Opel corsa vinkuu, kunnes painaa kevyesti jarrua.
-
petehenrik
- 'Kadett'

Opel corsa vinkuu, kunnes painaa kevyesti jarrua.
Tosiaan ajaessa kuuluu vinkunaa/kirskunaa/metallin hankausääntä, mutta kun painaa kevyesti jarrua samalla kun ajaa, ääni loppuu. Sama mitä vauhtia ajelee. Jarrunesteet ok, jarrupalat ok. Ääni vaikuttaisi tulevan kuskin puolen jarruista/renkaasta, mutta varmuudella en osaa paikantaa.
Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa?
Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa?
Re: Opel corsa vinkuu, kunnes painaa kevyesti jarrua.
Jarrulevyt ok?petehenrik kirjoitti: Jarrunesteet ok, jarrupalat ok.
Satulat kiinni & toimivat?
Voisiko jarrupala olla hieman vinossa, hangata jarrulevyä ja oieta jarrutuksen yhteydessä? Itse tosiaan puhdistaisin ensimmäiseksi jarrusatulat kuten Niketzu ehdotti. Olen yleensä puhdistanut jarrusatuloiden "liukupinnat" ruosteesta ja liasta teräsharjalla ja lopuksi rasvannut liukupinnat vielä pienellä määrällä kuparitahnaa.
voisihan se tietysti.mutta tässä sen verran uusi auto ja pieni ääni tuntuu isolta.aina ne jarrut kitisee jossain vaiheessa.eikä se isoa risun pätkää tarvii kun hyttiin jo kuuluu ilkeenä kirskuntana jos hankaa kilpeen tai johki metallin.eipä tätä tiiä onko jo poistunu koko vika kun ei oo kuulunu ekan viestin jälkeen.Vsq kirjoitti:Voisiko jarrupala olla hieman vinossa, hangata jarrulevyä ja oieta jarrutuksen yhteydessä? Itse tosiaan puhdistaisin ensimmäiseksi jarrusatulat kuten Niketzu ehdotti. Olen yleensä puhdistanut jarrusatuloiden "liukupinnat" ruosteesta ja liasta teräsharjalla ja lopuksi rasvannut liukupinnat vielä pienellä määrällä kuparitahnaa.
-
petehenrik
- 'Kadett'

Raidetangon pää
Moro, käytin leimalla niin raidetangon pää kuskin puolelta täytyy vaihtaa.
Ajattelin ensin sen vaihtaa, sitten katsoa mitä tapahtuu, kunhan ehdin..
Jarrulevyn päällä oli kuparinväristä ruostetta, ja samaten keskellä, hankasin ne pois mutta ei vaikutusta.
Ajattelin ensin sen vaihtaa, sitten katsoa mitä tapahtuu, kunhan ehdin..
Jarrulevyn päällä oli kuparinväristä ruostetta, ja samaten keskellä, hankasin ne pois mutta ei vaikutusta.
-
petehenrik
- 'Kadett'

Niin ja herkistellä jarruja.
Tämä on vähän tämmöstä kun eka opel..
Re: Niin ja herkistellä jarruja.
No onko sulla "vika päällä" tai ootko noita ehdotuksia koittanu.petehenrik kirjoitti:Tämä on vähän tämmöstä kun eka opel..
vetäse 80 sellä paperilla levyt karheeks ja palojakin ni voi lakata hetkeks.jos ei mikään noista kivi välissä ym oo ollu.
-
petehenrik
- 'Kadett'

Raidetangon pää vaihdettu ja jarrut herkistelty
Ei kuulu vikinöitä.
Nyt vaan ohjauskulma säätämään oikeaksi. Kiitos kaikista vinkeistä.
Nyt vaan ohjauskulma säätämään oikeaksi. Kiitos kaikista vinkeistä.