Calibran bensamittarin anturi & korvausilman saanti
-
rompeettori
- 'Kadett'

Calibran bensamittarin anturi & korvausilman saanti
Elikkäs missä päin calibrassa on bensamittarin anturi? Mittari näyttää ihan mitä sattuu, välillä täyttä ja välillä tyhjää. Luulen että vika vois olla siinä anturissa tai johdoissa. Ja sit toisekseen, mistä tankkiin pitäis tulla korvausilma? Ku äske hyyty tuo calle, ja luulin että bensa loppu. Hain kanisterilla bensaa ja ku avasin korkkia nii kuulu kovaa suhinaa ja korkki ei meinannu heti ees irrota ku oli sen verran alipainetta tankissa.
Re: Calibran bensamittarin anturi & korvausilman saanti
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... s%E4ili%F6selviäisköhän tuolta.anturi taitaa olla tankin alaetureunassa.rompeettori kirjoitti:Elikkäs missä päin calibrassa on bensamittarin anturi? Mittari näyttää ihan mitä sattuu, välillä täyttä ja välillä tyhjää. Luulen että vika vois olla siinä anturissa tai johdoissa. Ja sit toisekseen, mistä tankkiin pitäis tulla korvausilma? Ku äske hyyty tuo calle, ja luulin että bensa loppu. Hain kanisterilla bensaa ja ku avasin korkkia nii kuulu kovaa suhinaa ja korkki ei meinannu heti ees irrota ku oli sen verran alipainetta tankissa.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Miulla oli edellisessä 2000 vectrassa =calibra viime talvena kerran sama vika, auto hyytyi, ja tankissa hirmunen alipaine. Olin vielä tankannut samana päivänä.
Samassa syssyssä ennestään toisinaan reistannut bensamittari lakkasi pelaamasta liki kokonaan. Toimi vain viimesellä 15 litralla, muuten näytti aina tyhjää, eli siis bensan vähentyessä melkein loppuun nousi mittari hieman ja näytti lopun ok.
Samassa syssyssä ennestään toisinaan reistannut bensamittari lakkasi pelaamasta liki kokonaan. Toimi vain viimesellä 15 litralla, muuten näytti aina tyhjää, eli siis bensan vähentyessä melkein loppuun nousi mittari hieman ja näytti lopun ok.
Pihassa: f11 530d, Model 3 LR
Tallissa: Vectra 2000 16v 1990
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
Miten korjasit?AksuPaksu kirjoitti:Miulla oli edellisessä 2000 vectrassa =calibra viime talvena kerran sama vika, auto hyytyi, ja tankissa hirmunen alipaine. Olin vielä tankannut samana päivänä.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
-
rompeettori
- 'Kadett'

Mä huomasin ton tankin alipaineen muutama päivä sitten, ja samoihin aikoihin tuo bensamittari alko temppuilemaan. Hätäkorjaukseks leikkasin tossa äsken tankin korkin tiivisteestä puukolla pienen pätkän pois, saapahan tankki nyt ilmaa ees jostain. Mikäs sulla sit oli vikana siinä bensamittarissa?AksuPaksu kirjoitti:Miulla oli edellisessä 2000 vectrassa =calibra viime talvena kerran sama vika, auto hyytyi, ja tankissa hirmunen alipaine. Olin vielä tankannut samana päivänä.
terokimmo: joo oliskohan mullakin sit se aktiivihiilipönttö tukossa tai jotain kun ei tankki saa korvausilmaa. Täytyy huomenna tutkia.