Astra F -95 X16XEL ei meinaa mennä
-
mrlarvanto
- 'Kadett'

Astra F -95 X16XEL ei meinaa mennä
Moro!
Eli vikana X16XEL koneessa. Tasaisesta nopeudesta kun aletaan kiihdyttämään niin auto ei vastaa heti kaasuun vaan lähtee aika vaikeasti ja nihkeästi vetämään. Vasta joskus 4000rpm kone tuntuu pirteältä.
Vaikea kuvailla oireita mutta sanotaan että TUKKOISTA on meno kiihdyttäessä. ja tyhjäkäynnilä ajo on nykivää.
Bensaakin tuntuu haukkaavan n.10l/100km pääasiassa matka ajoa.
Egr on tulpattu muuta en ole osannut tehdä ja siitä ei ollut vaikutusta.
Kiitokset neuvoista!
Eli vikana X16XEL koneessa. Tasaisesta nopeudesta kun aletaan kiihdyttämään niin auto ei vastaa heti kaasuun vaan lähtee aika vaikeasti ja nihkeästi vetämään. Vasta joskus 4000rpm kone tuntuu pirteältä.
Vaikea kuvailla oireita mutta sanotaan että TUKKOISTA on meno kiihdyttäessä. ja tyhjäkäynnilä ajo on nykivää.
Bensaakin tuntuu haukkaavan n.10l/100km pääasiassa matka ajoa.
Egr on tulpattu muuta en ole osannut tehdä ja siitä ei ollut vaikutusta.
Kiitokset neuvoista!
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=160447
Tuossa omaa tarinaa, jonka selvittely jatkuu vielä. Oireena tosiaan siten, että on aikas laiska kylläkin koko alakierrosalueella, korkealla tulee sitten vähän edes kulkua ja bensaa palaa niin että köyhää hirvittää...
Eli lamdaa vaihdetu, letkuista löytyi imuvuotoja, egr tulpattu jne. Opelin huolto ehdotti seuraavaksi että jako olisi hypännyt hampaan verran pieleen, tekee kuulemma tuollaisia oireita kanssa, eli sen kimppuun seuraavaksi.
Tuossa omaa tarinaa, jonka selvittely jatkuu vielä. Oireena tosiaan siten, että on aikas laiska kylläkin koko alakierrosalueella, korkealla tulee sitten vähän edes kulkua ja bensaa palaa niin että köyhää hirvittää...
Eli lamdaa vaihdetu, letkuista löytyi imuvuotoja, egr tulpattu jne. Opelin huolto ehdotti seuraavaksi että jako olisi hypännyt hampaan verran pieleen, tekee kuulemma tuollaisia oireita kanssa, eli sen kimppuun seuraavaksi.
-
mrlarvanto
- 'Kadett'

Joo se vois hyvinkin olla jako puolen vika. Jos kerkeet kattoo ennen mua sitä jakopäätä niin ilmottele mitä löyty.Snage kirjoitti:http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=160447
mulla oli samlaisia oireita ja vikana oli egr venttiili tukossa mäntä ei liikkunut ei muuta ku putsaus ja tuo bensan kulutus voi olla että lamda on paskana niin syö nui paljon mulla oli lamda paskana niin söi 100 kilometrille yhen pykälän eli noin 12 litraa 
niin ja tuo egr tulppaus on hyvä homma mut putsaa se hyvin ja tulppaa niin ecu luuleee et se on kunnossa kun liikkuu siel tyhjää
polttaako muuten vikavaloo?
niin ja tuo egr tulppaus on hyvä homma mut putsaa se hyvin ja tulppaa niin ecu luuleee et se on kunnossa kun liikkuu siel tyhjää
-
mrlarvanto
- 'Kadett'

Joo tosiaan se Egr on tukittu ja putsattu. Onko se lamda anturi siinä pakosarjan vieressä mistä putki lähtee kabiinin alle?maaza84 kirjoitti:mulla oli samlaisia oireita ja vikana oli egr venttiili tukossa mäntä ei liikkunut ei muuta ku putsaus ja tuo bensan kulutus voi olla että lamda on paskana niin syö nui paljon mulla oli lamda paskana niin söi 100 kilometrille yhen pykälän eli noin 12 litraa
niin ja tuo egr tulppaus on hyvä homma mut putsaa se hyvin ja tulppaa niin ecu luuleee et se on kunnossa kun liikkuu siel tyhjää![]()
Tosta Egr:stä vielä. Katoin sen tossa yx viikonloppu ja se oli jo tulpattu mutta varmasti päin persettä. Mäntä ei päässyt liikkumaan ollenkaan oli umpi pelti laitettu ko höskän päälle.
Oiskohan se nyt sökö ja sen takia vittuilee?
Vikavalo ei muuten oo palanu kertaakaan paitsi tietty kun autoon laittaa virrat päälle.
niin se lamda on siin pakosarjassa kiinni siihen tulee yks johto kiinni ja jos lamda on rikkin niin polttaa vikavaloo ja niin se egr on tukittu mulla niin että oon laittanu siihen koko peittävän pallin ja putsan sen egr venttiiliin niin että se mäntä alkoi liikkumaan ja alkoi pelaamaan ei enään polttanut vikavaloaJoo tosiaan se Egr on tukittu ja putsattu. Onko se lamda anturi siinä pakosarjan vieressä mistä putki lähtee kabiinin alle?
Tosta Egr:stä vielä. Katoin sen tossa yx viikonloppu ja se oli jo tulpattu mutta varmasti päin persettä. Mäntä ei päässyt liikkumaan ollenkaan oli umpi pelti laitettu ko höskän päälle.
Oiskohan se nyt sökö ja sen takia vittuilee?
Vikavalo ei muuten oo palanu kertaakaan paitsi tietty kun autoon laittaa virrat päälle.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=160447
Näin siinä sitten kävi toisen onnettoman kohdalla...
Näin siinä sitten kävi toisen onnettoman kohdalla...