Vectra 1.8i -90 lopetti työsuhteen (auto jo huollossa)
Siis minkä ohjearvoja??On 2003-07-06 22:12, MantaMara wrote:
Plussan ja miinuksen välinen vastus= 4.3 ohmia.
Puolan johto ja miinus= 6600 ohmia.
Puolan johto ja plus= 6600 ohmia.
Nämä siis ohjearvoja.
Jos puolan, niin ensiökäämin ohjearvo ei taida olla missään elektronisessa sytyssä 4,3 ohmia (1-15). Vois olla 0,4...0,8 ohmia lähempänän todellisuutta, noin perstuntumalta.
j.h
[/quote]
Siis minkä ohjearvoja??
Jos puolan, niin ensiökäämin ohjearvo ei taida olla missään elektronisessa sytyssä 4,3 ohmia (1-15). Vois olla 0,4...0,8 ohmia lähempänän todellisuutta, noin perstuntumalta.
j.h
[/quote]
Jep oikeassa olet. Taisi liittyä vanhempaan tekniikkaan tuo arvo. Sori virheellinen tieto, mutta kirjasta nuo kaivoin ja ei ole varmaan mikään uusin painos.Mutta ei kait 0.8 tai 4 ohmia nyt kauhee ero ole. Kilo-ohmeissa kun ero mitataan niin se jo varmaankin tuntuu.
Joku viisaampi vois valaista lisää, kun en ole mikään sähkömies.
<font size=-1>[ This Message was edited by: MantaMara on 2003-07-06 23:08 ]</font>
Siis minkä ohjearvoja??
j.h
[/quote]
Jep oikeassa olet. Taisi liittyä vanhempaan tekniikkaan tuo arvo. Sori virheellinen tieto, mutta kirjasta nuo kaivoin ja ei ole varmaan mikään uusin painos.Mutta ei kait 0.8 tai 4 ohmia nyt kauhee ero ole. Kilo-ohmeissa kun ero mitataan niin se jo varmaankin tuntuu.
Joku viisaampi vois valaista lisää, kun en ole mikään sähkömies.
<font size=-1>[ This Message was edited by: MantaMara on 2003-07-06 23:08 ]</font>
Siis minkä ohjearvoja??On 2003-07-06 23:06, MantaMara wrote:
j.h
[/quote]
Jep oikeassa olet. Taisi liittyä vanhempaan tekniikkaan tuo arvo. Sori virheellinen tieto, mutta kirjasta nuo kaivoin ja ei ole varmaan mikään uusin painos.Mutta ei kait 0.8 tai 4 ohmia nyt kauhee ero ole. [/quote]
0,4 ohmia tai 4 ohmia ero on pieni, mutta virta on toisessa vaihtoehdossa vain kymmenesosan. Siis puolan ensiövastuksen pitäisi olla reilusti alta ohmin.
j.h
-
Vecculi-90
- 'Kadett'

Mittasin jo kerran aikaisemmin puolan ja sain muistaakseni silloin lukeman lähemmäs tuota 4,3 ohmia (mikäli nyt oikein muistan).
Kysyin yhdestä huoltoliikkeestä ja sieltä sanottiin muistaakseni juuri nuo 4,3 ohmia ja 6,6k ohmia.
Jos joku kehtaisi mitata omasta vastaavasta puolasta nuo arvot niin olisin todella kiitollinen.
Kysyin yhdestä huoltoliikkeestä ja sieltä sanottiin muistaakseni juuri nuo 4,3 ohmia ja 6,6k ohmia.
Jos joku kehtaisi mitata omasta vastaavasta puolasta nuo arvot niin olisin todella kiitollinen.
-
Vecculi-90
- 'Kadett'

No nyt riitti mulle tuo rappaaminen. Varasin ajan Opelille huoltoon. Jospa ne siellä löytäisi vian. Puhuin huoltomiehen kanssa ja selitin vian ja mitä kaikkea on vaihdettu. Meinasi huoltomies, että ei ole koskaan ollut näin haasteellista vikaa heillä etsittävänä.
Sitten vain odotellaan jännityksellä, että kuinka mahdoton lasku sieltä rapsahtaa
Sitten vain odotellaan jännityksellä, että kuinka mahdoton lasku sieltä rapsahtaa
Sano niille, et jos hinta alkaa ylittymään X-summan yli niin soittaa ja kysyy lisää ohjeita..muutenkin kannattaa olla aktiivinen!Sitten vain odotellaan jännityksellä, että kuinka mahdoton lasku sieltä rapsahtaa![]()
Kävipä kerran niin et tuli parisataa prosenttii suurempi lasku ku osasin odottaa.. (ja viimev.loppuna parsin viimeisiä kytköksiä niiden jauhopäiden asennuksista)
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
rällää ja ryyppää ne"
Joo huollon kans kannattaa olla tarkkana,mikäli ei halua kovaa laskua!!
Huollon toiminta on sitä et vaihdetaan osakerrallaan ja laskutetaan kaikki,vaik vika ei olisikaan ollut siitä kiinni.
Vielä pari kysymystä.
Pyöriikö bensapumppu startattaessa?
Tuleeko kipinä?
Mielestäni kannattais avata bensapumpun rele,josta sais lisä infoa...
Siel releen sisällä on kaksi kosketinta, toinen vetää boxille jännitteet ja toinen käynnistää pumpun.
Sammuuko moottori ohjaimen vikavalo startattaessa?
Akun jännitteen tarvisi pysyä lähellä 12V käynnistettäessä..
Ootko mitannut paljonko on akun plus ja moottorin rungon välinen jännite startattaessa? pitäisi olla sama kuin akusta mitattuna.
-Jamo-
Huollon toiminta on sitä et vaihdetaan osakerrallaan ja laskutetaan kaikki,vaik vika ei olisikaan ollut siitä kiinni.
Vielä pari kysymystä.
Pyöriikö bensapumppu startattaessa?
Tuleeko kipinä?
Mielestäni kannattais avata bensapumpun rele,josta sais lisä infoa...
Siel releen sisällä on kaksi kosketinta, toinen vetää boxille jännitteet ja toinen käynnistää pumpun.
Sammuuko moottori ohjaimen vikavalo startattaessa?
Akun jännitteen tarvisi pysyä lähellä 12V käynnistettäessä..
Ootko mitannut paljonko on akun plus ja moottorin rungon välinen jännite startattaessa? pitäisi olla sama kuin akusta mitattuna.
-Jamo-
-
Vecculi-90
- 'Kadett'

Pitää kyllä olla tarkkana sen huollon suhteen. Olen täältä foorumista lueskellut nuita kauhujuttuja, niin on kyllä jatkuvasti sellainen varaus päällä.
Eivätpähän voi ainakaan väittää, että olisi kauheasti ollut osia rikki kun olen jo itse melkein kaikki kokeillut
Pitää sanoa niille, että heti kun vian löytävät niin soittavat ennen kuin rupeavat sitä korjaamaan (josko sen voisi itsekkin korjata).
jamo2001-> Kyllä siellä pumppu pyörii. Kipinä on ollut mukana, mutta pari päivää sitten se otti jalat alleen ja tuli kuitenkin takaisin. Vikavalo ei sammu.
En ole mitannut mitä jännitteitä motin ja akun plus-navan välille syntyy.
Pitänee vielä hiukan tutkailla tässä kun huoltoaika ei ole vielä ovella.
Eivätpähän voi ainakaan väittää, että olisi kauheasti ollut osia rikki kun olen jo itse melkein kaikki kokeillut
Pitää sanoa niille, että heti kun vian löytävät niin soittavat ennen kuin rupeavat sitä korjaamaan (josko sen voisi itsekkin korjata).
jamo2001-> Kyllä siellä pumppu pyörii. Kipinä on ollut mukana, mutta pari päivää sitten se otti jalat alleen ja tuli kuitenkin takaisin. Vikavalo ei sammu.
En ole mitannut mitä jännitteitä motin ja akun plus-navan välille syntyy.
Pitänee vielä hiukan tutkailla tässä kun huoltoaika ei ole vielä ovella.
-
Vecculi-90
- 'Kadett'

No niin sain tuossa hiukan väliaikatietoa huollosta. Sanoivat, että auto toimii nyt muuten paitsi risteykseen mentäessä ja painettaessa kytkin pohjaan niin se sammuu. Lähtee kylläkin heti sen jälkeen käyntiin.
Ovat kuulemma johtosarjoja aukoneet ja ihmetelleet. Kai ne jotain on tehny ku on saanu sen ihan liikkeelle.
Maanantaina ollaan taas hiukan viisaampia.
Ovat kuulemma johtosarjoja aukoneet ja ihmetelleet. Kai ne jotain on tehny ku on saanu sen ihan liikkeelle.
Tyhjäkäynti pääsee siis liian alas (kannattaa kattoo kieppimittarilla). Mut toimii sentäsOn 2003-07-11 15:42, Vecculi-90 wrote:
No niin sain tuossa hiukan väliaikatietoa huollosta. Sanoivat, että auto toimii nyt muuten paitsi risteykseen mentäessä ja painettaessa kytkin pohjaan niin se sammuu. Lähtee kylläkin heti sen jälkeen käyntiin.
t:Ville
rällää ja ryyppää ne"
rällää ja ryyppää ne"
-
Vecculi-90
- 'Kadett'

No nyt alkaa hermot mennä.
Soittivat huollosta neljä päivää sen jälkeen kun olin auton vienyt, että nyt on kunnossa. Autolla ei päässyt kuin noin 4 kilometriä ja sitten hyytyi kun yritti startata. Olivat johtosarjaa kuulemma korjailleet tai jotain.
No vein auton takaisin takuuseen korjattavaksi ja sen jälkeen auto oli siellä kaksi viikkoa (valohoitoa kenties). Vaihtoivat ruiskuboksin.
Hain auton taas eilen takaisin niin toimi hyvin. Ajelin autolla 100 kilometriä ja sitten taas hyytyi.
Täytyy huomenna taas mennä käymään siellä liikkeessä ja toivoa josko ne saisivat joskus sen auton kuntoon.
Minä kun luulin, että jos auton vie merkkihuoltoon niin se tulee kuntoon suht nopeasti ja, että siellä on asiansa osaavia henkilöitä. Eivät taida pitää kiirettä kun joutuvat tekemään takuuseen kaiken työn.
Nyt tuli todistettua itse kaikki ne huhut todeksi mitä olen kuullut tästä Oulussa sijaitsevasta Opelin liikkeestä.
Soittivat huollosta neljä päivää sen jälkeen kun olin auton vienyt, että nyt on kunnossa. Autolla ei päässyt kuin noin 4 kilometriä ja sitten hyytyi kun yritti startata. Olivat johtosarjaa kuulemma korjailleet tai jotain.
No vein auton takaisin takuuseen korjattavaksi ja sen jälkeen auto oli siellä kaksi viikkoa (valohoitoa kenties). Vaihtoivat ruiskuboksin.
Hain auton taas eilen takaisin niin toimi hyvin. Ajelin autolla 100 kilometriä ja sitten taas hyytyi.
Täytyy huomenna taas mennä käymään siellä liikkeessä ja toivoa josko ne saisivat joskus sen auton kuntoon.
Minä kun luulin, että jos auton vie merkkihuoltoon niin se tulee kuntoon suht nopeasti ja, että siellä on asiansa osaavia henkilöitä. Eivät taida pitää kiirettä kun joutuvat tekemään takuuseen kaiken työn.
Nyt tuli todistettua itse kaikki ne huhut todeksi mitä olen kuullut tästä Oulussa sijaitsevasta Opelin liikkeestä.