Mikähän mahtaa olla sellanen normaali autoradion ottama lepovirta (eli virta, kun autoradion päävirta on pois päältä)? Eli minkälaisiin lukemiin tässä nyt kannattaisi pyrkiä, kun vaikuttaa siltä että se on vasta (itse) asennettu mankka joka sitä mun akkua purkaa
Mulla on Lg:n soitin lac6710r ja oon kytkenyt sekä heräte- että muistivirtapiuhat suoraan (sulakkeen kautta) akulle, erillisiä vahvistimia ei ole. Lepovirta akulta oli 100 mA:n luokkaa, elikä liikaa. Irroitettuani mankan sulakkeen oli virta alle biltema-mittarin tarkkuuksien, voisi sanoa aika liki nolla siis.
Tuossa vaiheessa irti oli myös sisävaloja, kelloa, hätävilkkua ja takakontin valoa "syöttävä" sulake - nuohan noin periaatteessa ovat ainoat laitteet, jotka jotain kuluttavat kun auto on parkissa (kyseessä 85-vuoden ascona). Kun tämä sulake oli kiinni, näytti virtamittari 800 mA!!! Voisi siis väittää, että molemmissa piireissä on jotain vikaa. (Kuvittelin nimittäin jo löytäneeni syyllisen akun purkautumiseen, kun irrotin tämän kyseisen sulakkeen, mutta karu totuus paljastui alkuviikosta, kun akku oli taas tyhjä, prkle)
Voiko olla mahdollista, että mankka jää ikäänkuin päälle vaikka näennäisesti onkin kiinni, ja näin kuluttaa virtaa muistin LISÄKSI? Vai onko vaan myönnettävä että vika on omissa virityksissä ja ruvettava taas purkamaan-kokoomaan-purkamaan...? Pystyisin toki tarkistamaan ton virran suuruuden ACC = herätepiuhassa, mutta se vaan edellyttäisi tota purkamista. Ja eihän ole niin, että jotkut mankat vaatii ACC-piuhan kytkemistä virtalukkoon (tai siis erillisen kytkimen taakse)? Tietääkö kekään?