Astra G 1.8 -03, millä turbo ja millainen ?
Eiköhän se auto jaksa niistä valoista lähteä vakiotehoillakin, kyllä siitä liikkeellä ollessa lienee enemmän iloa siitä tehosta (eli väännöstä
).
Ensimmäisenä tarvitset rahaa. Paljon. Esimerkiksi päästömittaus ahdetulle autolla kustantaa lähemmäs 1000 euroa. Koneen rakentaminenkaan ei ole ihan halpaa, ja lisäksi joudut todennäköisesti päivittelemään myös auton jarruja ja alustaa.
Ensimmäisenä tarvitset rahaa. Paljon. Esimerkiksi päästömittaus ahdetulle autolla kustantaa lähemmäs 1000 euroa. Koneen rakentaminenkaan ei ole ihan halpaa, ja lisäksi joudut todennäköisesti päivittelemään myös auton jarruja ja alustaa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Pitää alkaa tutkimaan miten alusta, voimansiirto jne...eroaa esim. mallisarjan suurimmalla moottorilla varustetusta eli 2.2 litraisesta. Tuosta samaisesta farkusta on olemassa vanhemmasta 2.0 litraisesta rakennettu OPC turbo Astra, joita on Metro-Autosta saamieni tietojen mukaan vain 3 kpl Suomessa. Siinähän on jonkinlainen lähtökohta vaadittaville muutoksille.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Cobra on 2003-07-07 08:49 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Cobra on 2003-07-07 08:49 ]</font>
Veikkaanpa että farkun päivittäminen turboksi tulee maksamaan kaikkine kustannuksineen niin paljon että aivan yhtä hyvin voit odotella että myyntiin tulee joku noista kolmesta OPC-farkusta käytettynä..tai sitten ajat muutaman kymppitonnin nykyisen mittariin ja tilaat itsellesi uuden OPC-farkun..
No..minä nyt en tosin ole kovin hyvä neuvoja tämän kaltaisissa asioissa..ite kun olen vähintäänkin usein tehnyt "hölmöjä" autokauppoja kun ei ole malttanut odotella..jotain kun saa päähänsä niin toteutettavahan se on..
No..minä nyt en tosin ole kovin hyvä neuvoja tämän kaltaisissa asioissa..ite kun olen vähintäänkin usein tehnyt "hölmöjä" autokauppoja kun ei ole malttanut odotella..jotain kun saa päähänsä niin toteutettavahan se on..
Jos meinaat ottaa siitä enemmän tehoa kuin 2,2-litraisessa on tulee vertailumalliksi äkkiä juuri tuo OPC-turbo, sitä ennenkin vapari-OPC (160 hv). Tarkoittaa sitä, että alustan ja jarrujen tulee vastata sitä mallia mihin verrataan. Maksaa äkkiä hunajaa ne jarrutkin 
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B