a-vectran nykiminen ja lastu VIKA LÖYTYI
a-vectran nykiminen ja lastu VIKA LÖYTYI
niin olis tämmöinen ongelma -90kat 2.0 vecussa. autoon vaihdettiin "teholastu" muutama kuukausi sitten, vaihdon jälkeen vikavalo on palanut joskus, ja nyt teki sen, että auto lähtee käyntiin ja käy muutaman sekunnin, ja kun sammuu niin kaikki muut varoitusvalot syttyy paitsi vikavalo ei, sitten kun käyttää virran pois ja kääntää takaisin virrat päälle niin vikavalokin syttyy ja auto käynnistyy. no vaihdettiin alkuperäinen lastu takaisin ja auto pelaa paremmin mutta nykii ja käy huonosti tyhjäkäyntiä, kierroksilla pelas paremmin, ja tekee samaa eli vikavalo ei syty ennenkuin käyttää virran pois. on kokeiltu virtalukon pohjaa pa-pumpun relettä ym. olisko ecu viottunut sillä tyhjänpäiväsellä lastulla, itse olen sitä mieltä, mitenpä lukee vikakoodit kun valo ei pala vaan just päinvastoin. jos on jollakin halpa ehjä ecu, niin tarjotkaa, katotaan sitten numerosarja.
puola finaalissa, ihme ettei vikavalo syttynyt, kävi päinvastoin, toimii toistaiseksi. kiitos kaikille neuvoista.
puola finaalissa, ihme ettei vikavalo syttynyt, kävi päinvastoin, toimii toistaiseksi. kiitos kaikille neuvoista.
ecun vioittumisesta en osaa sanoa ellei sitten asennuksen yhteydessä ole sattunut olemaan liian kovakourainen.
vikakoodithan voi lukea vaikka se valo siellä ei palakkaan.
esimerkkinä mainittakoon jokin uudempi auto jossa vika voi olla ei läsnä tilassa jolloin se ei välkyttele valoja ajajalle mutta koodi silti luettavissa testerillä riittää kun vika käynyt päällä.
mutta kun nyt järjen kanssa ajattelee ja tuosta ensimmäisestä viestistäsi mitä ymmärsin niin jos vika on tullut sen jälkeen kun autoon asenneltu teholastuja niin luultavasti olet saanut ohjainlaitteesi paskaksi. aika paska mäihä / huono yhteensattuma että olisi sitten jokin toinen paikka rikki.
jos sitä nyt alkaisi tutkimaan niin tuommoiset polttoainepumppuviathan saa eliminoitua ihan polttoaineen paineen mittauksella, muistaakseni 1,5-3 bar karkeasti sanottuna jos sammuu vaikka on painetta niin vikaa voisi sitten alkaa hakemaan sytytyspuolelta, jos tulpat näyttävät kuivilta niin sitten ehkä suuttimet eivät aukea ja tämä mahdollisesti viittaisi sitten siihen rikkinäiseen ohjainlaitteeseen, kampitunnistimeen yms
( kampitunnistin nakkelee nyt vikakoodia yleensä )
elikkä riippuu ihan sinun käytettävissä olevista työkaluista että miten kauan sitä vikaa sieltä pystyy hakemaan.
vikakoodithan voi lukea vaikka se valo siellä ei palakkaan.
esimerkkinä mainittakoon jokin uudempi auto jossa vika voi olla ei läsnä tilassa jolloin se ei välkyttele valoja ajajalle mutta koodi silti luettavissa testerillä riittää kun vika käynyt päällä.
mutta kun nyt järjen kanssa ajattelee ja tuosta ensimmäisestä viestistäsi mitä ymmärsin niin jos vika on tullut sen jälkeen kun autoon asenneltu teholastuja niin luultavasti olet saanut ohjainlaitteesi paskaksi. aika paska mäihä / huono yhteensattuma että olisi sitten jokin toinen paikka rikki.
jos sitä nyt alkaisi tutkimaan niin tuommoiset polttoainepumppuviathan saa eliminoitua ihan polttoaineen paineen mittauksella, muistaakseni 1,5-3 bar karkeasti sanottuna jos sammuu vaikka on painetta niin vikaa voisi sitten alkaa hakemaan sytytyspuolelta, jos tulpat näyttävät kuivilta niin sitten ehkä suuttimet eivät aukea ja tämä mahdollisesti viittaisi sitten siihen rikkinäiseen ohjainlaitteeseen, kampitunnistimeen yms
( kampitunnistin nakkelee nyt vikakoodia yleensä )
elikkä riippuu ihan sinun käytettävissä olevista työkaluista että miten kauan sitä vikaa sieltä pystyy hakemaan.
pa-pumppu vika tuli mullakin ensimmäisenä mieleen. ihmettelen vain, miksi vikavalo on aina yksin pimeenä kun auto sammuu ja syttyy kun virran kääntää pois ja päälle, ei kai tää ole normaalitoiminta. niin se valo ei palanut ennen lastun vaihtamista, siis auton käydessä, vaihdon jälkeen paloi satunnaisesti, ja kesti pari kk. itse olen ecun viottumisen kannalla, mutta laittakaapa vaihtoehtovikoja.
Joko luit vikakoodit ? Mitä ilmotti ?FullMetal kirjoitti:vikakoodithan voi lukea vaikka se valo siellä ei palakkaan.
hyvä ne on kattoo sekä että.siis käynissä ja sammuksissa(auto).kai sulla se lastu oikeeen päin siellä paikallaan.mulla itelläkin yhellä piirillä antaa ecusta vikakoodin.mutta ei uusi mitään kun ne nollaa ja toista lastua käyttää.eikä sekään muuta kun sen 55 kodin antoi.lmb-58 kirjoitti:en lukenut vielä kun auto ei ole mulla täällä. luen kun saan kaverin kiinni. vielä mitkä johdot siitä oikosulettiin ja pitääkö ne lukea auto käynnissä, vai vain virta päällä, siitä ollaan kahta eri mieltä.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
kyllä se lastu on oikein siellä, olen vaihtanut piirejä paljon telkkareihin ym. laitteisiin, niissä on merkki miten päin se tulee, ja muutenkin sehän pelas alkuun pari kk, kuten jo sanoin. epäilenpä ettei olis lähtenyt edes käyntiin jos se on väärinpäin siellä. nyt siihen on kuitenkin tilattu uusvanha ecu, luetaanpa vikakoodeja sitten jos on tarvis. minun mielestä se lastu viotti sen ecun. ilmottelen loppuviikosta miten kävi, mutta nyt lähetään muijan kanssa porttipahtaan mökille.
eipä auttanut ecun vaihto, ei kai ole niin huono tuuri, että olis tuokin rikki, siinä kuulemma räpättää jakoremmi olisko hypännyt yli, vai kampurantunnistin hajalla. nokka akselin tunnistinta siinä ei kai ole. en ole päässyt vielä ite kattoon, mutta parin päivän päästä olen viisaampi. luetaan sitten ne koodit, vaikka vikavalo ei ole palanut, ollaanpa sitten vähän viisaampia.
Re: a-vectran nykiminen ja lastu VIKA LÖYTYI
lmb-58 kirjoitti:niin olis tämmöinen ongelma -90kat 2.0 vecussa. autoon vaihdettiin "teholastu" muutama kuukausi sitten, vaihdon jälkeen vikavalo on palanut joskus, ja nyt teki sen, että auto lähtee käyntiin ja käy muutaman sekunnin, ja kun sammuu niin kaikki muut varoitusvalot syttyy paitsi vikavalo ei, sitten kun käyttää virran pois ja kääntää takaisin virrat päälle niin vikavalokin syttyy ja auto käynnistyy. no vaihdettiin alkuperäinen lastu takaisin ja auto pelaa paremmin mutta nykii ja käy huonosti tyhjäkäyntiä, kierroksilla pelas paremmin, ja tekee samaa eli vikavalo ei syty ennenkuin käyttää virran pois. on kokeiltu virtalukon pohjaa pa-pumpun relettä ym. olisko ecu viottunut sillä tyhjänpäiväsellä lastulla, itse olen sitä mieltä, mitenpä lukee vikakoodit kun valo ei pala vaan just päinvastoin. jos on jollakin halpa ehjä ecu, niin tarjotkaa, katotaan sitten numerosarja.
Hyvä homma.
tossa kyllä kirjotit että se valo paloi satunnaisesti.joskus.
sinne boxin muistiin kuitenkin jää niitä koodeja ja siks ne kannattaa lukea.nyt jos sen kunnolla nollannu ni ei siellä tietty enää oo koodeja.ois ehkä voinu jotain ollakin.en sit tiiä millä koodilla ois ilmottanu.
tossa kyllä kirjotit että se valo paloi satunnaisesti.joskus.
sinne boxin muistiin kuitenkin jää niitä koodeja ja siks ne kannattaa lukea.nyt jos sen kunnolla nollannu ni ei siellä tietty enää oo koodeja.ois ehkä voinu jotain ollakin.en sit tiiä millä koodilla ois ilmottanu.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
niin, se valo paloi sillointällöin kun se lastu laitettiin, mutta auto toimi normaalisti. kun tää vika ilmaantui se valo paloi vain kun auto sammui ja käänsi virrat pois ja päälle. ei siellä muistissa ollut varmasti mitään, kun siitä akunkenkä oli välillä pois, ja sitäpaitsi ecu vaihdettiin. täytyyhän sen valon palaa onko parikymmentä sekuntia ennenkuin sinne mitään koodia jää. no sama sille kun auto pelaa, meni vain kauan kun on ollut muuta touhua aina välillä.