Kannattaako moottorin vaihto?
Kannattaako moottorin vaihto?
Nyt kun on koppa saatu suurinpiirtein silmää miellyttäväksi niin pitäs tehopuolta laittaa. Tämä on vaan ala, mistä ei tämä tyttö mitään juuri ymmärrä.
Kiinnostaisi joko 25XE tai 20LET..
Nyt siis tässä vaiheessa kysäisen että kannattaako tuo moottorin vaihto yleensä, vai kannattaako myydä koko auto ja ostaa uusi auto kokonaan.
Tai kolmas vaihtoehto että piristää tuota, mutta voisin arvella että se on se huonoin idea..
Nyt siis autona Opel Calibra 8v 2,0. -92
Nyt helppiä tälle tytölle joka on ihan noviisi tällä puolella.
Nyt siis tässä vaiheessa kysäisen että kannattaako tuo moottorin vaihto yleensä, vai kannattaako myydä koko auto ja ostaa uusi auto kokonaan.
Tai kolmas vaihtoehto että piristää tuota, mutta voisin arvella että se on se huonoin idea..
Re: Kannattaako moottorin vaihto?
No jos koriin oot panostanut jo ite omaa aikaa ja itelle tehny.ni kyllähän sinne tehokkaamman koneen kannattaa laitaa.ilmeisesti sulla c20ne 115 hp.löytyyhän siihen 20 ;siäkin muita,mut oikomallahan se suoraan sinne let:iin menee.se sinne kuitenki jää vaivaamaan että kun vielä vähän pitäs saada.. kun nyt jo kiinnostaa.jos vaan löydät sovpivan koneen,niin sitä sinne työstämään.Calsunen kirjoitti:Nyt kun on koppa saatu suurinpiirtein silmää miellyttäväksi niin pitäs tehopuolta laittaa. Tämä on vaan ala, mistä ei tämä tyttö mitään juuri ymmärrä.

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Samoilla linjoilla kuin ylempänäkin.
Jos vain paikka löytyy missä työstää ja mielenkiintoa niin toimeen vain, kerran ulkokuori mielyttää omaa silmää ja aikaa mennyt....
Mieti ensin minkä koneen sinne haluat ja sen jälkeen setvimään mitä muutoksia joutuu tekemään.
Paras hinta/tehosuhde epäilemättä tulee tuohon c20ne:hen tekniikanvaihdolla?
Jos vain paikka löytyy missä työstää ja mielenkiintoa niin toimeen vain, kerran ulkokuori mielyttää omaa silmää ja aikaa mennyt....
Mieti ensin minkä koneen sinne haluat ja sen jälkeen setvimään mitä muutoksia joutuu tekemään.
Paras hinta/tehosuhde epäilemättä tulee tuohon c20ne:hen tekniikanvaihdolla?
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
kaikista helpoin konstihan se on auton vaihto mutta
jos on uhrannut autoon aikaa sekä vaivaa muutenkin
ja auto alkaa olla tuttu tietäen itse mitä on korjannut ja mitä pitää vielä korjata niin sitten saattaa olla että voi kallistua sinne tekniikanvaihdon puolelle, tekniikanvaihdoistahan saa varmaan ensikädentietoa suoraan katsastusasemilta soittelemalla ja kyselemällä
jos jostakin löytyy joku kolariauto niin siitähän saa sitten tekniikan ja muuta pikku sälää mitä voi sitten myydä eteenpäin, itse en ostaisi pelkkää moottoria kun koko auton varmaan saa melkein samaan hintaan, lisäksi on purkamisen ilo siinä sitten kun repii sitä konetta sieltä rusinasta irti.
lisäksi sitten kun se kone on pöydällä niin raaskiiko sitä sinne omaan autoon laittaa ennenkuin se on kunnostettu, näin siihen saa taas rahaa ja aikaa uppoamaan
jos on uhrannut autoon aikaa sekä vaivaa muutenkin
ja auto alkaa olla tuttu tietäen itse mitä on korjannut ja mitä pitää vielä korjata niin sitten saattaa olla että voi kallistua sinne tekniikanvaihdon puolelle, tekniikanvaihdoistahan saa varmaan ensikädentietoa suoraan katsastusasemilta soittelemalla ja kyselemällä
jos jostakin löytyy joku kolariauto niin siitähän saa sitten tekniikan ja muuta pikku sälää mitä voi sitten myydä eteenpäin, itse en ostaisi pelkkää moottoria kun koko auton varmaan saa melkein samaan hintaan, lisäksi on purkamisen ilo siinä sitten kun repii sitä konetta sieltä rusinasta irti.
lisäksi sitten kun se kone on pöydällä niin raaskiiko sitä sinne omaan autoon laittaa ennenkuin se on kunnostettu, näin siihen saa taas rahaa ja aikaa uppoamaan
Niinhän se usein on että kun jotain osaa hankkii,ni esim nettiautosta ettii koko autoa alkaen 1e.siellä halvemmalla saa koko auton kun jonkun osan purkaamolta.onhan se raato sit taas kuletettava ym.mut jos mahis niin sillai kantsii.
muutenkin tuo nettiauto ja sen varaosa ja muutkin linkit on hyvä paikka ettiä kaikkee,mitä ite tiiän paikkoja.pitää vaan osua oikeeseen kohtaan ni löytöjä sattuu.

muutenkin tuo nettiauto ja sen varaosa ja muutkin linkit on hyvä paikka ettiä kaikkee,mitä ite tiiän paikkoja.pitää vaan osua oikeeseen kohtaan ni löytöjä sattuu.

Kaverin vectraan vaihdettiin 1.8 paskan tilalle c20xe kone, kaikkineen koko touhuun meni aikaa viikonlopun verran. Kumpikaan meistä ei ollut ko. operaatitota ennen tehnyt. Joten iisi biisi homma saada calibraan lisä kaakkeja on juurikin vaihtaa tuo c20xe tai c20let moottori. Sitten vain että kummasta tykkää. Ite suosittelen tuota xe konetta, kun se ilosesti laulava vapari vain on jotenkin niin kiva. Varsinkin kun litrateho lähetelee 100hepoa, joka ei xe koneesta mitenkään ylivoimainen homma ole... 
Korin laittoon on kulunut reilu vuosi. Ja kori on varmasti läpi käyty ja tiedän tasan mitä on tehty ja mitä ei. Pohjakin on täysin terve.
Nuo korit tuppaa jotkut olemaan vähän huonommassa kunnossa, niin ei paljoa huvittaisi uutta alkaa työstämään alusta ja valmista en osta, sillä paljon on niitä "timpurimiesten" täysin läpi käytyjä
Niin koneen valitseminen on sinällään hankalaa hommaa sillä en tiedä kummastakaan juuri mitään. Mitä nyt lähi aikoina olen jotain lueskellut.
Jos kokeneemmat voisi vähän vertailla tänne että mitä hyvää ja huonoa..
Tietysti se tehokkaampi houkuttelee, mutta jos se ei mitään kestä niin sitten unohtuu sen hankinta...
Kunpa olisin joskus ollut viisas ja ostanut kerralla tehokkaammalla myllyllyllä
Mutta paljon vapaehtosta työvoimaa kyllä siihen tehniikan vaihtoon tarviin, en sitä kyllä itse osaa ennenku opettelis kokeneempien kanssa.. Koko talvi olis aikaa tuohon vaihtoon, jos vaan kone löytyis kohtuu hinnalla..
Nuo korit tuppaa jotkut olemaan vähän huonommassa kunnossa, niin ei paljoa huvittaisi uutta alkaa työstämään alusta ja valmista en osta, sillä paljon on niitä "timpurimiesten" täysin läpi käytyjä
Niin koneen valitseminen on sinällään hankalaa hommaa sillä en tiedä kummastakaan juuri mitään. Mitä nyt lähi aikoina olen jotain lueskellut.
Jos kokeneemmat voisi vähän vertailla tänne että mitä hyvää ja huonoa..
Tietysti se tehokkaampi houkuttelee, mutta jos se ei mitään kestä niin sitten unohtuu sen hankinta...
Kunpa olisin joskus ollut viisas ja ostanut kerralla tehokkaammalla myllyllyllä
Mutta paljon vapaehtosta työvoimaa kyllä siihen tehniikan vaihtoon tarviin, en sitä kyllä itse osaa ennenku opettelis kokeneempien kanssa.. Koko talvi olis aikaa tuohon vaihtoon, jos vaan kone löytyis kohtuu hinnalla..
Kyllä miekin olen sillä linjalla, että ei sinne kannata ruveta c20xe konetta laittamaan, ellei sitten halua välttämättä vaparia. Ei se todellakaan mikään mullistava muutos ole, vaikka pirun hyvä kone miunun mielestä.
c25xe / x25xe olis helppo kolariautosta, kun siitä kävis ihan kaikki suoraan, etuveto kun on. Sillä kyllä calibrassa kerkeisikin ihan kivasti.
C20let taas olisi tietysti potentiaalia sitte tehonlisäykseen vielä sen 204hv ylikin. Turbothan ovat alunperin nelikoita, eli tarviisi sitten muuttaa laatikko toimimaan etuvedolla, ellei tuo siun calibra ole jo ennestään nelikko että pystyy nelikkoturboksikin rakentamaan...
Nuo mietteet nyt tuli kokemuksella
vectra a 20ne
calibra c20xe
vectra 2000 c20xe
b-vectra x25xe
c25xe / x25xe olis helppo kolariautosta, kun siitä kävis ihan kaikki suoraan, etuveto kun on. Sillä kyllä calibrassa kerkeisikin ihan kivasti.
C20let taas olisi tietysti potentiaalia sitte tehonlisäykseen vielä sen 204hv ylikin. Turbothan ovat alunperin nelikoita, eli tarviisi sitten muuttaa laatikko toimimaan etuvedolla, ellei tuo siun calibra ole jo ennestään nelikko että pystyy nelikkoturboksikin rakentamaan...
Nuo mietteet nyt tuli kokemuksella
vectra a 20ne
calibra c20xe
vectra 2000 c20xe
b-vectra x25xe
Pihassa: f11 530d, Model 3 LR
Tallissa: Vectra 2000 16v 1990
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
Kyllä sun se omasi kannattaa pitää.kun siitä tiiät mikä se on.ootko ite koriin tehnyt töitä.joskus jotain pakoputkea kirjoitit hitsanneesi,eli taidat kuitenkin osata korihommia ainakin.iHenkkaZ kirjoitti:c20let... aika laimee tuo xe calibra mikä mullaki on
sun pitäisi päästä koittamaan tommosella turbolla.Eikö jossain miiteissä jos käyt joku antas ajaa.sen jälkeen päätöksen uskon helpottuvan.sen verran kiva peli on.ja eihän se ne,kään vieläkään oo nykyautoihin verrattuna mikään mopo,vaikka ei mikään tehohirmu oo.ainakin tuntuu omassa,että sekin menee ihan erilailla kun samantehonen -01 avencis esim,millä tossa just ajelin.vaikka muuten autona tietysti eri.mutta ennemmin omallani ajelisin.vanhalla caravaani kaddulla.Mutta kun siitä let:tiin vaihtaa niin jokski aikaa pitäis riittää.tietysti se tulee taas että nyt pitää saada jotain vielä tehtyä.niinhän se aina menee.
riippuu tietysti budjetistakin ja miten noita saa.varsinkin jos et sitten halua kunnostaa konetta,mikä tulee kyllä kalliiks.mut senhän jokainen päättää mihin rahansa laittaa.
Mutta niinku sanoin ni paras se sun jossain koittaa niitä muita koneita ja sit päättää.Tossa linkissä vähän paperilla eroja koneista ja nopeuksista.
Mitenkäs muuten teiän Kämppä,jos sinne 20-30ukkoo talveks majoitat remonttiapuun.tuleeko ahasta

joo no jos siellä nuin paljo ukkoja on niin eihän siinä sitte mee kovinkaan kauaa ku muut nukkuu ni hereilläolevat remppaa ja toisinpäinMitenkäs muuten teiän Kämppä,jos sinne 20-30ukkoo talveks majoitat remonttiapuun.tuleeko ahasta Linkki
sitten joudut lainaamaan vielä armeijan soppatykin sinne että saadaan jokainen aamupuurot.
Mun mielestä lussat ja miinukset.
c20xe
+Löytyy kohtuudella
+edullinen, tonnilla voi jo vähän valkatakkin.
+Tarviiko muuttaa alustarakenteita? Minun mielestä ei, tarkentakoot joku viisaampi
+halpa virittää verrattuna c25xe koneeseen.
+osien saatavuus
-tehoa vois olla enemmänkin.
c20let
+voimaa on
+viripotenttiaalia pirusti, jos kukkaro kestää?
+käytännössä sama pata kuin xe:kin, joten samoja kulutusosia paljon.
-Voi olla kattelussa että löytää
-kalliimpi, vai onko tämä vain luulo?
-jos laittaa let koneen ja 6v lootan, tarvii modailla se etuvetoseksi.
-alusta muutokset, navat 5pulttiset jne.
c25xe
Unohtaisin heti, kuitenkin ero 20xe koneeseen aika pieni(paperilla) mutta jos tehoa haluaa lisää, niin maksaa ison pussin €:a...
Lisäksi painavempi, sekä myös kalliimpi huoltaa (jakopää) .
c20xe
+Löytyy kohtuudella
+edullinen, tonnilla voi jo vähän valkatakkin.
+Tarviiko muuttaa alustarakenteita? Minun mielestä ei, tarkentakoot joku viisaampi
+halpa virittää verrattuna c25xe koneeseen.
+osien saatavuus
-tehoa vois olla enemmänkin.
c20let
+voimaa on
+viripotenttiaalia pirusti, jos kukkaro kestää?
+käytännössä sama pata kuin xe:kin, joten samoja kulutusosia paljon.
-Voi olla kattelussa että löytää
-kalliimpi, vai onko tämä vain luulo?
-jos laittaa let koneen ja 6v lootan, tarvii modailla se etuvetoseksi.
-alusta muutokset, navat 5pulttiset jne.
c25xe
Unohtaisin heti, kuitenkin ero 20xe koneeseen aika pieni(paperilla) mutta jos tehoa haluaa lisää, niin maksaa ison pussin €:a...
Lisäksi painavempi, sekä myös kalliimpi huoltaa (jakopää) .
Joo'o, niin tuota arvelinkin että tuo vetotavan muutos saattaa meikäläiseltä jäädä. Tai pitää olla pirusti hilloo että saa auton jonnekki pajalle jossa tekevät..
Koneita olen jo alustavasti kattellu, mutta tuntuu aika niukasti saavan. Eikä kolariautojakaa näyttäs tällä hetkellä olevan noilla koneilla..
Kyllähän täällä 204 neliötä on, ja puolijoukkueteltta pihalle
Pitäs käydä ajelemassa nuo koneet läpi ja kattoo miltä tuntuu ajella..
Mutta se on varma, että tuo 115 hirnuvaa virtahepoo ei riitä enää. Lisää on saatava
Koneita olen jo alustavasti kattellu, mutta tuntuu aika niukasti saavan. Eikä kolariautojakaa näyttäs tällä hetkellä olevan noilla koneilla..
Kyllähän täällä 204 neliötä on, ja puolijoukkueteltta pihalle
Pitäs käydä ajelemassa nuo koneet läpi ja kattoo miltä tuntuu ajella..
Mutta se on varma, että tuo 115 hirnuvaa virtahepoo ei riitä enää. Lisää on saatava
Kyllä koko korin olen itse läpi käynyt kohta aivan täysin. Kori hommat onnistuu itsekseen, ne osaan kyllä. Kotelot yms olen suojaillut, niin että ruostua ei pitäis. Samoin pohjan olen kuntoon laitellut. Lisäksi korisarjan olen asentanut ja maalannut koko auton uudelleen. Ei kovin herkkua ole tuota korisarjaa purkaa ja keriä kun sen jo kahdesti olen tehnyt. Mutta tuo tekniikkapuoli on hieman hukassa. Onnistuu nyt jakohihnan yms vaihdot, mutta että koko tekniikka, niin epäilenterokimmo kirjoitti:Kyllä sun se omasi kannattaa pitää.kun siitä tiiät mikä se on.ootko ite koriin tehnyt töitä.joskus jotain pakoputkea kirjoitit hitsanneesi,eli taidat kuitenkin osata korihommia ainakin.iHenkkaZ kirjoitti:c20let... aika laimee tuo xe calibra mikä mullaki on
http://www.autowiki.fi/index.php/Opel_Calibra#Moottorit