omega b virtalukon pohja hirvee kiire oes!!
omega b virtalukon pohja hirvee kiire oes!!
Oisko kellään kuvaa tosta virtalukonpohjasta miten ne osat tulee sinne väliin ku purin sen nii lenti se jousi ja ne muut pikku hilut lattialle enkä nähny miten ne oli siellä paikallaan 
tuskin on entinen vielä. itselle kävi paripäivää sitten samallalailla, kyllä ne hilppet saa sinne takaisin jos on kyse samasta paikasta, siinä on kaks rullaa ja yks jousi ja sitten se valkoinen muovikalikka. se pohja pitää irrottaa siten että ensin se pikkuruuvi pois ja sitten muljauttaa toiseltapuolelta siitä putkisokasta irti. se on helppo homma vaikka se näyttää ensin vittumaiselta.
ota huomioon että siinä on väärin kasailtaessa oikosulkumahdollisuus. se että kasaat sen väärin ja laitat paikalleen ja sulatat parit johdot joita korjaat sitten viikon vai maksat suosiolla sen 15 eskoa siitä uudesta pohjasta ja päästepähän samalla yhdestä ooppelin tyyppiviasta vähäksi aikaa eroon.
ihan miten itse tykkää.
ihan miten itse tykkää.
ei sitä tappia yksistään voi vaihtaa, pitää vaihtaa sylinteri. sehän maksaa motonetissä n.100€, mutta on siihen halvempikin ratkaisu. osta vanhemman mallin koko lukko ja ota siitä sylinteri, se ei ole tarvikkeena kallis oliko jotain 30€. tietenkin jos siinä entisessä on siru, niin pura se sylinteri ja vaihda haitat saat vanhalla avaimella toimiin. se sylinteri irtoaa silleen, että laitat avaimen lukkoon ja kääntelet sitä n. virtapäällä asennossa ja joku ohut tappi siihen reikään mikä on avaimen yläpuolella, niin se loksahtaa pois, sitten vaan purat sen systeemin, ole tarkkana, merkkaa vaikka tussilla tai jollain miten se lukkopesä siellä alunperin on. ihmetyttää se metallilevy mistä se on sinne tullut, kun laitat takaisin niin kääntele avainta ja paina sitä lukitusta niin että se painuu kunnolla alas muuten se saattaa haljeta. niin että olisko se metallilevy haljennut lukitus. kyllä tään pitäs onnistua, mulla on tuossa b-mallin lukossa a- mallin sylinteri ja toimii.