vecktra 1.8i käynnistysongelma
vecktra 1.8i käynnistysongelma
kun rusahtaa ihmeellisesti vaikka en väännä edes enää avainta kun käynnistän missäs vika pitääkö startista alkaa vai mistä
on sama onko kone kylmä tai kuuma
vinkeistä kiitollinen
vinkeistä kiitollinen
Re: vecktra 1.8i käynnistysongelma
Mites sitten käynnistät,jos et virta avaimesta.vai tarkotatko että virta päällä alkaa startti pyörimään.virtalukon pohjan vaihto ois varmaan syytä.tai onko sille tehty jotain remonttia,jonka jälkeen vika tullut.?roope23 kirjoitti:kun rusahtaa ihmeellisesti vaikka en väännä edes enää avainta kun käynnistän missäs vika pitääkö startista alkaa vai mistä
vinkeistä kiitollinen

Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Re: siis..
Tyypillinen starttivika.bendix jumittaa ja jää päälle.puhdistus startille auttaa.eli jos startin purku onnistuu niin solenoidin sisäpinta ja mäntä ja startin akselista kiertoboori lähinä tossa vaivaa,kun ahdistaa.roope23 kirjoitti:vaan auto on jo käynnissä kun rusahdus kuuluu eli just olen olen avaimesta irti päästänyt.. vaikea selittää
voi silti olla virtalukon pohjassa häikkää.se ei kallis.
mutta voit toki koittaa suoralla virtapiuhalta akulta vetää siihen startin heräte napaan virran.siis ei muuta kun irtopiuhalla koitat tökätä ja tekeekö samaa.tai sit siitä startin isommasta navasta,mikä akulta tulee niin meisselillä oikaset virta päällä siihen heräte napaan.jos ei siitä rutise ,niin virta lukon pohja sit vaihtoon.muta jos samanlainen kun avaimesta,niin sit se startti irti ja uus tai putsaus.

Re: rätisi
Mitäköhän tosta sit päättelis.kyllä mä sen startin vaihtasin,ja sähköliikkeessä jos vaihat ni mun entisessä työpaikassa ainaki katottiin eka penkissä onko vika startissa ja sit sai omistaja tehä päätöksen et vaihetaanko esim. hiilet,tai ostaako uuden vaihtolaitteen.ei hirveesti kannata jos ei ite osaa ni korjuuttaa,kun tulee uuden hita aika nopeesti,missä sit kuitenki takuu.eriasia kun ite purkaa.putsaus hommaa sulla siinä on.tosin se melkovarmasti avautaa sen taas vuoden päästä.tai mistäpä niitä tietää.jos virtalukon pohja hyvä ja vaihat uuden,saatat saada huonomman pohjan ku alkuperänen.roope23 kirjoitti:ainakin kun akun pluskaapelista laitto herätevirtanapaan tosin äänestä en mene sanomaan oliko sama

Re: vecktra 1.8i käynnistysongelma
en vielä starttia vaihtanut nyt ei kuulu mitäään ääntä kun avainta vääntää tai
korkeintaan pieni naksahdus lopussa eli on siis se startti vaihdettva kysyn vielä kerran
ja vaihdan eihän tuosta tiedä milloin tielle jättää ,
korkeintaan pieni naksahdus lopussa eli on siis se startti vaihdettva kysyn vielä kerran
ja vaihdan eihän tuosta tiedä milloin tielle jättää ,