Vuoden 1990 Vectran vaihto uudempaan - Opel vai Peugeot?
mulla taas ihan toiset tiedot tosta et kyllä se auton koneen uudelleen ohjelmointi taas lisää tehoa... nähnyt ja kokenut... et sitä en ymmärää miks ei se muka vois toimia? ajattelin et jos sulla ois ollut ton koneen oikeesti virittämisestä jotain tietoa mut jos vain yleis maailmaista niin sit en usko koska esim Jartsan sigmunissa vissiin lastu ja kuulemma paremmin toimii ja lisää tehoa tuli vai oonkoos väärässä... tää vain eka mikä osoui silmään jossa vapari autoon saa ohjelman!
a) Jartsan signum ei oo vapariG.T.S kirjoitti:mulla taas ihan toiset tiedot tosta et kyllä se auton koneen uudelleen ohjelmointi taas lisää tehoa... nähnyt ja kokenut... et sitä en ymmärää miks ei se muka vois toimia? ajattelin et jos sulla ois ollut ton koneen oikeesti virittämisestä jotain tietoa mut jos vain yleis maailmaista niin sit en usko koska esim Jartsan sigmunissa vissiin lastu ja kuulemma paremmin toimii ja lisää tehoa tuli vai oonkoos väärässä... tää vain eka mikä osoui silmään jossa vapari autoon saa ohjelman!
b) Vapaasti hengittävien moottorien lastut on noin niinkuin pääasiallisesti täysin hyödyttömiä. Eri asia viritetyssä vaparissa, jossa jo muut viritykset vaativat toimiakseen moottorinohjauksen uudelleen ohjelmointia.
Vectra GTS 2.0T
kellä muulla on noussu teho 20% vaparissa lastulla???G.T.S kirjoitti:No miks sit muilla joilla lastutettu niin toimii?Tuomas kirjoitti:Koska lisäteho vaatii lisää ilmaa ja sitä ei lastu pysty kehittämään.G.T.S kirjoitti:miks ei se muka vois toimia?
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Joo sen tiesin et jartsan auto ei ole vapari mut tarkoitin sillä et kyllä ne ylensäkkin toimii kun väitettiin et ei voi toimia ja siis kyllä luulen et yleisellä tasolla tollainen toimii koska toi 2,2 16v tuntuu niin aliviritteiseltä et pakkohan sitä on jollainen piristää. et tuolta aattelin katsoa et toimiikos ja jos ei toimi niin kyllä rahani haen takaisin http://chiptuning.jouluserver.com/ Mut katsotaan mitä käy.himOPELi kirjoitti:a) Jartsan signum ei oo vapariG.T.S kirjoitti:mulla taas ihan toiset tiedot tosta et kyllä se auton koneen uudelleen ohjelmointi taas lisää tehoa... nähnyt ja kokenut... et sitä en ymmärää miks ei se muka vois toimia? ajattelin et jos sulla ois ollut ton koneen oikeesti virittämisestä jotain tietoa mut jos vain yleis maailmaista niin sit en usko koska esim Jartsan sigmunissa vissiin lastu ja kuulemma paremmin toimii ja lisää tehoa tuli vai oonkoos väärässä... tää vain eka mikä osoui silmään jossa vapari autoon saa ohjelman!
b) Vapaasti hengittävien moottorien lastut on noin niinkuin pääasiallisesti täysin hyödyttömiä. Eri asia viritetyssä vaparissa, jossa jo muut viritykset vaativat toimiakseen moottorinohjauksen uudelleen ohjelmointia.
Re: Vuoden 1990 Vectran vaihto uudempaan - Opel vai Peugeot?
Noihin farkkuihin kun tottuu, niin aika lailla mullakin käsitys muuttu,kun en farkkua itelle ikinä ois ottanu,nyt kun sen hommasin niin sillä näkee joka suuntaan perä loppuu takaikkunan tasolle.tilaa koirille ja työkaluille (mun tarkotuksessa).Ei ainakaan vaikeutunu parkkeeraaus mun kohalla.vaikka en huippu auton käsittelijä ookkaan.ARavila kirjoitti:Tottahan se on, että farmarissa on paljon tilaa. C-Vectran farkku on kuitenkin jo niin iso (= pitkä), että se alkaa kaupungissa olla jo hieman hankala. Jo pysäköintipaikan löytäminen Töölöstä tuottaa ongelmia, ja mitä isompi auto, sitä hankalempaa. Ja jos tavaratila sedanissa tai viistoperässä on vähänkin reilu, niin se kyllä pisaa meille. Kyse lienee myös ulkonäöstä, joka on tietysti makuasia.Miksei farmaria mökkimatkoille?
Ja tuo sun vanha autosi on juuri niitä hintaluokan autoja,mille tämmönen munlainen antaa antaa vielä toisen puolikkaan jatkoaikaa.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
No oman autoni kohalla(kadett c20ne) tiedän kun sitä mittailtiin.oli 60e lastu.millä saatiin 121/175 lukemat,eli vertailuna käytettyyn lastuun mikä ilmeisesti vakiona ollut.muutos oli 1-2hp(lisää).seosta oli vähän muutettu lastuun mutta aika summasssa ja varoen,eli sai sanoa että jotain on tehty.ZuGu kirjoitti:kellä muulla on noussu teho 20% vaparissa lastulla???G.T.S kirjoitti:No miks sit muilla joilla lastutettu niin toimii?Tuomas kirjoitti:Koska lisäteho vaatii lisää ilmaa ja sitä ei lastu pysty kehittämään.G.T.S kirjoitti:miks ei se muka vois toimia?
koitettiin uudella piirillä säätää ja seoksen ja sytkän muutoksilla saatiin 127/184 lukemat,rajotin nostettiin 6400 lähemmäs 7000.nokka pyörän käännöllä ei parantavaa vaikutusta,koska imua ei vaan ollut.enempään.kartio vapari ja oikeestaan putken oikasu ainuut muut muutokset.eli tekemällä rullilla lastu,sinne jotain vaikutusta sai.vääntöä tuo moottori antaa 2500 alkaen,2650rpm max(184) ja pysyy tasasena kierrosten noustessa.
mutta muutoksia virtauksiin ym tarvii,kun siihen alkaa kunnolla tehoa nostamaan.
E:En tiedä miksi Tuomas kirjoitti "ettei seosta voi muuttaa lastulla tipaakaan."kun sitä nimen omaan tossa halpislastussa ainoona erona oli muutettu,kun sitä verrattiin omaan lastuun.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Volvoja isoilla bensakoneilla on tietysti aika edullisesti tarjolla, jopa S80:siä, johtuen siitä ryystävät aineitta kuin haalaripukuinen opiskelija. Näissähän tietysti löytyy myös varusteita tarpeeksi joilla mukavuutta saadaan pönkitettyä.eety kirjoitti:Ite en kyl pösöö ostais tuommoseen käyttö tarpeeseen. Mieluummin kannattais ostaa volvo S60. Tosin japanilaisia löytyis hyvin ja harvemmin niis mitään vikaakaan on kuhan ei osta sen mallisarjan ensimmäistä tuotanto vuotta. mm Primerassa on hyvin tilaa.
Japskeissa noita ruosteongelmia. Esim. Primerassa moottorin kiinnityspisteet ruostuu aika tolkuttoman paljon. Ei oo kivaa motarilla ku tipahtaa koko kone katuun.
Makuasia tietysti, mutta primeran sisätilan muovit on aika jäätäviä ja muutenkin ilme aika .. halpa. Varusteitahan niissä on kyllä niin perk...
Toijjotan Avensis ois tietysti se "Pertti Perusinsinöörin" valinta. Sitä ei kai ihan heti saa rikki, mutta jotain mielikuvitusta pitää sentään olla kun autoja kattelee.
c) eikä ole lastuakaan.himOPELi kirjoitti:a) Jartsan signum ei oo vapariG.T.S kirjoitti:mulla taas ihan toiset tiedot tosta et kyllä se auton koneen uudelleen ohjelmointi taas lisää tehoa... nähnyt ja kokenut... et sitä en ymmärää miks ei se muka vois toimia? ajattelin et jos sulla ois ollut ton koneen oikeesti virittämisestä jotain tietoa mut jos vain yleis maailmaista niin sit en usko koska esim Jartsan sigmunissa vissiin lastu ja kuulemma paremmin toimii ja lisää tehoa tuli vai oonkoos väärässä... tää vain eka mikä osoui silmään jossa vapari autoon saa ohjelman!
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
- Juutas
- OCF Member

- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Mulla on 2.0i 16v -97 406 farkku ja sanon nyt kuule ihan suoraan. ÄLÄ HELVETISSÄ OSTA PÖSÖÄ!!! Siis vittu löin kyllä käteni niin syvälle paskaan ettei henkeä saa... Sähkövikoja, mittaristo ei toimi kuin silloin tällöin, pakoputki kolisee pohjaan vaikka mitä tekisi, kauhea bensa syöppö, laiska jne jne... Tilaa kyllä on ja ilmastointikin mutta siinä ne hyvät puolet. Jos vertaa Ooppeliin niin Pösön ajettavuus on aivan persiistä. Ei vittu kun pääsis eroon tosta rouskusta, mutta kuka tuollaista paskaa huolisi... Taidan eka liukkailla luistella pellolle viis kertaa katonkautta ympäri että se menis lunastukseen ja sais hiukan massia ja Ooppelin takas... Tattis! 
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
OT: Kyllä minä sinuna laittasin senkin rahan säästöön uutta autoa(turbollista) tai turbo moottoria varten, sillon saat niitä 20% lisäyksiä oikeasti. 2.2L oli sit matalaviritteinen tai ei ni 5-10% isompaa hyötyä et lastulla saa ja huomaatko tommosen eron muka jossain..? Minä en ainakaan huomaisi, 40hv lisäyskin tuntuu pieneltä..G.T.S kirjoitti: Joo sen tiesin et jartsan auto ei ole vapari mut tarkoitin sillä et kyllä ne ylensäkkin toimii kun väitettiin et ei voi toimia ja siis kyllä luulen et yleisellä tasolla tollainen toimii koska toi 2,2 16v tuntuu niin aliviritteiseltä et pakkohan sitä on jollainen piristää. et tuolta aattelin katsoa et toimiikos ja jos ei toimi niin kyllä rahani haen takaisin http://chiptuning.jouluserver.com/ Mut katsotaan mitä käy.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
No näin varmaan sit tehtävä jos sitä koko foorumi on mieltäLallevihtinen kirjoitti:OT: Kyllä minä sinuna laittasin senkin rahan säästöön uutta autoa(turbollista) tai turbo moottoria varten, sillon saat niitä 20% lisäyksiä oikeasti. 2.2L oli sit matalaviritteinen tai ei ni 5-10% isompaa hyötyä et lastulla saa ja huomaatko tommosen eron muka jossain..? Minä en ainakaan huomaisi, 40hv lisäyskin tuntuu pieneltä..G.T.S kirjoitti: Joo sen tiesin et jartsan auto ei ole vapari mut tarkoitin sillä et kyllä ne ylensäkkin toimii kun väitettiin et ei voi toimia ja siis kyllä luulen et yleisellä tasolla tollainen toimii koska toi 2,2 16v tuntuu niin aliviritteiseltä et pakkohan sitä on jollainen piristää. et tuolta aattelin katsoa et toimiikos ja jos ei toimi niin kyllä rahani haen takaisin http://chiptuning.jouluserver.com/ Mut katsotaan mitä käy.
Eipä taidettu otsikossa kysellä "mikä auto tonnilla"...Juutas kirjoitti:Mulla on 2.0i 16v -97 406 farkku ja sanon nyt kuule ihan suoraan. ÄLÄ HELVETISSÄ OSTA PÖSÖÄ!!!
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...