Moro taas!
Täällä kysellään taasen tyhmiä. Mitä eroja on A-Mallin GT vectran ja B-Mallin -96 vectran 2L 16v koneilla?
Noissa uudemmissahan Ecotec koneissa on ainakin noita venavarren kumi ongelmia. Ainakin itellä on ollut jo kahdessa autossa (Vectra ja Astra).
Olis kiikarissa tollanen -93 GT Vekkuli ja kiinnostus heräsi lähinnä tehojen suhteen. Muistaakseni jotain huikeat 148hv.
Onko noi vanhemmat koneet millasia? Ja mitä kannattas huomioida osto tilanteessa?
Vielä yx kysymys. Mikä on se puhuttu "puna kantinen" kone?
Kiitokset!!
16v moottoreiden erot?
-
mrlarvanto
- 'Kadett'

16v moottoreiden erot?
Opel Vectra 2.0 CD -96 --->
Opel Astra 1.6 GLX -95 --->
Opel Omega 2.0 -91 Farkku
Opel Astra 1.6 GLX -95 --->
Opel Omega 2.0 -91 Farkku
Re: 16v moottoreiden erot?
joo siis itselläni myös -93 gt, ja ainakin luvataan se 110kW (n.150hv). Taannoin omistin myös -94 ecotec-koneisen cdx:n, jossa oli 136hv.
Myös minua kiinnostaisi moottorien teknisistä tiedoista löytää tietoa, että mitkä ne ratkaisevat erot sitten onkaan... Mulla ainakin peltipakosarja gt:ssä, kaiketi kuuluu vakiovarusteisiin ko mallissa...(?)
Ja on nimenomaan 'punakantinen' kone (SFI, dohc 16v, 110kW)
Myös minua kiinnostaisi moottorien teknisistä tiedoista löytää tietoa, että mitkä ne ratkaisevat erot sitten onkaan... Mulla ainakin peltipakosarja gt:ssä, kaiketi kuuluu vakiovarusteisiin ko mallissa...(?)
Ja on nimenomaan 'punakantinen' kone (SFI, dohc 16v, 110kW)
Ascona B
Corsa A (1.3s, 1.3i, 1.6gsi)
Kadett C coupe ja E GT
Vectra A cdx ja GT
Astra F Sportive
Corsa A (1.3s, 1.3i, 1.6gsi)
Kadett C coupe ja E GT
Vectra A cdx ja GT
Astra F Sportive
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Kannattaa tosiaan lukea tuo (F)ast_tra:n laittaman linkin ketju aiheesta.mrlarvanto kirjoitti:Moro taas!
Täällä kysellään taasen tyhmiä. Mitä eroja on A-Mallin GT vectran ja B-Mallin -96 vectran 2L 16v koneilla?
Noissa uudemmissahan Ecotec koneissa on ainakin noita venavarren kumi ongelmia. Ainakin itellä on ollut jo kahdessa autossa (Vectra ja Astra).
Olis kiikarissa tollanen -93 GT Vekkuli ja kiinnostus heräsi lähinnä tehojen suhteen. Muistaakseni jotain huikeat 148hv.
Onko noi vanhemmat koneet millasia? Ja mitä kannattas huomioida osto tilanteessa?
Vielä yx kysymys. Mikä on se puhuttu "puna kantinen" kone?
Kiitokset!!
Vectra A GT:ssä on oikeastaan 8-venttiilinen moottori, 16V-moottorin sisältävä malli on nimeltään GT 16V. Ja GT 16V:ssäkin on 1994 keväästä alkaen myös B-Vectrasta tuttu X20XEV-moottori (136 hv eli 100 kW) ja vanhemmissa on se "punakantinen" C20XE jossa on 150 hv eli 110 kW. Se termi "punakantinen" (englanniksi "red top") viittaa tulppakannen väriin, joka itse asiassa voi olla myös musta ja siinä voi lukea jopa "ecotec", mutta nuo erottaa helposti koska tuossa C20XE:ssä se on L:n muotoinen kun X20XEV:ssä se on suora.
Käytä hakua täällä foorumilla käyttäen hakusanana vaikka tuota 150 hv "punakantisen" moottorin koodia C20XE. Aiheesta on kirjoitettu todella paljon täällä.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Onko se siis varma homma että öljy alkaa maistumaan jossain vaiheessa ecoteceille ja ne venavarren kumit joutuu laitella uusiksi?mrlarvanto kirjoitti: Noissa uudemmissahan Ecotec koneissa on ainakin noita venavarren kumi ongelmia. Ainakin itellä on ollut jo kahdessa autossa (Vectra ja Astra).
Olisikohan todennäköistä, että tähän olis moinen operaatio jo tehty, jos 209tkm ajettu eikä tunnu juurikaan öljyä kuluttavan?
Ratkaiseva ero on siinä että ne ovat kaksi eri moottoria. Lohko on melkolailla sama, mutta kansi, ruisku, männät, kampiakseli ja veivit on erilaiset.lassukka kirjoitti:Myös minua kiinnostaisi moottorien teknisistä tiedoista löytää tietoa, että mitkä ne ratkaisevat erot sitten onkaan...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B