B-Omegan renkaiden muutoskatsastus

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Juge127
OCF Staff
OCF Staff

Viesti Kirjoittaja Juge127 »

Täälläpäin saa ainakin muutoskatsastettua vanteet ja alustan samaan hintaan. Kesällä kävin omegan kanssa alusta ja vanteet 40€ A-Katsastuksessa. Tällä viikolla kävin K1:llä 45€ pelkät vanteet, varmaan olisi tohon hintaan saanut myös alustan, mutta nyt ei ollu tarvetta.

Eihän se mitta navasta kaareen muutu vaikka renkaita vaihteleekin.
Ascona B - Manta B - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

jarksi kirjoitti:
Timonen kirjoitti:
jarksi kirjoitti:
ooskari kirjoitti:Kauheaa rahastusta tuo muutoskatsastus.... eivät todellisuudessa tee edes mitään. Mulla ainakin sano vaan että ompa hienot vanteet ja sit alko tekeen papereita.

Alustan muutoskatsastuksessa oli takana talvirenkaat ja edessä kesärenkaat. Sanoi vaan että huono mitata keskinavasta kaareen kun on eripari renkaat. Totesi sitten että ei tämä ketään kiinnosta niin hän keksii toiseen jotkut numerot. :o Ja taas maksettiin kiltisti.
Miten muuten mukamas renkaiden koko vaikuttaa siihen että minkä verran on kaaresta navan keskelle?
Tietenkin se vaikuttaa. Jos renkaan halkaisija muuttuu, niin muuttuu myös renkaan keskipisteen ja kaaren välinen etäisyys... :roll:
Mikä sen siinä muuttaa? Eikös pyörännavan etäisyys kaareen pysy samana vaikka renkaan halkaisijaa muuttelee mihin suuntaan tahansa? Keskipisteen etäisyys maahan nähden muuttuu ja samaten myös renkaan ylimmän pinnan etäisyys kaareen, mutta jos nyt ihan oikein ajattelen asian niin ei kai kuitenkaan tuolla ole mitään tekoa navan ja kaaren välisen etäisyyden kanssa..

Äkkiseltään kun asiaa pyörittelee, niin pyörännapa pysyy samassa kohdassa vaikka heittäisit kottikärryn renkaat tai 19" aluvanteet alle. Vai meneekö mulla jotain ohi?
Ei ku joo, oikeessa oot. Tota mä yritin tarkottaa... :oops: Eli siis et se renkaan yläpinnan ja kaaren väli muuttuu, mut eihän se siltikään joo muutu tuo kaaren ja keskiön välimatka... :bonk:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Juge127 kirjoitti:Täälläpäin saa ainakin muutoskatsastettua vanteet ja alustan samaan hintaan. Kesällä kävin omegan kanssa alusta ja vanteet 40€ A-Katsastuksessa. Tällä viikolla kävin K1:llä 45€ pelkät vanteet, varmaan olisi tohon hintaan saanut myös alustan, mutta nyt ei ollu tarvetta.

Eihän se mitta navasta kaareen muutu vaikka renkaita vaihteleekin.
Mulla ottivat Riksussa toissa keväänä renkaitten ja alustan muutoskatsastuksesta 70€; laaja muutoskatsastus... :no:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

laaja muutoskatsastus menee esim tekniikanvaihdosta.

iteltä meinasivat kassatädit nyhtää kans ton 90€(laaja) mut en suostunut maksamaan koska aina ennenkin on mennyt tolla suppealla 40€,niin kehuvat et käy ensin hallissa ja tulkaa inssin kans tiskille kun katsastus tehty,siinä sitte rupesivat inssiltä penäämään että 90€han se oli,inssi kehui vaan että kyllä se on se 40€
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
JoGo
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JoGo »

Mutta lähinnä kyselinkin tässä tarviiko loppupeleissä edes muutoskatsastaa jos kerran vannekokoa saa muutta max 1" ja eikös omegaa oo saanu 16" vanteilla ja halkaisija ei muutu liikaa(tolla ko. paketilla pari milliä).
Eli onko katsurilla tietoa noista alkuperäisistä rengaskoista 16":na (otteessa vain koko 195/65R15 ja tulossa 225/45R17) ?
Kuva
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

JoGo kirjoitti:Mutta lähinnä kyselinkin tässä tarviiko loppupeleissä edes muutoskatsastaa jos kerran vannekokoa saa muutta max 1" ja eikös omegaa oo saanu 16" vanteilla ja halkaisija ei muutu liikaa(tolla ko. paketilla pari milliä).
Eli onko katsurilla tietoa noista alkuperäisistä rengaskoista 16":na (otteessa vain koko 195/65R15 ja tulossa 225/45R17) ?
Kyllä ainakin mulla piti muutoskatastaa 225/45R17 kokoisilla renkailla. Tietääkseni alkuperäinen on kuitenkin sen 15", eli vaatinee muutoskatsastuksen. Kannattaahan tuota kuitenkin konttorilla kysäistä, ei siitä haittaakaan ole.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

jarksi kirjoitti:
JoGo kirjoitti:Mutta lähinnä kyselinkin tässä tarviiko loppupeleissä edes muutoskatsastaa jos kerran vannekokoa saa muutta max 1" ja eikös omegaa oo saanu 16" vanteilla ja halkaisija ei muutu liikaa(tolla ko. paketilla pari milliä).
Kyllä ainakin mulla piti muutoskatastaa 225/45R17 kokoisilla renkailla. Tietääkseni alkuperäinen on kuitenkin sen 15", eli vaatinee muutoskatsastuksen. Kannattaahan tuota kuitenkin konttorilla kysäistä, ei siitä haittaakaan ole.
Mulla meni vuosikatsastuksessa läpi 235/40-18 pyörillä kun näytin todisteen siitä että v6-malleja on saanut alkuperäisenä vaihtoehtokokona 17-tuumaisilla. Mulla ei ole otteeseen merkittynä kuitenkaan tuota alkuperäistä vaihtoehtoa ja jos sen sinne haluaisi pitäisi muutoskatsastaa :o ...mitähän järkeä siinäkin on kun sittenhän sinne sais merkattua suoraankin ton isomman :roll: .
Puhetta oli siitä että saattavat sakottaa tien päällä jos poliisit eivät löydä omista tiedostoistaan tuota vaihtoehtokokoa vaikka lailliset ovatkin. Ne tiedot pitäisi kuitenkin löytyä niiltäkin.
Todennäköisesti väärässä.
JoGo
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JoGo »

omega16T kirjoitti:
jarksi kirjoitti:
Mulla meni vuosikatsastuksessa läpi 235/40-18 pyörillä kun näytin todisteen siitä että v6-malleja on saanut alkuperäisenä vaihtoehtokokona 17-tuumaisilla. Mulla ei ole otteeseen merkittynä kuitenkaan tuota alkuperäistä vaihtoehtoa ja jos sen sinne haluaisi pitäisi muutoskatsastaa :o ...mitähän järkeä siinäkin on kun sittenhän sinne sais merkattua suoraankin ton isomman :roll: .
Puhetta oli siitä että saattavat sakottaa tien päällä jos poliisit eivät löydä omista tiedostoistaan tuota vaihtoehtokokoa vaikka lailliset ovatkin. Ne tiedot pitäisi kuitenkin löytyä niiltäkin.
Mistäs tuon todisteen hommasit? Olisko laittaa vaikka sähköpostiin (löytyy alta)
Kuva
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

JoGo kirjoitti:
Mistäs tuon todisteen hommasit? Olisko laittaa vaikka sähköpostiin (löytyy alta)
Löytyy lähempää kun arvaatkaan: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=87477
Tuo oli mulla valmiiks tallennettuna puhelimen selaimeen kirjanmerkkeihin ja etsin sivun jo valmiiksi kun tiesin että kysyyvät pyöristä kuitenkin. Kelpasi oikein hyvin katsastajalle.

Tässä vielä suora http://www.opelclubfinland.fi/tekniikka ... ulukko.htm
Todennäköisesti väärässä.
Vastaa Viestiin