Vectra B:n oven lukko jumii

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Hra_47
'Kadett'
'Kadett'

Vectra B:n oven lukko jumii

Viesti Kirjoittaja Hra_47 »

Eli B Vectrassa (-96) avain ei meinaa mennä kunnolla oven lukkoon (joutuu nitkuttamaan/runnomaan).

Forumilta ole lukenut että ainakin A vectrassa ei lukon irroitus ole kovin valtava urakka, mites B:ssä? Auttaako lukon putsaus vai kannattaako hommata uusi lukkosylinteri (9.95€ näyttää olevan motonetissä).

Ja jos kellään on hyvää arviota uuden kaukosäätimen hinnasta niin ei välttämättä tarvitsisi edes korjata tuota kunnolla.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra B:n oven lukko jumii

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

ei ainakaan hanttarin oven lukko ollut vaikea irrottaa, 3 torxia pari ristipääruuvia ja pari tankoa, oliko jo siinä, tulee ulos kääntelemällä. oletko yrittänyt öljytä sitä, saattaa tosin pahentaa tilannetta. entä ootko yrittäny koodata sitä ohjainta uudestaan. itse laitoin yleismallin kaukoohjain sarjan, kun ei ollut alkuperäistä ollenkaan, maksoi .60€, ja toimii varmasti, olen laittanut niitä samoja sarjoja useampaan autoon. kaikissa toiminut moitteetta. varmasti on originaaliavain kalliimpi. tää sarja oli vielä helppo kytkeä. niin minkälainen on sitten ajon estin, mulla on sirulla ja sirut kävi entisistä avaimista, dremelillä leikkaamalla.
opel vectra c 2,2 gts
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Kannattaa alkuun liotella sitä lukkoa CRC:llä, ja aseöljyllä. Kaukosäätimen takia ovilukko on aina vähäisellä käytöllä ja ruostuu vanhemmiten jumiin. Ei tarvitse irroittaa lukkoa, vaan suhuutat reilusti öljyä avaimenreiästä sisään.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

lmb-58 kirjoitti:ei ainakaan hanttarin oven lukko ollut vaikea irrottaa, 3 torxia pari ristipääruuvia ja pari tankoa, oliko jo siinä, tulee ulos kääntelemällä. oletko yrittänyt öljytä sitä, saattaa tosin pahentaa tilannetta. entä ootko yrittäny koodata sitä ohjainta uudestaan. itse laitoin yleismallin kaukoohjain sarjan, kun ei ollut alkuperäistä ollenkaan, maksoi .60€, ja toimii varmasti, olen laittanut niitä samoja sarjoja useampaan autoon. kaikissa toiminut moitteetta. varmasti on originaaliavain kalliimpi. tää sarja oli vielä helppo kytkeä. niin minkälainen on sitten ajon estin, mulla on sirulla ja sirut kävi entisistä avaimista, dremelillä leikkaamalla.
niin puhuin tuossa koko lukkosysteemistä ei kai siinä tarvi irrottaa kun lukkopesä. ei voi olla vaikea, oikealla puolella sitä ei edes ole, ainakaan minun autossa.
opel vectra c 2,2 gts
Hra_47
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Hra_47 »

ascona_c kirjoitti:Kannattaa alkuun liotella sitä lukkoa CRC:llä, ja aseöljyllä. Kaukosäätimen takia ovilukko on aina vähäisellä käytöllä ja ruostuu vanhemmiten jumiin. Ei tarvitse irroittaa lukkoa, vaan suhuutat reilusti öljyä avaimenreiästä sisään.
Itseasiassa päinvastoin tässä tapauksessa. Kauko on rikki jolloin lukko kovassa käytössä.
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vsq »

Kokeilisin ensin irrottamatta kuten ascona_c aiemmin ehdotti, mutta sillä lisäyksellä että puhdistuksessa voi käyttää CRC:n lisäksi myös paineilmaa.

Edit: Mikäli irrottaa niin uittaa lukkopesää löpössä ja puhdistaa paineilmalla. Lopuksi voitelee ja testaa toimiiko.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
ule2011
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ule2011 »

Minulla on ollut avaimella avattava etuovi Vectra B:ssä 2001 sen jälkeen, kun jouduin vaihtamaan oven ja nyt avain ei enää käänny ovilukossa, joten en saa ovea enää lukkoon.
Kun tässäkään letjussa ei ilmene, voiko tuon lukkopesän irroittaa ja hioa samalla tavoin haittalevyt kuin rattilukossa voi, niin tiedustelen, voiko tuon avainpesän irroittaa ja voiko sitä korjata, kun uutta lukkopesää ei löydy eikä käytettyäkään avaimella?
Vastaa Viestiin