Moottorin "mallikoodi" ja vaihteisto vaihtoehtoja?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Repro
'Kapitän'
'Kapitän'

Moottorin "mallikoodi" ja vaihteisto vaihtoehtoja?

Viesti Kirjoittaja Repro »

Terve!
Kiinnostaisi tietää mikä mahtaa olla OHC moottorin mallikoodi, Turbo Calibran männät sinne on vaihdettu eli se varmaan antaa enthusiasteille vihiä lohkon mallista.
Itse lohko on peräisin Omegasta, muuta tietoa minulla ei siitä ole.
Josko siihen löytyisi säädettävää nokkapyörää?

Ja mitähän mahdollisia vaihteisto vaihtoehtoja tuohon olisi, lähinnä takavetoisten laatikot kiinnostaa.
Mielellään saisi olla kestävä laatikko koska nykyisen laatikon synkronit eivät ilmeisesti pysty käsittelemään tämän hetkisiä vähäisiä tehoja.
Plussa tulee tietysti jos laatikko on lyhyt rakenteeltaan koska sen perään pitäisi vielä jakolaatikko liittää välikardaanilla.
Rallilaatikot eli synkronoimattomat sopii myös käyttötarkoitukseen jos sellaisia on jossain tarjolla.

Kone huohottaa tällä hetkellä aika rankasti, lieneekö tyyppivika että vähän lämmettyään männänrenkaat on morjens? :hammer:
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Re: Moottorin "mallikoodi" ja vaihteisto vaihtoehtoja?

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Siitä moottorin takapäästähän sen pitäisi näkyä tyyppikoodi.oikealla kannen tasalla uloke,missä koodi.Mikähän se sit ois.20se,20ne,c20ne.20seh.samoja koneita etuvedoissa,muutoksilla tietysti.Männät on 20let kone tyypistä.saahan noihin säädettävän pyörän.vai oliko kyse oisko jollain myydä?
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Repro
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Moottorin "mallikoodi" ja vaihteisto vaihtoehtoja?

Viesti Kirjoittaja Repro »

Jos jollain on moista nokkapyörää myydä niin luonnollisesti olen kiinnostunut.
Ihme kihnutus kuuluu jakopäästä muuten...
Vastaa Viestiin