Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

mtt kirjoitti:
TomTom kirjoitti:
mtt kirjoitti: 3 naista menee hotelliin ja ottaa huoneen. huone maksaa 300€, josta jokainen maksaa 100€. myöhemmin hotellin johtaja ilmoittaa maksun perinneelle henkilölle, että olet veloittanut liikaa. huone maksaa 250€. määrää palauttamaan 50€. maksun perinnyt henkilö päättää kuitenkin palauttaa kolmelle naiselle kullekkin 10€ ja pitää itse 20€.

naiset siis maksoivat kukin huoneesta 90€, eli yhteensä 270€. maksun perinnyt henkilö piti itse 20€+270€=290€. minne se 10€ häviää????
Läheppä purkamaan ongelmaa siitä, paljonko naiset oikeasti maksavat hotellihuoneesta. Vinkki: he eivät maksa huoneesta 270€ kuten äskön väitit. Lukeminen voi olla joskus vaikeaa :wink:
ei mee jakeluun...
Tässä jonkunlainen pikaselitys :)
Minä ja 2 muuta maksettiin kaikki 100e.. annoin kahelle muulla 2x10e takasin eli ne on maksanu yht 180e. Annoin itse itselleni sen 10e takas eli oon maksanut huoneesta 90e, ja pidin 20 eli oon maksanut huoneesta 70e. 180+70=250e=huoneen hinta
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.S.T »

Onko olemassa / miksei tehdä työntömittoja, joissa käret on kovempaa ainetta, niinkuin vaikka piirtopuikossa?
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veikka »

J.S.T kirjoitti:Onko olemassa / miksei tehdä työntömittoja, joissa käret on kovempaa ainetta, niinkuin vaikka piirtopuikossa?
Ostaa tarpeeks hyvän niin kestää, ainakin omassa millä on piirretty metri tai kaksin, viivaa teräs/hapislevyihin.
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Ei oo kestäny Mitytoyoy eikä muutkaan. Ei ilman vahvempaa kärkeä.
Ticsa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Ticsa »

Rupesimpa tuossa miettimään abs:n toimintaa autossa. Kun ajan autolla vaikkapa 50km/h ja lyön liinat kiinni alkaa abs höllätä jarrua päästäen renkaan pyörimään. Noh, entäs sitte kun auto on pysähtyny esim. ylämäkeen ja pidän edelleen jarrua samalla voimalla. Mistä auto tietää että nyt ollaan paikallaan ja jarrut saa olla lukossa?

Entäpä jos autoa lähdetään hinaamaan jarru pohjassa. Pysyykö pyörät lukossa?

Pari lappalaista niin alkaa tuo ajatus juosta, mutta järki ei :roll:
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Ticsa kirjoitti:Rupesimpa tuossa miettimään abs:n toimintaa autossa. Kun ajan autolla vaikkapa 50km/h ja lyön liinat kiinni alkaa abs höllätä jarrua päästäen renkaan pyörimään. Noh, entäs sitte kun auto on pysähtyny esim. ylämäkeen ja pidän edelleen jarrua samalla voimalla. Mistä auto tietää että nyt ollaan paikallaan ja jarrut saa olla lukossa?

No kun sielä on sellaiset anturit pyörän navoissa,jotaka kertoo abs boksille mikä pyörä meni lukkoon ja minkä jarrutus tehoa pitää laskea.
Pysyy pyörät lukossa,koska ei se abs yksikkö silloin tiedä että sitä hinataan
Ticsa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Ticsa »

Tunari-82 kirjoitti:
Ticsa kirjoitti:Rupesimpa tuossa miettimään abs:n toimintaa autossa. Kun ajan autolla vaikkapa 50km/h ja lyön liinat kiinni alkaa abs höllätä jarrua päästäen renkaan pyörimään. Noh, entäs sitte kun auto on pysähtyny esim. ylämäkeen ja pidän edelleen jarrua samalla voimalla. Mistä auto tietää että nyt ollaan paikallaan ja jarrut saa olla lukossa?

No kun sielä on sellaiset anturit pyörän navoissa,jotaka kertoo abs boksille mikä pyörä meni lukkoon ja minkä jarrutus tehoa pitää laskea.
Pysyy pyörät lukossa,koska ei se abs yksikkö silloin tiedä että sitä hinataan
Joo tiedän kyllä anturien toimintaperiaatteen, mutta silti asia ei oo ihan selvä. Eli asia nyt ilmeisesti on niin että abs ei päästä kaikkia neljää pyörää yhtäaikaa lukittumaan, jolloin se vois luulla auton pysähtyneen?
kaakana
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kaakana »

Mulla on 13 vuotta vanha kirje jonka Martti Ahtisaari lähetti minulle 1995 nimmarin kera. Suomen valtion vesileima paperilla. Saiskohan tuosta rahaa vaikka 12 pakin verran?
OCFormulatietäjä 2012 & 2019

My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
Savolainen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Savolainen »

kaakana kirjoitti:Mulla on 13 vuotta vanha kirje jonka Martti Ahtisaari lähetti minulle 1995 nimmarin kera. Suomen valtion vesileima paperilla. Saiskohan tuosta rahaa vaikka 12 pakin verran?
Armahdus elinkautisesta?
kaakana
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kaakana »

Savolainen kirjoitti:
kaakana kirjoitti:Mulla on 13 vuotta vanha kirje jonka Martti Ahtisaari lähetti minulle 1995 nimmarin kera. Suomen valtion vesileima paperilla. Saiskohan tuosta rahaa vaikka 12 pakin verran?
Armahdus elinkautisesta?
Jap... Mara oli reilu kun 14 vuotiaan armahti :D Sain joskus teininä sen osoitteen ja läittelin sille kirjettä ja pyysin nimmaria. Muutaman viikon jälkeen tulikin kirje takaisin. Tuo kirje on lyhyt, mutta yhdyssanan käyttöä ei Mara näköjään hallitse.
OCFormulatietäjä 2012 & 2019

My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
TomTom
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TomTom »

Mistähän löytäisi baaritiskiin jalat?

Hakusessa n. 10cm paksua, pyöreää kromista tavaraa n.110cm/jalka + tietenkin baaritiskiltä löytyy alaosasta tanko johon jalka nostetaan kun tiskiin nojataan :lol:

Kuva

Jotain tuommosta olen suunnitellut jakamaan olohuoneen ja tupakeittiön. Sohva tulisi tuohon heti tiskin/pöydän etupuolelle. Leveyttä pöydällä pari metriä, riippuen milnkä levyinen uusi sohva tulee taloon.
juzze
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja juzze »

rosteriputkea. saa kyl hinkkaamalla ja kiillottamalla melko kivan näköseksi. tai saisko tota jostai kalusteliikkeestä valmiinaki tiiä sit..
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

J.S.T kirjoitti:Onko olemassa / miksei tehdä työntömittoja, joissa käret on kovempaa ainetta, niinkuin vaikka piirtopuikossa?
Työkaverilla on ainakin kovametalli körjet tönärissään.
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Woody kirjoitti:
Työkaverilla on ainakin kovametalli körjet tönärissään.
Onko tietoa merkistä?
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Minäpä katson sitä tönäriä huomenna :P
Vastaa Viestiin