X25XE jakopääremontti ja työkalut
X25XE jakopääremontti ja työkalut
Jep, eli jakopäänhihnan vaihto alkaisi olemaan ajankohtainen operaatio ja ajattelin tuon itse väsäillä kun ei kestä talous merkkihuoltoa... Kysyisin lähinnä muiden kokemuksia hommasta eli oliko ongelmia, kauan meni aikaa ja kannattaako vaihtaa hihnan, rullien, kiristimen ja vesipumpun lisäksi muita osia, esimerkiksi kampiakselin stefa tai nokkien tiivisteitä ym.? Myös moniurahihnan ajattelin laittaa samalla. Motonetin osilla ajattelin homman hoitaa joten onko näistä kokemuksia?
Olisin myös vailla nokkapyörien lukituspaloja, joten mistä nämä voisi ostaa/lainata? Ja onkohan perusheepeleiden lisäksi myös muita työkaluja mitä kannattaisi hommaan varata?
Haulla en kovin paljoa tietoa asiasta löytänyt mutta linkkiä, kuvia ym. voi laittaa jos sellaisia on tiedossa. Tietoa, kokemuksia ym. tulemaan!
Autona on siis Vectra B1 2.5 V6 vm. 1996 ja ajettu on 190 tkm.
Olisin myös vailla nokkapyörien lukituspaloja, joten mistä nämä voisi ostaa/lainata? Ja onkohan perusheepeleiden lisäksi myös muita työkaluja mitä kannattaisi hommaan varata?
Haulla en kovin paljoa tietoa asiasta löytänyt mutta linkkiä, kuvia ym. voi laittaa jos sellaisia on tiedossa. Tietoa, kokemuksia ym. tulemaan!
Autona on siis Vectra B1 2.5 V6 vm. 1996 ja ajettu on 190 tkm.
Re: X25XE jakopääremontti ja työkalut
Mä oon tuota lukitustyökalusarjaa vuokrannut. Laita privaa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Ei ole kokemusta kyseisestä koneesta, mutta stefojen vaihto voisi kannattaa kun ovat kerrankin helposti käsillä ja eivät maksa maltaita.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Ylööös...
V6-viritystopicissa on Jopen laittamia kuvia. Sivua en nyt muista...
Eikä tuo GM:n oma hihnasarja niin tuhottoman kallis ollut, ainakaan OCF-jäsenalennuksella Automuovista. Tarvikkeena mulle tuli vesipumppu ja moniurahihna. Aikaa meni kaverin kanssa muistaakseni 3-4h.
Mitään tiivisteitä tai stefoja ei tuolloin tullut vaihdettua.
Eikä tuo GM:n oma hihnasarja niin tuhottoman kallis ollut, ainakaan OCF-jäsenalennuksella Automuovista. Tarvikkeena mulle tuli vesipumppu ja moniurahihna. Aikaa meni kaverin kanssa muistaakseni 3-4h.
Mitään tiivisteitä tai stefoja ei tuolloin tullut vaihdettua.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Tuossa on Jopen V6-ohjeita.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 962#638962
Myös omaan Vectraan pitäisi remmi vaihtaa joskus ensi kesänä, kun tulee 4 vuotta täyteen. Kampiakselin etustefa saattaa tuossa omassa vuotaa, kun sielläpäin näytti hieman märältä, niin se menisi varmaan siinä samalla. Mitäs GM:n jakopään rojuilla on hintaa Automuovilla? Motonetissä näyttää maksavan 154e+42e=196e (sarja+vesipumppu). Vielä en ole päättänyt vienkö jonnekin pajalle laitettavaksi, kun himottaisi itse tehdä ja tietotaitoa/lukitustyökalu varmaankin järjestyisi.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 962#638962
Myös omaan Vectraan pitäisi remmi vaihtaa joskus ensi kesänä, kun tulee 4 vuotta täyteen. Kampiakselin etustefa saattaa tuossa omassa vuotaa, kun sielläpäin näytti hieman märältä, niin se menisi varmaan siinä samalla. Mitäs GM:n jakopään rojuilla on hintaa Automuovilla? Motonetissä näyttää maksavan 154e+42e=196e (sarja+vesipumppu). Vielä en ole päättänyt vienkö jonnekin pajalle laitettavaksi, kun himottaisi itse tehdä ja tietotaitoa/lukitustyökalu varmaankin järjestyisi.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
Omassa Vectrassani on myös hieman märkä sieltä jakopään päästä, ei vaan oikeen nää mistä on vuotanut. Aika vähäistä tuntuisi olevan kuitenkin.
Halvimmalla nuo lukitustyökalut saa tilaamalla ne Englannista. Tuollaisen sarjan http://cgi.ebay.co.uk/SAAB-V6-TIMING-TO ... 240%3A1318 tilasin itse muutama vuosi sitten. On todella jämerä ja asiallinen sarja, kestää vaikka ammattikäytössä...
Ja hintaahan tuolle kertyy vähän yli satanen Suomeen toimitettuna.
Ja hintaahan tuolle kertyy vähän yli satanen Suomeen toimitettuna.
Manta Gsi -86
Mokka X 4x4 -17
BMW 330i -09
Ex: Omega 3.0V6 Sport Caravan -98
Ex:Tigra 1.6 16V -99
Mokka X 4x4 -17
BMW 330i -09
Ex: Omega 3.0V6 Sport Caravan -98
Ex:Tigra 1.6 16V -99
Eipä oikein viitsi omaksi noita ostaa, harvoin kun tarvii. Nuo pelkät nokkien lukituspalat voisi vielä raaskia hommatakkin, jos niitä jossain olisi saatavilla...
Ongema on että niitä välipyöriä ei saa säädettyä tarkasti ilman sarjaa
apumerkit mitkä on taustakotelossa on vaan suuntaa antavia
apumerkit mitkä on taustakotelossa on vaan suuntaa antavia
Mulla on tuo sarja, lainaksi pientä korvausta vastaan ja vastaanottaja maksaa rahtikulut. Myös englanninkielinen korjaamoohjekirjan kopio asian tiimoilta järjestyy lainaksi. Sen mukaan kun toimii, niin ei hevoset karkaa väärin asetettujen nokkien takia. Tuo kone on aika tarkka laittaa kunnolla kohdilleen ja ehottomasti vaatii tuon työkalusarjan jos haluaa tehä sen viimesen päälle.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
No niin, jakopään hihna, moniurahihna, vesipumppu sekä kiristäjät vaihdettu joten taas on paljon huolettomia kilometrejä edessä...
Päivän verranhan siinä nysvätessä taisi mennä. Kiitoksia avusta foorumilaisille sekä työkaluja lainanneelle.
Mistäs on fiksuin tuo paketti hakea? motonet? ja hihna opel liikkeestä?
Itse hain kaikki osat Motonetistä, Gatesin sarja taisi muistaakseni olla. Hyvin on ainakin tähän asti pyörinyt ja maksoivat vesipumpun kanssa juurikin tuon em. 196 €. Kampiakselin stefan jätin vaihtamatta kun näytti olevan kuiva sieltä suunnilta. Sen sijaan öljypohjan torxit olivat löysässä ja sieltä välistä näytti puskevan öljyä pellolle. Tänään kun vaihdoin öljyt niin oli sekin paikka taas kuiva.
Kysytään nyt tämän topicin kautta, kun ei searchilla näköjään osaa. Mistä tollasen lukitus/ajoitustyökalusarjan saisi ostettua luotettavasti ja sopuhintaan? Toisaalta jos joku olisi valmis lainaamaan sarjaa niin voisin olla kiinnostunut tästäkin vaihtoehdosta?