mitä tehdä?voiko poraa seuraavan koon helicoil kierteen?ja tuleeko kestämään?kiukaana c20let
T:Ville
lohkosta korkkas kierteet kannen kiristyksen yhteydessä
lohkosta korkkas kierteet kannen kiristyksen yhteydessä
Calibra turbo "opel motorsport"
- Undertaker
- 'Diplomat'

Helicoilin kannalla, mutta molemmat varmaan toimivat...
Lentokoneteollisuus käyttää paljon "Helicoil" tyyppistä kierrettä alumiinissä, koska sillä kierteen lujuus kasvaa huomattavasti.
Joskus koulussa vedettiin momenttiavaimella sytytystulpan kierteet kannesta sököksi tarkoituksella ja sitten tehtiin uudet "Helicoil- kierteet", niin noin 100 Nm kohdalla tulpasta petti kierteet.
Helicoil on minun mielestä HUOMATTAVASTI parempi kuin kierreholkki, mutta tiedä häntä. Helicoil on tiukkaa tavaraa, kun kierreholkki on pehmeää... Kierreholkki on helpompi asentaa...
j.h
Siis Helicoil kestää enempi alkuperäinen, tai ainakin minä olen siinä luulossa!
Lentokoneteollisuus käyttää paljon "Helicoil" tyyppistä kierrettä alumiinissä, koska sillä kierteen lujuus kasvaa huomattavasti.
Joskus koulussa vedettiin momenttiavaimella sytytystulpan kierteet kannesta sököksi tarkoituksella ja sitten tehtiin uudet "Helicoil- kierteet", niin noin 100 Nm kohdalla tulpasta petti kierteet.
Helicoil on minun mielestä HUOMATTAVASTI parempi kuin kierreholkki, mutta tiedä häntä. Helicoil on tiukkaa tavaraa, kun kierreholkki on pehmeää... Kierreholkki on helpompi asentaa...
j.h
Siis Helicoil kestää enempi alkuperäinen, tai ainakin minä olen siinä luulossa!
olikohan kannenpulttien pituus oikea? itellä kävi kans että meni kierre p..kaks sen takia kun antoivat väärät pultit varaosaliikkeestä, oli 5mm liian lyhyet
.
tein lohkoon M16 kierteen ja siihen sitten holkin jossa oli M16 / M11x1,25 kierteet, sekä oikean pituiset pultit, ainakin vielä on kestänyt
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
tein lohkoon M16 kierteen ja siihen sitten holkin jossa oli M16 / M11x1,25 kierteet, sekä oikean pituiset pultit, ainakin vielä on kestänyt
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=