Tiedän miten irroitetaan ja olen löytänyt ohjeet mutta täsä mietin kun irroitin ruuveja että onko ne liimattu kiinni koska ne on aivan helkatin lujassa kiinni 2 ruuvia olen saanut irti mutta loput on vielä paikoillaan ja pysyy. Oisko tähän ongelmaan jollakin hiukan vinkkejä?
meinaan sitä muovikehystä joka on siiinä ympärillä.
Ei siihen auta ku oikean kokoinen meisseli ja voimaa. Tai sitten hankit semmosen "lyömämeisselin" eli minkä päähän lyödään jollain vasaralla niin se pyöräyttää ruuvia. En tiiä sen nimeä enkä osaa tarkemmin selittää.
Kyllä nuo ruuvit minulla aukesivat ihan oikeankokoisella meisselillä sen kummemmitta ongelmitta. Ainut minkä kanssa sai tapella oli valokatkaisimen mokkula ja nuo tuuletusritilät (jos meinasi ehjänä irti saada)...
Zafira C A14NET -18
Exät: Vectra B X18XE -98, Vectra B 1.6 1998, Kadett C 1.2, Corsa A 1.2ST -89, Zafira B Cosmo -06 Z18XER
Noissahan on nuo metalliset ruuvien vastakappaleet joten tuota irtoamista voi avittaa pienentämällä kitkaa vaikka CRC:llä tai muulla.. Myös vois kokeilla kylmäspraytä tai jopa sitä Wurthin Rostoff Ice (tjsp) joka jäähyttää, irrottaa, voitelee ja täyttää odotellessa veroilmoituksenkin.. Mut ihan pätevää ainetta. Myös sillon ku ei ole kyseessä ihan ruoste vaan jokin muu. Ja kun ite kirraa sitä ruuvia ei sitä tartte akkukoneella vääntää niin että savu nousee laitteesta.. Itellä kyllä ei ollut omassa mitään ongelmia irrottamisen kans, suulakkeet lähtee nätisti neljällä pikkumeisselillä ja kattelemalla vähän niitten kiinnitysten toimintaperiaatetta ja tuikkaa nuo neljä oikeaan kohtaan ja vetää suulakkeet pois. Valokytkimen kans tais riittää ihan vaan kaks pikkumeisseliä mut muuten enemmän sorminäppäryyttä, tämä siis jos meinaa ehyenä irroittaa eikä riuhtaista ja toivoa paraasta.. Teba se tais tehä hyvät ohjeet tuonne Vinkin ja vihjeet osioon ja ne luettuani ei tarttenu paljoa ihmetellä..