x20xev nokka akselin asento tunnistimen vaihto?
x20xev nokka akselin asento tunnistimen vaihto?
millanen lie vaihtaa tuollainen osa? mitä joutuu purkamaan? tekeekö tarvike anturilla mitään??
Re: x20xev nokka akselin asento tunnistimen vaihto?
Eikait sole poka mikhään. Otat koneen korvakon pois siitä jakopään eestä, sit jakopään suojakoppa ylhäältä irti ja taitat sen verran sitä muovia että saat pikkuräikän sinne nokkapyörien väliin. Muistaakseni oli jonku kokosella torxi pultilla (yhdellä) se anturi kiinni.
Jos siellä on se "vanhanmallinen" anturi, niin suosittelen ostamaan sen paremman anturin, jossa tulee mukaan pätkä johtoa.
Jos siellä on se "vanhanmallinen" anturi, niin suosittelen ostamaan sen paremman anturin, jossa tulee mukaan pätkä johtoa.
-99 vuoden g astra kyseessä, liekkö vanhan mallinen vai uudenmallinen sit toi anturi? luulen kyllä että vika on johdossa/liittimessä joka siis on johtosarjassa kiinni, koska sitä heiluttelemalla aina toimii sit normaalisti. niin ja vika siis on sellainen että ei lähde käyntiin kunnolla tai sytyttää vikavalon ja sanoo koodiksi tuon anturin.
En oikein tiedä onko missään alunperin sitä "uudemman mallin" anturia?
Käytä tulppakansi pois ja irrota se liitin siitä anturista ja kato minkä näkönen se on.
Tuossa on kuva "uudesta" ja "vanhasta" http://vectra.desteem.org/carimages/ant ... G2419s.jpg eli ylempi on uudempi.
Niin ja jos hallitset yleismittarin käytön, niin mittaa monta ohmia se anturi antaa.
Käytä tulppakansi pois ja irrota se liitin siitä anturista ja kato minkä näkönen se on.
Tuossa on kuva "uudesta" ja "vanhasta" http://vectra.desteem.org/carimages/ant ... G2419s.jpg eli ylempi on uudempi.
Niin ja jos hallitset yleismittarin käytön, niin mittaa monta ohmia se anturi antaa.
-
powerofopel
- 'Diplomat'

meidän kakkos autossa oli kanssa sama vika ja käytin vaan liittimen irti anturin päästä, mittasin ja totesin että oli kunnossa, suihkin elektrosprayta ko liittimeen ja nyt on toiminut moitteitta.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
millaisia lukemia sen pitäisi antaa ja mistä välistä?? rassasin sitä liitintä ja laitoin certsua väliin niin nyt ei meinaa oikeasti enää lähteä käyntiin ollenkaan.. kai se liitin on antanut sopimuksensa irti..
navat 1&2 = toleranssi 10,7-14-7ohm
navat 1&3 = toleranssi 11,2-15,2ohm
navat oli muistaakseni 1 natsa imusarjan puolella ja 3 natsa pakosarjan puolella
navat 1&3 = toleranssi 11,2-15,2ohm
navat oli muistaakseni 1 natsa imusarjan puolella ja 3 natsa pakosarjan puolella

Tämä kikka toimi mullakin ekojen oireiden jälkeen n. vuoden. Sitten ei enää putsaukset auttaneet, vaan piti vaihtaa anturi.powerofopel kirjoitti:meidän kakkos autossa oli kanssa sama vika ja käytin vaan liittimen irti anturin päästä, mittasin ja totesin että oli kunnossa, suihkin elektrosprayta ko liittimeen ja nyt on toiminut moitteitta.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Vectran italianserkku
-
powerofopel
- 'Diplomat'

^vaihdoitko semmoseen jossa johtoa mukana?
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Jep.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Vectran italianserkku
Vectran italianserkku
siis se vikahan on siinä johdossa yleensä, ei anturissa. näin olen tajunnut. mulle antoivat sen version missä on johto mukana mutta sepä ei käynytkään astraan, johto siis kävi mutta anturi ei. sit menin delta-autoon takasin että mitä ihmettä niin sanovat että ovat vahingossa antaneet b-vectran anturisarjan. g-astrassa on erilainen, mutta g-astraan ei saa kun pelkän anturin. johdon jos haluaa niin pitää ostaa myös se vectran anturi
vittu mitä touhua kun sehän on ihan sama johto.. nyt aikovat selvittää että saisko korjaamon kautta tilattua semmosen pelkän johdon(ja tämä sen takia kun kerkesin laittaa sen johdon jo autoon ennenkun laitoin sitä anturia), normi asiakkaalle sitä ei siis myydä erikseen.
niin ja siis mulla on nytten se uusi johto paikallaan ja auto toimii niinkun pitää, eli johdossa vika. huono tuuri vaan jos käy niin sille johdolle tuli hintaa 135 euroa
niin ja siis mulla on nytten se uusi johto paikallaan ja auto toimii niinkun pitää, eli johdossa vika. huono tuuri vaan jos käy niin sille johdolle tuli hintaa 135 euroa
^Tuo vitutti itteäki, ku mulla oli jo valmiina se eri johto, mutta anturi oli paskana ku mittasin, eikä saanut pelkkää anturia mistään, vaan kaikki oli johdon kans. Käytettynä sit löysin kolmellakympillä pelkän anturin ja hyvin toimii.
BTW. Tuli mulla muuten mukaan se johdonpätkä ja kun jo valmiina löyty se niin nyt ois ylimääräsenä myös semmonen.
BTW. Tuli mulla muuten mukaan se johdonpätkä ja kun jo valmiina löyty se niin nyt ois ylimääräsenä myös semmonen.