Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
kyllä se on viisain ratkasu kun irrotat sen työsylinterin ja vaihdat siihen kumit, tuskin on kallis investointi. siitä kannattaa aloittaa touhu. niin ja kato ettei ole syöpynyt sisältä.
Ei kyllä mun mielestä kannata ennen korjata yhtään mitään, ennenkun oikeasti jostain on hajalla. Opiskelijabudjetilla ei kyllä laiteta ylimääräistä mihinkään. Ilmausnipan avasin ja sitten poljettiin kytkintä ja nestettä ei tullut, joten pääsylinteri hajalla(ko).
Jos tarkoitat sitä paksuhkoa tankoa, joka on sellaisella tapilla kiinni polkimessa ja menee tonne sylinteriin, niin se oli kyllä ihan kiinni. Ainakin ärräpäitä tuli riittävästi, että sen tapin sai pois siitä sylinterin tangosta
älkää jauhako paskaa, ei ne kumit maksa paljon mitään, eikö sitä vikaa kannata alkaa etsiin helpoimmasta ja halvimmasta päästä. jos siellä säiliössä on ollut nestettä niin ei sinne itsestään ilmaa mene on varma.
Mutta alkaisitko itse irroittamaan apurunkoa ja vaihdelaatikkoa vain vaihtaaksesi jotkut kumit työsylinteriin? Voin 95% varmuudella sanoa, että työsylinterissä ei ole vikaa ja mielestäni noihin ei edes saa korjaussarjoja, vaan pitää ostaa aina uusi?! Pääsylinteri menee vaihtoon, maksaa sen 90€. voi se ilma sinne järjestelmään yhtä hyvin mennä pääsylinteristä, kuin työsylinteristäkin. Itellä ei ainakaan motivaatio riittäisi alkaa purkamaan koko autoa mokoman osan takia, siinä vaiheessa auto hinataan korjaamolle, auto korjataan ja maksetaan tiskille kiltisti ja saadaan toimiva auto.
Tubbe kirjoitti:Mutta alkaisitko itse irroittamaan apurunkoa ja vaihdelaatikkoa vain vaihtaaksesi jotkut kumit työsylinteriin? Voin 95% varmuudella sanoa, että työsylinterissä ei ole vikaa ja mielestäni noihin ei edes saa korjaussarjoja, vaan pitää ostaa aina uusi?! Pääsylinteri menee vaihtoon, maksaa sen 90€. voi se ilma sinne järjestelmään yhtä hyvin mennä pääsylinteristä, kuin työsylinteristäkin. Itellä ei ainakaan motivaatio riittäisi alkaa purkamaan koko autoa mokoman osan takia, siinä vaiheessa auto hinataan korjaamolle, auto korjataan ja maksetaan tiskille kiltisti ja saadaan toimiva auto.
varmaan pääsylinterin kumeja tarkoittaa.en tiedä onko muljahtanut ympäri tai haljennut kumit,mutta pitäis se nestettä siirtää ollessaan kunnossa.ja senhän voit todeta kun se sen irrotat.siis pääsylinteri,mitä kait jo oot alottanu irrottaaan.
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Kyllä irroitus aloitettu, huomenna paikallisesta varaosaliikkeestä uusi pääsylinteri, tai jos ei hyllystä löydy, niin sitten opelin tiskille ja sieltä tilataan.
Tubbe kirjoitti:Ei kyllä mun mielestä kannata ennen korjata yhtään mitään, ennenkun oikeasti jostain on hajalla. Opiskelijabudjetilla ei kyllä laiteta ylimääräistä mihinkään. Ilmausnipan avasin ja sitten poljettiin kytkintä ja nestettä ei tullut, joten pääsylinteri hajalla(ko).
ja tosta vielä,kun ilmausruuvi on auki,ei poljinta saa nostaa,ennenkun ruuvin sulkee.eli painaa vähän poljinta,toinen avaa ruuvin,ja painaa pohjaan ja jo ennen pohjaa sulkee ruuvin.samaa toistaen,ilmaus tehdään.,mutta tärkeä just että ruuvi auki sitä ei edestakaisin polje.vaan aina kun polkimessa paine ja liikkuu alaspäin niin silloon ruuvi auki.ja heti kiinni ennen kun ehtii ihan pohjaankaan,niinku jo sanoin.voi myös ruuvi kiinni pumpata muutaman kerran ja jättää poljin vähään matkaan alusta.ja sit ruuvi auki ja painaa pohjaanpäin ja taas kiinni ennen lattiaa.
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Eipä taida saada tuohon pääsylinteriin kumeja. Enkä o varma pystyykö sitä edes purkamaan. En oo siis varma, mutta paras ku ostaa uuden sylinterin.
Mulla oli jotkut kumit siellä pyörähelly ja oli siis käytännössä tukossa se sylinteri eikä nestettä enää päässy sinne työsylinterille asti.
Täällä päin ei ollu missään liikkeessä suoraan sitä pääsylinteriä niin piti tilata ja makso 58€. Missä on noinkin kallis ku 90€?
Motonetistä tilaamallaki saa 64 euroon.
Nuo siis jos on alle -97 auto. -98 eteen päin oli vähän kalliimpi.
En tiedä sitten kuinka paljon "huonompia" noi motonetin sylinterit on, mutta tosiaan siellä maksaa mun autoon sopiva sylinteri 90€ ja kun opel liikkeessä kävin kysymässä, niin maksoi 190€ Mistä mahtaa noin suuri hintaero johtua