egr vuotaa??

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
jaapajaa
'Admiral'
'Admiral'

egr vuotaa??

Viesti Kirjoittaja jaapajaa »

Elikä siin venttiilis mikä on siin imusarjas on alapuolella joku reikä mistä hönkii painetta pihalle, kuuluuko tehä tuota?
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Taidat tarkoittaa EGR:n kalvon paineettoman puolen ilmareikää.

Se kuolaa sieltä kun se kara kuluu väljäksi kellon rungossa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
pekkisp
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pekkisp »

Minulla hönkii "öljyä" ulos tuosta ko. paikasta välijäähdyttimen letkun päälle. Onko siis EGR vaihtokunnossa, vai yleensä mitään tehtävissä? Vai eikö kannata / tartte tehdä mitään :roll: :)?.
Vectra B diesel TDI
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei kannata tehä mitään muuta kuin putsata imusarja, niin sitten ei enää kuolaa niin mustaa tavaraa. Muuten sitä ei ole haittaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
jaapajaa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jaapajaa »

Ok kiitoskia tiedoista tarttee alkaa suunnitteleen josko ottais auki ja putsais ton imusarjan..
mikkox9x
'Admiral'
'Admiral'

Re: egr vuotaa??

Viesti Kirjoittaja mikkox9x »

Mulla kans vuotaa tuosta paineita pihalle. Onko ahtovuoto tuosta varmasti yleensä niin pieni ettei haittaa? EGR:n kalvo kyllä ehjä ja toimii muuten.

Paikallistin ahtovuon tuohon kun olen tässä ihmetellyt ja koittanut selvittää moottorin outoa ominaisuutta kun se herää pienellä viiveellä on off tyyliin ja meno on välillä ärsyttävän nykivää.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Mulla lopuks EGR simahti ja auto meni vikatilaa,ei kulkenut mihinkään.Kai tuo vuotava EGR sitten oli sotkuisten paikkojen syy.Saahan tuon korjattua vastusasennuksellakin.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
george_m
'Agila'

Viesti Kirjoittaja george_m »

mikkox9x kirjoitti:Mulla kans vuotaa tuosta paineita pihalle. Onko ahtovuoto tuosta varmasti yleensä niin pieni ettei haittaa? EGR:n kalvo kyllä ehjä ja toimii muuten.

Paikallistin ahtovuon tuohon kun olen tässä ihmetellyt ja koittanut selvittää moottorin outoa ominaisuutta kun se herää pienellä viiveellä on off tyyliin ja meno on välillä ärsyttävän nykivää.

Vaihdoitko EGR venttiilin ja korjaantuko vika. Mulla aivan samallaisia oireita.
Jarmokalervo
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jarmokalervo »

Tuosta paljon kirjoitellaan tuosta ERR:stä ja sen toimivuudesta, mutta tuntuu unohtuneen se perusjuttu, että mikä perskele sen imusarjan tukkii. Siivosin imusarjan puolitoista vuotta sitten ja jouduin vaihtamaan muutaman anturankin kun sotku oli pilannut ne eikä testerikään aina tiennyt missä se vika oli.
Nyt on kone 30tuhannen kilometrin jälkeen ihan yhtä tukkeessa. Ei lähde kunnolla käyntiin, haisee kuin 70-luvun dieseli pakkasaamuina, menee vikatilaan jos ajaa pienillä kierroksilla liian pitkään ja nykii pikkukierroksilla niin perskeleesti.
Tarkoitus oli ensi viikolla käyttää kansi auki ja tehdä putsaus vähän perusteellisemmin. Pelkällä imusarjan putsauksella ei pääse ainakaan minun koneessa venttiililautasiin ja imukanavan alapuoleen käsiksi. Samalla tulee tehtyä muutakin oleellista. Ainakin vennttiilvarren kumit ja venttiilien hionta. Nakutus on lisääntynyt tukkeentumisen edetessä ja epäilen lautasten olevan ihan tukkiissa.
Mutta siihen propleemaan, että mikä sen tukkii. Eihän toimiva kone likaa imusarjaa ja pelkkä EGR päästää kuumaa pakokaasua imusarjaan eikä se yksin tartu mihinkään. Muutenhan me rapsuteltas pakoputkia kaikki joutoaika karstasta puhtaaksi. Se tarvii jostain jotain kosteaa mikä sen kiinnittää imukanaviin. Eli tässä tapauksessa luultavammin öljyä. Onko vika venttilivarren kumeissa, männänrenkaissa vai viallisissa turbon tiivisteissä. Näissä ECOTECIN koneissa on kuulemma huohotusta vähän reilummin- Se ottaa öljyä matkaansa ja kiertää huohotus kierron mukana lauhduttimen läpi imusarjaan ja siellä kohtaa pakokaasun. Tästä se sotku mielestäni syntyy. Toinen on sitten turbon kautta tuleva öljy (Turboremonnti ilman ongelmia ~~380€).
Mutta jos jollain olisi parempaa tietoa mistä se tulee ja millä sen estää, niin äkisti vastauksia sillä meinasin saada auton hiihtolomalla kuntoon, Jos huohotinputki on siinä öljytöhnässä voisiko siihen tehdä jonkinlaisen kerääjän johon öljy jäisi. Se EGR:n tukkiminen ei mulla toimi (tietokone ei hyväksy ja kone ei lämmennyt enää normaalilämpöihin), eikä sen ohittaminen vastuksella kiinosta.
Terv. Jarmo Juankoskelta
OPEl Sintra 2.2TDi X22DTH -99 240tuhatta mittarissa.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Tämä bilteman mittari on kätevä alipainevuotojen etsimiseen.

Mittailin tuota 2.2 dti omegaa,kun alle 2000 kiekan paloi valo ja oli tehoton.No EGRän musta solenoidipurkki vuoti kuin seula.Vaihdoin sen ja tuntui alipaineet sen jälkeen pysyvän.
Se mikä mua ihmetyttää että tehot ei heti palanneet vaan joitain päiviä meni,olisko mun pitänyt nollata vikakoodit että tehot olisi heti palanneet?

Kuva
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Erik302
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Erik302 »

^Mistä noita mustia purkkeja saa edullisesti ja mitä ne maksaa?
.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Erik302 kirjoitti:^Mistä noita mustia purkkeja saa edullisesti ja mitä ne maksaa?
katoppa tuolta osanmyyntipuolelta ,,uutena taisivat olla aika hintavia ja myydään vaan 3 sarjassa?
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Erik302
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Erik302 »

jjvirtan kirjoitti:
Erik302 kirjoitti:^Mistä noita mustia purkkeja saa edullisesti ja mitä ne maksaa?
katoppa tuolta osanmyyntipuolelta ,,uutena taisivat olla aika hintavia ja myydään vaan 3 sarjassa?
Ekaks taidan hakea tuotteen 151366 piilteemasta.
.
Vastaa Viestiin