C-Vekku ajovalopolttimien vaihto

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
fiat127
'Kapitän'
'Kapitän'

C-Vekku ajovalopolttimien vaihto

Viesti Kirjoittaja fiat127 »

Ajattelin olla kerrankin "viisas" ja vaihtaa kaikki polttimot kerralla (lyhyet ja pitkät) vielä kun pakkanen ei kangista sormia. Noo, katselin ohjekirjasta ensin oliko siellä kerrottu operaatiosta kuinka paljon - helpolta näytti. Konepelli auki ja ups, ei sitä tilaa nyt aivan valtavasti ole. Onko vinkkejä mitä kaikkea kannattaa heti alkuunsa ottaa tieltä pois (akun kotelon ja pesunestesäiliön putken lisäksi), vai onko se vaan käden ujutusta rystyset verillä?
Ja ihan vaan varmistan, että olihan polttimet H7 - sitä kun ei mielestäni ohjekirjassa kerrottu (tai sitten olen sokea).
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

H7 ovat tosiaan polttimotyypit ja parkkina 5W lasikanta.
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

Kyllä noi polttimot siellä kerrotaan et pitkät ja lyhyet on H7 parkit just toi 5W lasikanta ja sumarit H3... mut siis kun itse asensin noita xenon valoja ja tartti lisää tilaa niin apparin puolelta kun ottaa ilman putsarin pois niin tilaa tulee vaikka kuinka paljon ja ei kuskin puolelta tarvitse kuin avata se akun suoja kansi ja sit jo onnistuu koska noi vakio valot menee todella helposti paikoilleen ei tartte kikkailla mitenkään siinä! toinen asia on jos laitat xenon sarjan niin sit voi muuttua asia!
fiat127
'Kapitän'
'Kapitän'

Kiitos vastauksesta.

Nyt kun otit tuon Xenonin puheeksi, niin minkäslainen operaatio toi muutos on? Paljonko sarjat maksaa (joku testatusti ok sarja), onko niissä lyhyet ja/tai pitkät ja mikä niiden asennuskustannus on, jollei itse tunne olevansa sähkön suurlähettiläs...jos viitsit laittaa jotain perustietoa tuollaisesta muutosoperaatiosta, niin suuri kiitos!!
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

no asennus ja kiinnitys ei ole mikään suuri operaatio ja sähkömies siihen ei tarvitse olla kun kaikki pika liittimillä kiinni...

Noista sarjoista et www.Xenonkauppa.com toimittaa suomessa ihan laatu sarjoja mut siellä maksaa perus H7 35w sarja 129€ ja 55W H7 155€, et ne aika kalliita, mut itse tilasin tuolta www.euro1supply.com:ista ja sieltä sain kun tilasin useamman sarjan hintaan 76€ sarja... mut viimekerrasta viisastuneena en suosittele noita 55w valoja kuin kaukovaloiks ja lähi valoiks 35W lamput tai ainakin itsellä toimii just näin.... mutta siis suosittelen vaihdosta jos haluat tehokkaammat valot koska itse en enää muita halua ;)
fiat127
'Kapitän'
'Kapitän'

Ihan vaan pikaliittimillä kiinni..onko se nyt tosiaan noin helppoa? Eli mitään uusia johdotuksia ei tarvi vetää? Jännitteet johdoissa ei muutu mitenkään radikaalisti, eli "johdot ei sula" tai muuta vastaavaa...
En tosiaan tiedä asiasta yhtään mitään, mutta kuvissa vaan näyttää olevan sitä sälää niin paljon, että äkkiseltään tuntuis et kaiken maailman piuhan vetämistä, kytkimien/releiden laittoa on tiedossa...mutta olenko siis totaalisen väärässä?
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

voin kertoa et olet väärässä et itse asentanut jo muutaman kerran ja kaikki pikaliittimillä et ainoo mikä voi mennä sekaisin siinä on toi auton plus ja miinus johdot kun kytket sitä mutta se ei haittaa koska kun kokeilet valot niin ne voi kääntä oikein eikä haittaa mitään siinä vaiheessa! eli on noin helppoa... ei tarvitse mitään uusia johtoja tai mä en ainakaan ole tarvinnut jotkut autot vaatii rele sarjan mut sen saa valmiina mut näyttäs olevan malli kohtainen et tarviikos vai ei... mut mulla ei ole sitä ollut.

Ja lopuks johdot ei sula mistään ei tule niin paljoa virtaa et niin pääsis käymään! ainoo mikä muuttuu on valo teho ylöspäin;)
fiat127
'Kapitän'
'Kapitän'

Voisin heittää sinulle YV:n vielä lisäkysymyksistä jos muita foorumilaisia alkaa jo kyllästyttää tämä aihe. Eli "tarkkaile postiasi".
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

fiat127 kirjoitti:Voisin heittää sinulle YV:n vielä lisäkysymyksistä jos muita foorumilaisia alkaa jo kyllästyttää tämä aihe. Eli "tarkkaile postiasi".
NO laitappa vain ja käy kattomassa toi mun auton topiv mistä linkki tossa alhaalla niin siel jotain kuvia kun mulla ja broidilla on xenonit jne!
Vastaa Viestiin