x20xev vikavalo palaa silloin tällöin

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.S.T »

OCF68 kirjoitti:Vielä tästä nokka-akselin anturista. Akun johto on par'aikaa irti ja kellottaa puolta tuntia. Miten kovasti tota anturinjohtoa uskaltaa vetää irti, vai onko jokin klipsutin pitämässä kiinni, että pitää purkaa puolimoottoria ensin alta pois. Ois mittarit ja rensselit levällään. :wink:
Siinä on semmonen klipsu mitä pitää painaa ja sit samalla vetää ylös. ei tarvi purkaa muuta kuin tulppakansi.
Se itse anturi on sit kiinni yhellä pultilla nokkapyörien välissä, mutta sitä ei tarvi irrottaa kun mittaa.
OCF68
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja OCF68 »

J.S.T kirjoitti: Siinä on semmonen klipsu mitä pitää painaa ja sit samalla vetää ylös. ei tarvi purkaa muuta kuin tulppakansi.
Se itse anturi on sit kiinni yhellä pultilla nokkapyörien välissä, mutta sitä ei tarvi irrottaa kun mittaa.
Joo, kiitos. Olin vähän hätänen. Laitan tänne jonon jatkoksi tän mitä editoin tonne aikaisempaan viestiin.
...

Sain sen nokka-anturin irti. Näytti siltä uudelta. En saanut mittariin ku 1:n, vaikka väänsin mihinkä asentoon sitä valitsinta. Tämä tulos siis tuolle nokka-akselin mittaukselle että ilmamassamittarille.
Miten tuon ilmamassamittarin hajoaminen ilmenee kulussa. Nyt on alkanut (taas :evil: ) pysähtelee ristyksiin ja se moottorin vikavalo syttyilee silloin tällöin. Tosin se samuu pois. Luin vikakoodit ja tulos oli sama: 0100 ja 0340. Akku oli irti yli puolituntia. Miten tossa nokka-akselissa voi olla vikaa ku se on just vaihdettu :o ?!?!?!?
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Hmmmm

Laitat sen säätimen siitä mittarista siihen 200 ohmin kohalle jos ei ollu.
Varmista että oli oikeat navat ja että mittarin piikit on kunnolla siinä anturin navoissa. Kyllä sen pitäs näyttää.
Sillä saa sit näkymään toimiiko se nokka-anturi
OCF68
'Kadett'
'Kadett'

Juu-u. Tolleen teikin. Mittari oli asetettu 200 ohmissa. Ei hievatanutkaan. Näytti ykköstä vasemmassa laidassa. Mittari ei (kait) voi olla rikkikään. On ihan uusi.
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Joo se saattaa näyttää pelkkää ykköstä. en tiiä mitä se meinaa. Oliko piikit kunnolla navoissa, eikä koskenu kahteen napaan yhtäaikaa?

Voihan se kyllä olla että ne on molemmat sit vaan paskana. Eli se 1 siinä vasemmalla saattaa meinata niinku sitä nollaa ohmia.
Testaa johonki muuhun anturiin että mitä se näyttää.
Ja mitä lukemaa näyttää kun laitat molemmat piikit yhteen?
OCF68
'Kadett'
'Kadett'

Hain ton mittarin tähän viereen ja laitoin piikit yhteen: 00.3-00.2 näyttää.
Olin laittavinani piikit huolellisesti kohdilleen. Pitääkö mennä valittaa. Voiko toi nokka-anturi hajota heti uudestaan jos toi ilmamassa-anturi on rikki ?! En tiedä, kaukaa haettua, ehkä. Tms. :-?
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Ei taida hajota sen massamittarin takia. Aika outoa kyllä jos hajoaa muutenki heti. Käyt valittaan että vieläki sytyttelee vikavaloa ja valittaa nokkaanturia-.
OCF68
'Kadett'
'Kadett'

Joo, pitää käydä valittamassa. Katotaan miten tarina jatkuu...
MarkoSalmela
'Kadett'
'Kadett'

Re: x20xev vikavalo palaa silloin tällöin

Viesti Kirjoittaja MarkoSalmela »

Moro, saitko tähän ratkaisua, minulla on samantyyppinen ongelma, vaihdoin nokka-akselin anturin, mutta edelleen ilmoittaa MAFia ja nokka-akselin anturia?

Minun ongelmani ratkesi, siitä on täällä raportti:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=227767
Vastaa Viestiin