Omega A -90 ABS vika
Omega A -90 ABS vika
Itse aiheutettu sellainen, hitsasin vasenta etupyöräkoteloa ja helmat nyt ABS valo syttyy heti kun lähtee ajamaan. Koodeja en ole käynyt luetuttamassa. Itsehän tästä ei voi lukea?
Kuuluuko antureille tulla virtaa, johonkin autoon tuli 5V. (nyt Omegaan ei tule yhtään)?
Sulake on ehjä.
Mitähän voisi vielä tarkistaa ennenkuin alkaa ohjainyksikköä vaihtamaan?
Onko muuta tähän systeemiin kuuluu pumppu, sen päässä oleva ohjain, rele ja pyörän anturit.
Kuuluuko antureille tulla virtaa, johonkin autoon tuli 5V. (nyt Omegaan ei tule yhtään)?
Sulake on ehjä.
Mitähän voisi vielä tarkistaa ennenkuin alkaa ohjainyksikköä vaihtamaan?
Onko muuta tähän systeemiin kuuluu pumppu, sen päässä oleva ohjain, rele ja pyörän anturit.
- opeltuning
- 'Senator'

Re: Omega A -90 ABS vika
mutu tuntumaa omegasta että voi lukea itse(diagnostiikka navat a ja k), nyt ei pääse tarkastamaan asiaa. Joku varmaan kohta varmistaa asian
Melkein voisin lyödä vetoja että on ihan vaan nyt hitsattu abs:n anturin johtoon migillä
käyne johdot läpi niiltä kohdin missä oot migillä hitsaillu. jännite syöttöä ei tuossa järjestelmässä antureille tule.
Melkein voisin lyödä vetoja että on ihan vaan nyt hitsattu abs:n anturin johtoon migillä
Kokeilin yhdistää noi a ja k mutta valo paloi vain yhtäjaksoisesti.opeltuning kirjoitti:mutu tuntumaa omegasta että voi lukea itse(diagnostiikka navat a ja k), nyt ei pääse tarkastamaan asiaa. Joku varmaan kohta varmistaa asian![]()
Melkein voisin lyödä vetoja että on ihan vaan nyt hitsattu abs:n anturin johtoon migilläkäyne johdot läpi niiltä kohdin missä oot migillä hitsaillu. jännite syöttöä ei tuossa järjestelmässä antureille tule.
En helposti löytänyt paikkaa missä on miglanka pystyssä.
Itse anturit mittasin ja niissä kaikissa vähän alle 1000 ohmia.
PS: miksi haku ei toimi kun hakukenttään kirjoittaa vain abs ?
Missä on ABS ecu omegassa?
pptalo kirjoitti:Missä on ABS ecu omegassa?
Motronig löytyi
Lootan poxi löytyi
Vakkarin poxi löytyi
Se vaan mitä etsin on edelleen hukassa, olisko jollain tietoo ???
BSport kirjoitti:Kuskin penkin alla taisi olla.
Kiitoksia. Siellähän se oli, katsoin aikasemminkin mutten tajunnut kaivaa maton alta.
Jos satut tarvimaan uutta ABS-anturia eteen, niin minulla ois uusi jouten...
Zafira B 2.0T Sport
e91
e91
ja saa nuo kooditkin luettua ihan kotikonstein vaikka paperiliittimellä =D
abs koodien luku ei välttämättä onnistu..
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Tämän tietämyksen mukaan ei onnistu, ainakaan tolla a-k yhdistämisellä.
Mittasin kaikki piuhat ja katkoshan sieltä löytyi, vasen etupyörä. Päälisin puolin piuha näyttää ehjältä. Katkaisin piuhan konehuoneen puolelta kohdasta mistä sukeltaa piuhanipun sisään, katkos jää poxin ja ja katkaisukohdan väliin. Täytyy vetää uusi piuha, tai se on jo osin tehtykkin.
En vaan osaa yhdistää miksi piuha katkesi nyt kun hitsasin tai miksi yleensäkkään katkeaa paikallaan oleva piuha.
Toivottavasti alkaa pelaamaan kun saan uuden piuhan paikalleen, tinakutistesukalla ajattelin tehdä liitokset.
Mittasin kaikki piuhat ja katkoshan sieltä löytyi, vasen etupyörä. Päälisin puolin piuha näyttää ehjältä. Katkaisin piuhan konehuoneen puolelta kohdasta mistä sukeltaa piuhanipun sisään, katkos jää poxin ja ja katkaisukohdan väliin. Täytyy vetää uusi piuha, tai se on jo osin tehtykkin.
En vaan osaa yhdistää miksi piuha katkesi nyt kun hitsasin tai miksi yleensäkkään katkeaa paikallaan oleva piuha.
Toivottavasti alkaa pelaamaan kun saan uuden piuhan paikalleen, tinakutistesukalla ajattelin tehdä liitokset.
Pelaa.
Maanantaina katastukseen.
Maanantaina katastukseen.