Aurauskulmien säädön hinta..
En tiedä onko tää oikea osasto mutta mitä teillä on yleensä maksanut aurauskulmien säätö?
Itse käytin tänään autoa huollossa ja mm. ko säätö tehtiin. Tuntuu vaan jotenkin hinnakkaalta kun säätö 26€ ja säätötyö 38€, eli yhteensä 64€.. Oli kuulemma asentaja useamman tunnin ajan kironnut ja ajellut että oli saanut säädettyä ratin suoraan..
Kerran aikaisemmin oon säädättäny eikä se muistaakseni ihan noin kallis ollut.
Itse käytin tänään autoa huollossa ja mm. ko säätö tehtiin. Tuntuu vaan jotenkin hinnakkaalta kun säätö 26€ ja säätötyö 38€, eli yhteensä 64€.. Oli kuulemma asentaja useamman tunnin ajan kironnut ja ajellut että oli saanut säädettyä ratin suoraan..
Ei tuo nyt mikään ryöstö ole. Kyllä se nelipyöräsuuntaus kunnon vehkeillä nykyään jonkun verran maksaa. Ja asentaja saa kaiken kukkuraksi väännellä ja lämmitellä niitä ruostuneita pultteja koko ajan peläten että kohta se nasahtaa. Ja laittoipa vielä ratinkin suoraan; voit olla tyytyväinen.On 2003-07-10 19:03, markusj wrote:
En tiedä onko tää oikea osasto mutta mitä teillä on yleensä maksanut aurauskulmien säätö?
Ex. Vectra V6
Omega V6
Omega V6
- caravan-coupe
- 'Diplomat'

niin kyseessä oli pelkkä aurauskulmien säätö, ei nelipyöräsuuntaus. Ei sinne mitään osia uusittu ja edellisestä säädöstä on aikaa n. 1,5v. Ja kyseinen asentaja oli käyttänyt nimenomaan ratin suoraan saamiseen useamman tunnin. Eikö toi homma aloiteta sillä että ratti "lukitaan" suoraan asentoon ja sen jälkeen säädöt tehdään kummaltakin puolelta.
En voi kuin arvailla että kuinka pitkiä ja millaisia testiajoja on tehty kun auton kyljissä on kunnon paska (kura) kaaret ja renkaat on kovasti suditellun näköiset.
Ja mukava sirinä/helinä on tullut koneen käyntiin lisänä.
Tekisi mieli huomenna vähän jutella asentajan kanssa.
En voi kuin arvailla että kuinka pitkiä ja millaisia testiajoja on tehty kun auton kyljissä on kunnon paska (kura) kaaret ja renkaat on kovasti suditellun näköiset.
Ja mukava sirinä/helinä on tullut koneen käyntiin lisänä.
Tekisi mieli huomenna vähän jutella asentajan kanssa.
***Opel.. Onko tää joku urheiluauto?***
Jos se oli pelkkä säätö niin sitten se ainakin oli mun mielestä kallis!
Mulle tehtiin tosiaan nelipyöräsuuntaus..säädettävää oli joka kulmassa..aikaa meni kaikkineen noin 35min,kaveri ei mitään sen kummempia koeajoja edes ehdottanut tekevänsä. Mittasi-teki säädöt- mittasi uudelleen ja sanoi että nyt on homma kunnossa. Vain 40e tosiaan maksoi..ja täytyy sanoa että ei tämän kulmakunnan rengasliikkeet turhaan tätä kaveria suositelleet..ainakin näin maallikon silmään vaikutti että kaveri oli pätevä hommassaan.
Eli Karhulan Shell Kotkassa siis
Mulle tehtiin tosiaan nelipyöräsuuntaus..säädettävää oli joka kulmassa..aikaa meni kaikkineen noin 35min,kaveri ei mitään sen kummempia koeajoja edes ehdottanut tekevänsä. Mittasi-teki säädöt- mittasi uudelleen ja sanoi että nyt on homma kunnossa. Vain 40e tosiaan maksoi..ja täytyy sanoa että ei tämän kulmakunnan rengasliikkeet turhaan tätä kaveria suositelleet..ainakin näin maallikon silmään vaikutti että kaveri oli pätevä hommassaan.
Eli Karhulan Shell Kotkassa siis
No tuohan on hävytöntä toimintaa, jos auto näytti rääkätyltä tuon projektin jälkeen. Ei muuta kuin sen "säätäjän" puheille ja terävä äänensävy kehiin! Ite ainakin seuraan vierestä koko ajan jos omasta autosta aurauskulmia säädetään. Ite teetän myös suuremmat korjaustyöt tuossa yhdellä paikallisella pienellä korjaamolla jossa tiedän että se asentaja ei asiakkaan autolla revittele.
Juttelin äsken asentajan kanssa. Ihan asialliselta vaikutti, korjaamopäällikkö. Koeajo oli kuulemma tehty ihan asfalttitiellä eikä hiekkatielle ole poikettu. Kai se täytyy sitten uskoa.. Mutta ei kyllä ole järkevää toimintaa mainita korjaamolla että kyllä se vihaisesti useamman tunnin ajan kiroili sitä ja kävi ajamassa. Ja sitten kun näkee että auton kyljissä on kunnon rapakaaret ja renkaiden kyljet on kovasti hankautuneen näköiset niin helposti tulee mieleen että mitenköhän tällä on nyt sitten ajettu. Ja kyllä korjaamojen olisi myös hyvä kertoa että mitä asiakkaan autolle on tehty (siis mitä korjauksia ja miten kauan ne on kestäneet) varsinkin jos sitä kysytään.
-
Manta-Maniac
- 'Senator'

Jos lopputulos ei asentajaa kiinnosta niin eipä sillä koejollakaan niin merkitystä ole.On 2003-07-11 15:12, Energetic wrote:
Mun mielestä aurauskulmien säätöön ei todellakaan tarvita mitään "koeajoo" tais vaan asentajan tehdä mieli käydä ottaan tyypit coupesta.Hinta oli kuiteski iha ok,yleensä n.50 egee...
Koeajolla saapi kuitenkin varmistettua että ratti on suorassa ja puoltamiset poissa ettei tarvi kuunnella niitä sen asiakkaan kertomina myöhemmin.
Tietenkin koeajo pitää suorittaa ilman turhia repimisiä.
Jos asentaja tekee säädöt "kivikautisilla" vehkeillä ja näppituntumalla niin ehkä sitten koeajo voi olla tarpeen..?!
Ite kun vierestä seurailin kuinka tuo homma tehtiin ilmeisen hyvillä ja nykyaikaisilla vehkeillä niin ei paljoa tuntunut jäävän arvailujen/ koeajon varaan tieto siitä onko ratti suorassa ja kulmista johtuvat vetelyt poissa. Sitäpaitsi jos haluaa koeajolla varmistua työnsä tuloksesta niin olisi ehkä syytä käydä ajamassa SEKÄ ennen ETTÄ jälkeen työn.. vetelyt ym ym kun voivat johtua "muutamasta" muustakin asiasta kuin kulmista.
myönnän kyllä että vierestä seuraaminen ei tee minusta asiantuntijaa tai ammattimiestä..mutta tuo käsitys minulle kuitenkin jäi koeajon tarpeellisuudesta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-07-11 15:54 ]</font>
Ite kun vierestä seurailin kuinka tuo homma tehtiin ilmeisen hyvillä ja nykyaikaisilla vehkeillä niin ei paljoa tuntunut jäävän arvailujen/ koeajon varaan tieto siitä onko ratti suorassa ja kulmista johtuvat vetelyt poissa. Sitäpaitsi jos haluaa koeajolla varmistua työnsä tuloksesta niin olisi ehkä syytä käydä ajamassa SEKÄ ennen ETTÄ jälkeen työn.. vetelyt ym ym kun voivat johtua "muutamasta" muustakin asiasta kuin kulmista.
myönnän kyllä että vierestä seuraaminen ei tee minusta asiantuntijaa tai ammattimiestä..mutta tuo käsitys minulle kuitenkin jäi koeajon tarpeellisuudesta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-07-11 15:54 ]</font>