Vectra 2,2DTI uskaltaako?
Vectra 2,2DTI uskaltaako?
Eli tuommonen olis nyt kiikarissa, http://www.nettiauto.com/2197593 <- juurikin tuo yksilö. Kohtuukilometrein näyttäis olevan eikä hintaakaan aivan mahdottomasti. On vaan nuo diiselit täysin vieras juttu itselle, ymmärtääkseni kuitenkin noilla DTI koneilla pitäis joku 400-500 tkm päästä suuremmitta huolitta? Itellä tulee siinä 20-30 tkm vuoteen eli ehkä bensa-autokin menettelis, mutta toisaalta omegaan verrattuna mikä tahansa auto tulee polttoainekustannuksien osalta halvemmaksi joten ehkäpä aivan sama. Onko minkälaisia isompia ongelmia tiedossa? Jakopää kuitenkin ketjulla joten sen suhteen ilmeisesti huoleton, mutta miten muuten, onko jotain vika-alttiita ja korjauskustannuksiltaan kalliita kohteita?
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Onhan siihen tehty ainakin samat huollot, mitä näihin joutuu yleensä tekemään oli sitten bensa tai nokikone.
puslia ja niveliä
lukkomoottoria
etujouset
jarrut (etenkin käkkäri)
Nuo on ainakin olleet yleensä aina loppu ton verran ajetuissa, mitä on ite tullut kateltua. Tuo b2 on viel vähä paremmin ruostetta kestävä kuin vanhemmat...
puslia ja niveliä
lukkomoottoria
etujouset
jarrut (etenkin käkkäri)
Nuo on ainakin olleet yleensä aina loppu ton verran ajetuissa, mitä on ite tullut kateltua. Tuo b2 on viel vähä paremmin ruostetta kestävä kuin vanhemmat...
Pihassa: f11 530d, Model 3 LR
Tallissa: Vectra 2000 16v 1990
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
Ja näkyy olevan kuraläpät edessä niin on etuovien etureunakin voinut säästyä ruosteelta.
Minulla omassani oli kaksi isompaa vikaa heti aluksi kun omani ostin. ja ne tulivat vasta minun aikanani. ohjaustehostin pullautti öljyt pihalle ja turbosta lähti pakosiivestä kappale.
Kumpaakaan vikaa ei esiinny kovin yleisesti. Minulla kuukauden välein.
Kolmas: takapään puslat mut ne tuossa luki jo että vaihdettu.
Ja käsijarru ei ole mikään maailman paras näissä.
Kulutukseltaan tämä 2.2 on enemmän vievä kuin 2.0...
Aavikko välityksistä johtuen mitä laatikossa on 5 on 80km/h vähän iso kun koneessa ei ole kierroksia kuin 1500.
Itse ollut omaani tyytyväinen vaikka alkuun olikin takaiskuja...
Minulla omassani oli kaksi isompaa vikaa heti aluksi kun omani ostin. ja ne tulivat vasta minun aikanani. ohjaustehostin pullautti öljyt pihalle ja turbosta lähti pakosiivestä kappale.
Kumpaakaan vikaa ei esiinny kovin yleisesti. Minulla kuukauden välein.
Kolmas: takapään puslat mut ne tuossa luki jo että vaihdettu.
Ja käsijarru ei ole mikään maailman paras näissä.
Kulutukseltaan tämä 2.2 on enemmän vievä kuin 2.0...
Aavikko välityksistä johtuen mitä laatikossa on 5 on 80km/h vähän iso kun koneessa ei ole kierroksia kuin 1500.
Itse ollut omaani tyytyväinen vaikka alkuun olikin takaiskuja...
Opel kadett C useita eri tekniikoilla 1,2-1,9 turbo
No joo tuo käsijarru taitaa olla sama paska kaikissa noissa uudemmissa (ja vanhemmissakin) Opeleissa... Paljonko sitten käytännössä on ero kulutuksessa 2,0 vs. 2,2? Ja turbohan ilmeisesti tuossa 2,2 on GT18VNT vai kuinka? Ilmeisesti pitäis kuitenkin se 400-500 tkm päästä ennen turbon huoltoa, vai minälaisia lukemia on tullut? Mutta mites sitten jakajapummpu, onko VP44 sekä 2,0 että 2,2 ja miten tuon kestävyys, ilmeisesti jonkinlaisia ongelmia on ollut tuon suhteen mutta miten sitten sen huolto/korjaus onnistuuko vai pitääkö vaihtaa, entäs kustannukset?
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Pumppu on Bosch VP44 joka on mekaanisesti vahva mutta integroitu sähköinen ohjainosa osaa ruveta hengettömäksi kohdasta jos toisesta.
Opeleissa 2.2ssa taisi olla kaikissa PSG16 (ei erillistä ecua) joka taitaa olla kolmesta käytetystä vähiten vika-arka.
(Kaksi muuta ovat PSG2 ja PSG5 joista ensinmainittu on vanhin ja huonoin. Näissä on erillinen ECU boksi Bosch EDC MSA 15.6 )
Opeleissa 2.2ssa taisi olla kaikissa PSG16 (ei erillistä ecua) joka taitaa olla kolmesta käytetystä vähiten vika-arka.
(Kaksi muuta ovat PSG2 ja PSG5 joista ensinmainittu on vanhin ja huonoin. Näissä on erillinen ECU boksi Bosch EDC MSA 15.6 )
kyllä on ecu erikseen. mutta ei kaikissa. silloin kun omani oli menossa karalalle niin pyysi tarkistamaan että boksi löytyy, koska muuten ei voi tehdä mitään.
Minulla lähti 250tkm kohdalla siivestä pala ja muistaakseni toinen mikä oli c-vectrassa täällä foorumilla alle 200tkm. Muuten turbo ei ollut huonossa kunnossa minulla ainakaan.
Taitaa olla EU kulutuksessa valmistajan arvojen mukaan melkein litra eroa.
Minulla lähti 250tkm kohdalla siivestä pala ja muistaakseni toinen mikä oli c-vectrassa täällä foorumilla alle 200tkm. Muuten turbo ei ollut huonossa kunnossa minulla ainakaan.
Taitaa olla EU kulutuksessa valmistajan arvojen mukaan melkein litra eroa.
Opel kadett C useita eri tekniikoilla 1,2-1,9 turbo