Jos joku on joskus törmännyt vastaavaan vikaan vinkkejä otetaan vastaan.
B2 Omegan sisävalo ei toimi
B2 Omegan sisävalo ei toimi
Eli, otsikon mukainen -00 2.2DTI farkku. Sisävalo ei syty valokatkaisijaa vetämällä, ei ovia avaamalla(ovissa olevat valot kyllä palavat ovien ollessa auki). Mutta kun avaa avaimen kaukolukitusnappulalla lukot, palaa sisävalo sen tovin ja himmenee sitten normaalisti. Virtojen ollessa päällä lukuvalot syttyvät omista katkaisijoistaan. Vaikuttaisi siis siltä että itse sisävalohässäkkä on kunnossa, mutta jostain syystä se ei saa tietoa ovien aukiolosta tai valokatkaisijan vetämisestä.
Re: B2 Omegan sisävalo ei toimi
Mulla on B2 Omegassa täysin samat oireet, mutta ei ole tullut vielä asiaa tutkittua. Tarkoituksena olisi irroittaa(kun vaan ehtisi) se valokatkaisinyksikkö ja tutkia josko siitä löytyisi vikaa. Kesällä valon puuttuminen ei paljoa haitannut, mutta nyt kun ei paljon muuta ole kuin pimeää, niin valolle olisi välillä käyttöäkin.
Vinkkejä olisin minäkin valmis ottamaan vastaan.
Vinkkejä olisin minäkin valmis ottamaan vastaan.
Juuri tuo pimeyden lisääntyminen minutkin ajoi tähän vikaan ratkaisua etsimään, pahimmoilleen niistä ovivaloista on pimeässä enemmänkin haittaa kun sisävalo ei samalla syty. Vähän samaa olen ajatellut että josko valokatkaisija olisi yksi mahdollinen vikapaikka, valokatkaisijan takana olevaa johtosarjaa heiluttelemalla ei ainakaan muutosta tilanteeseen tullut. Liekö sulakerasian tienoilla vielä jokin liitoskohta. Kytkentäkaaviosta olisi kyllä hyötyä vikaa etsiessä.
Jaahas, lisää kohtalontovereita ei ole ilmaantunut
Tutkin sen verran lisää että valokatkaisijan pohjalla oleva tanko toimii kuten pitääkin, eli yhdistää navat 31 ja 31b kun katkaisijan vetää ulospäin. Sisävalolle tulee jatkuva jännite ja virtalukolta tuleva jännite. Maatakin on, en tosin testannut kuorman kera mutta eihän siinä ole kuin 10 w kulutus. Keskuslukitukseltakin tulee jännite, joka käy nollilla lukkoja avatessa. Yritin pähkäillä sen sisävalohässäkän sielunelämää mutten siitä kovin viisastunut. Mitään silmin näkyvää vikaa siinä ei kuitenkaan ole. Taitaa olla liian monimutkaisesti tehty, kun vian selvittäminen/toiminnan testaaminen on näin vaikeaa. Luulen että sisävalon piirilevyn vaihtamalla(eli jostain romikselta koko hässäkkä)vaiva poistuisi? 
Kohtalontoveri ilmottautuu
. Aivan samat oireet eli ne lukuvalot toimi, samoin ovien valot ja kauko-ohjaimella lukot avaamallla se sisävalo palaa sen hetken. Keksikäähän joku viisaampi missä se vika luuraa.
Omega 2,2 farkku -01, R1200GS
Joten vielähän tuossa jää mahdollisuus että vika olisi jossain ovikatkaisijan ja sisävalon välillä, eikä sittenkään itse sisävalohässäkässä? Paikallisilla purkaamoilla ei ole sopivaa vaihto-osaa, jolla voisi kokeilla, joten homma ei ole oikein edennyt ajanpuutteenkin vuoksi. Vaan edelleen peräänkuulutetaan
Faijalla on B1 Omega ja käsittääkseni siinä on samanlainen tuo valokatkaisija kuin B2:ssa. Tarkoitus olisi kokeilla ristiin omasta ja hänen autostaan noita katkaisijoita seuraavan kerran kun kotipuolessa vierailen. Tosin on ollut tarkoitus tehdä niin jo pidemmän aikaa, mutta aina se on unohtunut... Raportoin, kun saan testattua. Jos katkaisijat vaan on samanlaiset...
morjens kaikille! sisävalot mykisty,kaikki kerralla.Vikana:rele.löytyy kuskin jalkatilasta sulakerasian edestä(VERHOILUN ALLA!)beige väriltään ja hankalassa paikassa.makso 20 e. auto åström,oulu.onnea kaikille t.J.