Valo-ongelmia Astra G

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
sami73
'Admiral'
'Admiral'

Valo-ongelmia Astra G

Viesti Kirjoittaja sami73 »

Mulla olis vähän samanlainen valo-ongelma kuin "haarpella". Yhtäkkiä mittarivalot pimeni,mutta ajovalot ja pitkät toimii. valokatkaisijan kääntö ei vaikuta valoihin mitenkään, paitsi auto sammuksissa 0-asennossa ei pala mikään, parkki-asennossa parkit ja ajovalot ajovalo-asennossa, eli pelaavat ihan oikein. Epäilen itse valokatkaisin vikaa, koska etu-ja takasumuvalojen napit eivät painu pohjaan normaalisti eivätkä täten myös toimi. Olisi kiva vähän varmistella vikaa,ettei tilaisi turhaan sitä katkaisijaa. Kiitos vinkeistä, jos jollain on kokemuksia asiasta:)

Opel Astra 2.0 Di CDX -99
Jamax
'Admiral'
'Admiral'

Re: Valo-ongelmia Astra G

Viesti Kirjoittaja Jamax »

Hei

Huomasin tuossa, että sinulla on samanlainen vika mittarivaloissa, kuin minun astraani ilmeni tänään.
Ajattelin vain tiedustella, että saitko vian korjattua? Ja jos sait, niin mikä oli vikana, niin tietäs vähän itsekin, mitä rupeaa kattelemaan.

t: janne
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Eihän valonhimmennin ole kääntynyt himmeimpään asentoonsa?
sami73
'Admiral'
'Admiral'

kokeilin uudella valokatkaisijalla eikä alkanu toimimaan:( en ole asiaan sen jälkeen perehtyny, jotku täälä meinas että vois takaluukun läpiviennissä olevat johdot olla rispaantunu
Villeri
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Villeri »

Et oo koittanut sitä relettä(ohjausboksi) heiluttaa, mikä on tuolla sulakekotelon takana.
Ainakin yhdessä Astrassa oli ongelmia mittarivalojen ja valomuistin kanssa ja siitä oli kyseinen rele löysällä
maritus
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja maritus »

Mulla ainakin tuo valonhimmennin ja valojen suuntaus välillä hyppivät omia aikojaan. Juuri teki tuota samaa pihassa (olin siis tulossa parkkipaikalle ja kesken ajon hävisi valot) ja hetken siinä ihmeteltyäni huomasin tuon. Ainakin tuo meidän piha on välillä sellainen pomppurata, että varmaan jotain kosketushäikkää kun hyppii miten sattuu. Ja samaa tehnyt välillä (useammin kuin himmennin) tuo korkeudensäätö, vaikka siihen ei olisi koskenut.

Ja on myös tuo valomuisti palanut ja pitäisi se rele korjata. Tina olisi, mutta tarvisi jonkun juottamaan :D Eno prkl meni sormensa katkaisemaan niin saa nähdä ehtiikö... Toivotavaan ettei katsastusmies suutu tuosta ;)
Jamax
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jamax »

Minun autossani vikana oli huono kosketus mittariston takana olevassa liittimessä. Kun mittariston lasista painoi sormella, niin valot syttyivät. Muutaman kerran mittari irti/kiinni, ja nyt toimii.
sami73
'Admiral'
'Admiral'

Nyt selvisi vika. Rekisterikilven valo oli menny sököksi ja polttanu sulakkeen, laitoin uuden sulakkeen ja rekisterikilven valon, niin alkoi kaikki toimia. En ois ihan heti arvanu että johtu siitä:)
Vastaa Viestiin