Eli tohon -96 astraan pitäis moinen remontti tehä.
Kone on 1.6 8v ja yx-pisteruutalla.
Onko kukaan tehnyt moista remppaa???Kävin pohjoishelsingin autossa kysymässä ni arvio et n140e tulis maksaa.Se sano et joutuu koneen korvaketta irrottaa ja pakoputken myös ja sen koneen korvakkeen löystämisen ja koneen tukemisen takia hinta pompsahtaa.
Mä tossa aamulla nostin auton ylös ja katelin ni ei siinä mun mielestä tarvi muutaku irrottaa pakoputki pakosarjasta ja sen jälkeen öljypohja pääsis tulee pois.
Oiskohan sekottanut 16v koneen samaiseen remppaan,jos siinä joutus kyseiset toimenpiteet tekemään.
Öljypohjan tiivisteen vaihto.
Tein ite viime viikonloppuna omaan -94 vectran 1.8 8-tappiseen ton operaation.. luulisi että se pohja on sen verran samanlainen ja jos oot vielä kurkannu sinne alle niin sanoisimpa että on puhellu omiaan...
Tai no, tiedä sitten. Mulla kuitenkin riitti ku otti pakoputken irti pakosarjasta (4 pulttia), kytkinkotelon suojalevyn (3 pulttia) ja öljypohjan pultit (14kpl). Lisäksi piti ottaa pakoputki irti siitä kannattimesta (1 pultti) ja työtä helpotti kun otti sen koko kannattimen irti lohkosta. Korjausoppaastahan nuo näppärästi tarkistaisi omaan koneeseesi.
PS: jos siellä on se loiskelevyn paholainen niin se on saattanu jäädä aika tiukkaan siihen öljypohjaan kiinni
ite otin sellasen imuputkea pitävän klipsun pois sieltä kanssa niin sai sen loiskelevyn irti, se tiiviste kun itsellä ainakin oli sen loiskelevyn ympärillä kiinni.
Onnea yritykseen

Tai no, tiedä sitten. Mulla kuitenkin riitti ku otti pakoputken irti pakosarjasta (4 pulttia), kytkinkotelon suojalevyn (3 pulttia) ja öljypohjan pultit (14kpl). Lisäksi piti ottaa pakoputki irti siitä kannattimesta (1 pultti) ja työtä helpotti kun otti sen koko kannattimen irti lohkosta. Korjausoppaastahan nuo näppärästi tarkistaisi omaan koneeseesi.
PS: jos siellä on se loiskelevyn paholainen niin se on saattanu jäädä aika tiukkaan siihen öljypohjaan kiinni
ite otin sellasen imuputkea pitävän klipsun pois sieltä kanssa niin sai sen loiskelevyn irti, se tiiviste kun itsellä ainakin oli sen loiskelevyn ympärillä kiinni.
Onnea yritykseen
Re: Öljypohjan tiivisteen vaihto.
Nyt ite aloin vaihtaan tota tiivistettä.Sain kaiken irti ja putsattua.Tiiviste on nyt valmiina siinä yhessä levyssä joka oli viellä öljypohjan ja koneen välissä...Onko se tämä loiskelyvy sitten?Mut kuiteski,ni ennenku nyt alan laittamaan noita osia takasin,niin pitääkö sen tiivisteen molemmin puolin laittaa viellä jotain tiivisteliimaa?Tai varmaan täytyy,mut mikä sopis parhaiten?Tai kelpaako ihan vaan joku tiivisteliima?Huomenna,kun pitäis laittaa se kuntoon.En uskonu,et tähän menis puol päivää pelkästään,et sain kaikki irti 
Opel Kadett E 1.8i GT -89