G Astra Powerflex
G Astra Powerflex
Eli onko jollain kokemuksia G astran moottorin etummaisen tukikumin päivittämisestä powerflex puslalla? Onko hyötyä vai enemmän haittaa?
Itse itselleni vastaten
Tosiaan tuli tilattua kyseinen powerflex pusla tuohon astraan. Syynä lähinnä oli että alkuperäinen oli niin "väsähtänyt jo". Tämän huomasin ainakin jos päästi kytkimen vähänki rivakammin ylös niin auto piti pienen kolauksen. Ja myös silloin kun oli puola rikki ja motti kävi epätasaisesti niin siinä huomasi kuinka paljon moottori pääsi heilumaan. Nyt kun powerflex on paikallaan niin voisi sanoa että lähes eri auto:) Enään ei kuulu paukahduksia vaikka päästäisi kytkimen rivakasti ylös. Myös ajettavuus parani. Nopeissa käännöksissä auto hieman niiali etupäästä mutta ei enään. Johtuen varmaan että motti ei pääse liikkumaan enää hirveästi. Ainot hyvin pieni miinus niin pientä resonointia kapiinin puolelle pienillä kierroksilla. Mutta hyvin voin suositella kaikille G Astran omistajille, eikä tuo ole pahan hintainen eikä myöskään vaikea asentaa.
Muutama kuva:
Ennen:

Jälkeen:

Muutama kuva:
Ennen:

Jälkeen:

Puslan hinta pyörii noin 25-30 euron välissä. Tämä pusla tulee vanhan puslan molemmille sivuille näin:

Eli täyttää tuon alkuperäisen puslan kolot ja tekee lisää sivuttais tukea.
Britti foorumilla on hyvä ohje mitä työkaluja tarvitsee ja miten asennetaan.
Tässä http://www.astraownersclub.com/document ... 0mount.pdf
Pieniä episelvyyksiä on tuon puslan sopivuudesta kaikkiin korvakkeisiin, koska Opel/vauxhall on tehnyt alkuperäisestä puslasta ainakin kolmea eri versiota. Yhteen menee heittämällä, toista joutuu modaamaan ja kolmanteetn ei sovi lainkaan. Minulla oli tuo versio mitä joutui modaaman hieman. Tosin omani poikkesi linkissä olevasta siten että reiän ulommat reunat eivät olleet pyöreät, mutta kyllä se sinne sopi ja pusla jää kuitenki puristuksiin sinne apurungon hahloihin. Tässä aiheesta miten modataan: http://www.astraownersclub.com/vb/showt ... =powerflex
Tähän puslamalliin ei tuo powerflex sovi lainkaan, tai niin olen ymmärtäny ja kuvakin sen tekee:

Ja tuolta britti foorumilta löytyy lisää tietoa hakua käyttämällä.

Eli täyttää tuon alkuperäisen puslan kolot ja tekee lisää sivuttais tukea.
Britti foorumilla on hyvä ohje mitä työkaluja tarvitsee ja miten asennetaan.
Tässä http://www.astraownersclub.com/document ... 0mount.pdf
Pieniä episelvyyksiä on tuon puslan sopivuudesta kaikkiin korvakkeisiin, koska Opel/vauxhall on tehnyt alkuperäisestä puslasta ainakin kolmea eri versiota. Yhteen menee heittämällä, toista joutuu modaamaan ja kolmanteetn ei sovi lainkaan. Minulla oli tuo versio mitä joutui modaaman hieman. Tosin omani poikkesi linkissä olevasta siten että reiän ulommat reunat eivät olleet pyöreät, mutta kyllä se sinne sopi ja pusla jää kuitenki puristuksiin sinne apurungon hahloihin. Tässä aiheesta miten modataan: http://www.astraownersclub.com/vb/showt ... =powerflex
Tähän puslamalliin ei tuo powerflex sovi lainkaan, tai niin olen ymmärtäny ja kuvakin sen tekee:

Ja tuolta britti foorumilta löytyy lisää tietoa hakua käyttämällä.
Noniin itse pistin kyselyä puslasta mutta jos sitä ei ole nopeasti saatavilla niin mikäs näistä on se kyseinen pusla?
Astra-G 98-- moottorin kumityynyt:
1,6-16V/1,8-16V Etu "hela valuosassa" (ei Autom). . . . . 18-3321 39.90 ???
???
1,6/1,8 Vasen "hela laatassa" (myös 16V/ei Autom) SININEN 18-3323 35.50 ???
???
1,6/1,8 Oikea "hela kulmavalussa" (myös 16V). . . . . . . 18-3326 39.90 ???
???
???
alkuperästäkö tarkotat?Pinohiiri kirjoitti:Noniin itse pistin kyselyä puslasta mutta jos sitä ei ole nopeasti saatavilla niin mikäs näistä on se kyseinen pusla?
???
???
Powerflexi löytyy modificars:lta koodilla PFF80-810
Tuli itekkin vaihdettua toi, pientä modaamista piti tehä alkuperäseen, et mahtu toi poweri siihen kylkeen, lähinnä leikata puukolla vähän matalemmaks sitä alkuperästä, Ero on kyl ku yöllä ja päivällä, tosin moottorin tärinä tuntuu aika paljon selvemmin kyl ohjaamoon..
itekkin ajattelin tyytyä tohon motonetin "alkuperäiseen"...nyt sit kuitenkin.Pinohiiri kirjoitti:Tuli vaihdettua tuo alkuperäinen tukikumi kun en halunnut tuota tärinää kabiiniin. Silläkin muutos oli kyllä tuntuva. Vaihteet menevät tarkemmin päälle ja auton ohjausesta tuli tarkempi / ei niin huojuva nopeissa ohjausliikeissä. Suosittelen lämpimästi vaihtamaan tämän osan uuteen.
pakko vielä heittää tähän topiciin, oli kyl helpotus ainakin meikäläiselle saada toi poweri pois tuolta keulalta, vittu alko jo liikenne valoissa tyhjäkäynnillä antaa sellasta resonanssia, et en mä ainakaan sitä kestäny, kyl toi väljä vakio tuntuu niiiiiiin mukavalta, tuntuu ettei konetta oliskaan...rauha...rauha...rauha.... 
Jos löydät vivustolyhentimen niin mua kiinnostais kanssa.GAstraS kirjoitti:Noihan se vähän on että sitä resonanssia tulee kabiiniin. Itseä ei niin paljoa häiritse että olen antanut olla paikoillaan. Seuraavaks jos sais hommattua "short shifterin" mallia lyhyempi keppi tai vivustoo tyyppinen lyhennin.
Astra G Sport 2.0i 16V x20xev
Tuosta etutukikumin vaihdosta että oman kokemuksen mukaan tehokkaammin sen moottorin elämiseen auttaa kun vaihtaa sen takakumin. Etukumissahan on uutenakin tuota liikkumisvaraa kun siinä on vaan tuo tappi silmukan sisällä joka estää vasta isompia liikkeitä kun taas takana kumi vaikuttaa kaikkiin värinöihin. Ja vihjeenä että ainakin itselle pistin 1.6 koneeseen 2 litraisen takakumin kun on asteen jäykempi (ei kyllä aiheuta mitään resonointeja vielä). Ainoa ikävä juttu tuon vaihtamisessa on se että tilaa on vähän heikosti ainakin näin isoilla käsillä mutta kyllä sen sinne vaihtaa kun varaa vähän malttia hommaan.