lähtee auki meisselillä taitellen reunan sivuun... sitten puhdistetaan epäpuhtaudet poissa
ja kastaan paketti... jos tyhjäkäynti moottorin sisällä oleva jousi on ruostunut ''jumiin'' sitten se ei tule toimimaan enää kunnolla tai jos liukupintoihin on kulunut pahoja uria.. yleensä selviää kuitenkin pelkällä puhdistuksella. ..suosittelen että laitat tyhjäkäyntimoottorin sisälle jotain öljyä tilkan ja tiivisteliimaa saumaan joka pitää meisselillä ratkoa.
Astra F Caravan Nykii ja tyhjäkäynti vaeltaa
-
hörsypoika
- 'Agila'
-
hörsypoika
- 'Agila'
joo en vissiin lukenu koko tekstiä
Itelläki röpöttää tu astra 1.8 16v ecotek kun ajaa pienillä kieroksilla ja laittaa vähän reilummin kaasua niin menaa yskiä ennenkä alkaa kiertämään kunnolla.. en ole vielä kerennyt tutkimaan vikaa mutta ainakin tulpat ja johdot ja lambadan olen joutun muista syistä vaihtamaan .. noilta osin piäis olla kunnossa. päästöt oli siinä kiikun kaakun katsastuksessa että meni läpi olisko sitten itselläni ilman vuoto vika tai jms. hyvät neuvot aina kelpaa tännekkin...
Itelläki röpöttää tu astra 1.8 16v ecotek kun ajaa pienillä kieroksilla ja laittaa vähän reilummin kaasua niin menaa yskiä ennenkä alkaa kiertämään kunnolla.. en ole vielä kerennyt tutkimaan vikaa mutta ainakin tulpat ja johdot ja lambadan olen joutun muista syistä vaihtamaan .. noilta osin piäis olla kunnossa. päästöt oli siinä kiikun kaakun katsastuksessa että meni läpi olisko sitten itselläni ilman vuoto vika tai jms. hyvät neuvot aina kelpaa tännekkin...
Re: Astra F Caravan Nykii ja tyhjäkäynti vaeltaa
nii löytykö tohon kierrosten nousuun ja vaelteluun mitään selkeetä vikaa?? itellä kans 2.5 v6 omppu temppuilee samalla tavalla.. kierrokset voi yhtäkkiä nousta jopa 2000 ja sammuilee risteyksiin.. onko omegan tk-moottori kans purettavissa osiin? että näkis kunnolla puhdistaa sisältä kun näyttää että ois prässätty kiinni ja en oo sen takia uskaltanu vielä availla sitä.
Re: Astra F Caravan Nykii ja tyhjäkäynti vaeltaa
^En näe mitään syytä "purkaa" sitä moottoria sen enempää kuin ruuveista pystyy. Eli itse otin koko motin irti siitä imusarjasta (tms. osasta, kuitenki se missä on kaasuläppä). Purin sen moottorin siitä saumakohdasta eli moottori ja se "luistikammio" osiksi. Molempiin vähän lianpoistajaa/voiteluainetta, mulla oli jotain WD40 tms. merkkistä. Annoin vaikuttaa hetken ja sitten reilustin molemmat bensaan uimaan. Silloin tällöin heilutellen ja käännellen/valuttaen tyhjäksi. Kun näyttää ettei sieltä enää valu ruskeaa mönjää niin otin kuivasin ja jätin tuulettumaan hetkeksi. Sitten tuota voiteluainetta vähän sisälle molempiin ja paketti kasaan ja koneeseen-> Toimii. Tämän olen jo kahteen eri autoon tehnyt (molemmat Astra F 1.8/16V) ja ainakin vuoden se toimi moitteetta sen jälkeen kunnes meni myyntiin. Toisen pesin viime lauantaina 
Sitä luistia kannattaa painella samalla kun uittaa siellä bensassa.
Sitä luistia kannattaa painella samalla kun uittaa siellä bensassa.
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"