12v kun auto käynnissä, mistä?
kyllä kai sen sinne rakentaa itse jos vain autosähköhommat on hallinnassa. itse jouduin rakentaa b-vectraan semmoisen kytkimen, että virta katkeaa kun avaimen vetää ulos, käytättipä useamman kerran lukon irti ennen kuin toimi kunnolla, enpä ihan pikkurahalla ala toisten autoihin rakenteleen moista tekelettä, mutta mitä sitä vaimon eteen ei tekis.
Sepä tossa onkin kun startatessa saa... ja sitä kun ei startatessa saa jännitettä olla!!terokimmo kirjoitti:Menee virta pumpulle startin aikana sekä moottorin pyöriessä.virrat päällä ei yksinään.relexi kirjoitti:Eikö pentsiini pumpulle muka mene virtaa vastakun auto kokonaan käynnissä? Eli siis ei mene startatessa? kuulostaa vähä ristiriitaselle...
No tollanen "lähtö" kyllä pitäisi olla, tietäisi vain missä se on. No pitää tänää ukon kanssa mennä tekemään sellanen jos ei muuten löydy. (Autoasentaja /sähköasentaja ni noikun yhistää niin eikös tule autosähköasentaja)Leppis kirjoitti: Väittäisin, että tuollaista virtalähtöä ei olekaan. Itse rakentamalla sellaisen tiedon saisi esim. moottorin kierroksista.
Ja vielä selvennystä kun tuntuu olevan jollekkin vaikeeta... Tarvitsen sen takia sen jännitteen vasta kun auto käynnissä, että kaukokäynnistin tietää millon lopettaa starttaus...
Mulla on juurikin b-vectra ja edellinenki auto oli ja molemmissa virrat katkee kun ottaa avaimen pois... eli soitinta voi kuunnella viel kun avain käännettu 0-asentoon ja sitten ku vetäsee avaimen pois ni sammuu kaikki...lmb-58 kirjoitti:kyllä kai sen sinne rakentaa itse jos vain autosähköhommat on hallinnassa. itse jouduin rakentaa b-vectraan semmoisen kytkimen, että virta katkeaa kun avaimen vetää ulos, käytättipä useamman kerran lukon irti ennen kuin toimi kunnolla, enpä ihan pikkurahalla ala toisten autoihin rakenteleen moista tekelettä, mutta mitä sitä vaimon eteen ei tekis.
Tosin nyt ei sitten toimi varmistus, eli jos ei lähde ekalla käyntii niin ei yritä uudestaan. Toi tosin aika sama kun laakista kuitenkin käynnistyy ja voihan ohjaimella antaa uuden käynnistys komennon kuitenkin.
Ajattelin aluksi että se saattaisi luulla auton jo olevan käynnissä, eikä starttaisi, mutta starttaus onkin aika määritelty...
Ajovaloltahan sen kyllä ois saanu, koska valot syttyvät sen jälkeen kun auto rehellisesti käynnissä ja sammuu kun auton sammuttaa...
Ja Jumpperilla saa säädettyä sen kuinka kauan startti pyörii elikkä sekään ei ole ongelma --> lähtee aina käyntiin