Kadett E:n moottoriäänet?
Dieselmäinen raksutus viittaa nakutukseen, mikä ei todellakaan ole normaalia. Nakutus rikkoo vähitellen koko moottorin, eli se pitää ehdottomasti hoitaa kuntoon.
Syitä voi olla useampia, mm. väärin säädetty sytytys, rikkinäinen alipainesäädin, liian korkea puristussuhde (joku laskenut kantta liikaa), karstoittuneet palotilat jne.
Olisi hyvä tietää hiukan enemmän auton tekniikasta, eli mikä kone siinä on, mikä vuosimalli, ja mitä sille on mahdollisesti tehty.
Syitä voi olla useampia, mm. väärin säädetty sytytys, rikkinäinen alipainesäädin, liian korkea puristussuhde (joku laskenut kantta liikaa), karstoittuneet palotilat jne.
Olisi hyvä tietää hiukan enemmän auton tekniikasta, eli mikä kone siinä on, mikä vuosimalli, ja mitä sille on mahdollisesti tehty.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Kadett on vuosimallia 89 ja 1.3s moottori
(OHC). Ostin noin 3 viikkoa sitten. Siinä
on ilmennyt muitakin pieniä vikoja, joista
olen osittain itse selvinnyt. Kuten etummainen pakoputki ruostui pari päivää sitten poikki se on vaihdettu jo.
Edellinen omistaja oli laittanut puutarha letkua paisuntasäiliöstä jäähdyttimeen ja se vuoti ja oli rispaantunut sisältä se on myös vaihdettu.
Eldellinen omistaja oli kyllä pitänyt korista
huolta ja ruosteen suojauksesta, moottori puli näyttää olevan retuperällä. Eikä itselläni ole juuri kokemusta autojen parissa.
(OHC). Ostin noin 3 viikkoa sitten. Siinä
on ilmennyt muitakin pieniä vikoja, joista
olen osittain itse selvinnyt. Kuten etummainen pakoputki ruostui pari päivää sitten poikki se on vaihdettu jo.
Edellinen omistaja oli laittanut puutarha letkua paisuntasäiliöstä jäähdyttimeen ja se vuoti ja oli rispaantunut sisältä se on myös vaihdettu.
Eldellinen omistaja oli kyllä pitänyt korista
huolta ja ruosteen suojauksesta, moottori puli näyttää olevan retuperällä. Eikä itselläni ole juuri kokemusta autojen parissa.
OHC:ssa on kaikissa hydrauliset nostajat, joita ei voi säätää. Jos joku ottaa sinulta rahaa OHC:n venttiilien säätämisestä niin kyseessä on huijaus.
Hydrauliset nostajat voivat vanhemmiten väsähtää, jolloin ne rupeavat rallattamaan ja ne pitää uusia.
Hydrauliset nostajat voivat vanhemmiten väsähtää, jolloin ne rupeavat rallattamaan ja ne pitää uusia.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
anteeksi tyhmyyteni, en tunne opelin koneita, mutta ymmärrän sen, että OHV koneessa voi olla hydrauliset nostajat, mutta miten tää on OHC (Over Head Camshaft) -koneissa mahdollista, ilman työntötankoja?
avaamissani volvon myllyissä homma hoituu siten, että nokka painaa suoraan venttiilin päähän, venttilien säätö toteutuu eripaksuisilla 'kolikoilla'.
kertokaa ihmeessä, aina voi oppia jotain uutta.
mutta tosta olen samaa mieltä, hydraulisia nostimia ei säädellä, vaan vaihdetaan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: isopebe on 2002-06-19 00:04 ]</font>
avaamissani volvon myllyissä homma hoituu siten, että nokka painaa suoraan venttiilin päähän, venttilien säätö toteutuu eripaksuisilla 'kolikoilla'.
kertokaa ihmeessä, aina voi oppia jotain uutta.
mutta tosta olen samaa mieltä, hydraulisia nostimia ei säädellä, vaan vaihdetaan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: isopebe on 2002-06-19 00:04 ]</font>
Kyllä niissä ihan helposti onnistuu tuo hydraulisten nostajien käyttö. Se kansi on rakennettu niin, että siinä on venttiili toisessa reunassa kantta ja nostaja toisessa. Kannesta törröttävien venttiilinvarren ja hydraulinostajan välissä on laahaimet, joita nokat painavat.
Yritin löytää kuvaa siitä kannesta, mutta tähän hätään en löytänyt postimerkkiä suurempaa, eli jääkööt laittamatta
Yritin löytää kuvaa siitä kannesta, mutta tähän hätään en löytänyt postimerkkiä suurempaa, eli jääkööt laittamatta
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B