Toi kulutus ei ole ihan noin pieni. Todellinen vois olla maantie 7,2-9l ja kaupunki ajosssa minimi 12l näiden arvojen alle ei pääse kuin tyhjäkäynnillä. Kaikki kutosen koneen omistajat tuntuvat vähättelevän tota kulutusta. Itselä Omega V6 2.5 B sedan automaatti siinä kulutus kaupungilla noin 13,5l ja maantie 7,4l. Yksi vika vaivaa V6 koneita on venttiili kopan tiivisteet ilmeisesti tyyppivika kun rupeaa vuotaan kun tiivisteet kuivuu. Eipä silti se kulutus niin tärkeä ole pääasia on että, kaikki menee mitä tankkaa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: omega mtj on 2003-07-07 18:55 ]</font>
V6+vikavalo jne. (Auto jo OK jatkuu V6 keskusteluna)
Oon kyllä omani kulutusta seurannut sekä ajotietokoneella, että ihan itse laskemalla. Ja vectra 2.5 sport manuaalilootalla ei vie kaupungissa 10l enempää siis jos kyseisen tankillisen aikana käyt ajamassa edes kerran maantiellä n. 50km niin koko tankillisen keskikulutus laskee 9l/100 km. Mutta turha tästä on innostua, edelleenkin tuo on parhaiten sanottu että kaikki menee mitä sisään tarjotaan
autosta riippumatta.
Onkos kukaan asennellu V6:een jälkikäteen vakionopeussäädintä. 2.5 koneessahan on vielä vaijeri-kaasu, joten plug & play asennus tyyliin dti/2.6 ei onnistu. Ois kiva tietää hintoja jne.
Onkos kukaan asennellu V6:een jälkikäteen vakionopeussäädintä. 2.5 koneessahan on vielä vaijeri-kaasu, joten plug & play asennus tyyliin dti/2.6 ei onnistu. Ois kiva tietää hintoja jne.
Esim. martsa, mihin väliin ne laittoi sen suoran laipan sinne egr:n väliin.imusarjan ja egr:n väliin vai ite venttiilin ja sen laipan väliin?Tuli laitettua 2,5 omppu automaatilla,alku tunnelmat ainakin 2,0-16 jälkeen on huumaavat,paitti ei oo viittiny paljoa ajella ko ei oo tietoa milloin on vaihdettu viimeksi nokkaremmi ja rullat.(auto on tuotu viime viikolla saksasta)
T: Vesku
T: Vesku
Mulla oli ennen 2.5 V6 ja tulppasin EGR ventiilin,en huomannut eroja(ehkä imusarja likaantui vähemmän)Joku sanoi ,että ei siitä ole hyötyä koska ohjelma ei tunnista tulppausta.Sensiaan 2.6 V6 moottorissa kun ilman määrä mittari menee rikki sen kyllä huomaa,koska kaikki saaste systeemit ilmeisesti menevät pois päältä.
-
nooppeli98
- 'Admiral'

-
nooppeli98
- 'Admiral'