P3 kirjoitti:niin, inkun perusmalli ( esim. farkku 2,0 CDTI 96kw/130hv, 6-vaihteinen käsivalintainen, business line koodi 0JM35Mo68 , 31000; -) on suht kohtuuhintainen, mutta jos ruvetaan laittamaan tehokkaampia moottoreita, automaatteja, nelivetoa jne., aletaan olla "premium" -hinnoissa.
Esim. skoda suburb pistää hinnastollaan kampoihin rankasti.
- 1.8 TSI Ambition DSG Autom. 34 690;-
- 2.0 TDI 125 Kw CR DPF 4X4 Ambition 39 090 ;-
DSG hakkaa vellinvääntimet 100 - 0. Skeidassa ambition -varustetasossa on vakiona kääntyvät kaksoisksenonit. Tuosta tulee vielä tonnin hintaetu Inkkuun verrattuna...
Suburbistakin pitäisi tulla farkku aikanaan. Toinen paha kilpailija on uusi toy-jota Avensis.
Juu, olen itsekkin tuota Superb:ia täällä vilauttanut ja jos siitä olisi jo farkku niin varmasti harkitsisin jäämistä Skoda leiriin vaikka olen kärsinyt tuota Ocua lähes 3v ajan, mutta syytkin on itselle aika selvät... Voisin tietty odottaa kesään/syksyyn asti, että Inkusta olisi ne versiot mitä haluan, mutta en jaksa kestä enää yhtään ylimääräistä tuota Ocua... Käsittääkseni farkunkin saisi vasta touko-kesäkuussa

Mun mielestä Skodalla/Superb:lla on tällä hetkellä jopa parempi maine ja erityisesti jälleenmyyntiarvo, joten hintaetu pitäisi olla täysin päinvastoin.
Ja itselle vaihtoehto Inkulle tulee nimenomaan premiumista, jos ei inkusta uutta tietoa ja hinnastoa tule niin pitäisi ainoa valinta on lähteekö tilaus ennen joulua vai odotanko vielä uuden vuoden jälkeen...

Tosin niin se lähtisi Inkustakin jos se alkais näyttää kuitenkin paremmalta.